Pitääkö mielestäsi kaupassa voida luottaa siihen että ruoat eivät ole vanhentuneita?
Ostin pari päivää sitten leipää ja tänään huomasin sen olevan homeessa, joten menin tekemään reklamaation. Kaupassa myyjä kieltäytyi korvaamasta mitään vedoten siihen että olin ostanut kyseisen leivän tarkistamatta päiväystä.
Ja kysymys kuuluu nyr sitten, että pitäisikö kaupassa voida luottaa siihen, että myytävät tuotteet eivät ole menneet vanhaksi (samana päivänä vanheneva on vielä ok) ilman että sitä täytyy erikseen tarkastaa
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista omiin muroihin kusemista olla hyvittämättä parin euron leipää kun voi siinä samassa menettää asiakkaan ja satoja euroja. Ja jos vielä sana kulkee, niin menetykset on suuremmat. Eihän sitä voi kyseiseen kauppaan luottaa mitenkään. Mitenhän hygienia noin muutoin siellä.
Mätä kauppias. Aivan törkeää toimintaa. Pitäisi laittaa viranomaiset tarkastuskäynnille.
Kaikille sattuu virheitä. Itse olin kaupassa ja satuin näkemään muutamat tuotteet hyllyssä jossa oli päiväys jo menny. Tottakai joku olis voinu ne vahingossa ostaa,mut ehdin niistä sanoa myyjälle joka heti otti ne pois. Ja voi olla tuotteita joissa jo tehtaalla tullu virhe pakatessa ja ne siellä hyllyllä muiden tuoreiden tuotteiden välissä. Mä vien ne myyjälle jos on myyjä lähellä, tai sit jos sattuu olemaan niillä joku pahvikärry siinä vieressä,nostan selvästi pilaantuneet siihen päälle, niin näkevät ja vievät pois. Tai jos näen kananmuna kennon,jossa rikkinäinen muna,jätän sen kennon siihen auki. Sit pitää olla puusilmä jos sen ostaa.
Ei pari päivää vanha leipä ole enää tuore. Voi hyvinkin kesällä homehtua kahdessa päivässä. Hyvällä onnella vaalea leipä säilyy käyttökelpoisena muutaman päivän.
Pitäisi voida luottaa.
Tarkistan aina päiväykset mutta kyllä minusta pitäisi silti voida luottaa siihen, että otti sieltä hyllystä mitä tahansa, niin päiväykset on kunnossa ja se on syömäkelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille käynyt näin pari kertaa, kun ei JAKSA pitää silmälaseja mukana
Se ei ole asiakkaan tehtävä tarkistaa onko leipä päiväysvanhaa, kauppias länttää alelapun kun tuote rupeaa vanhenemaan.
Silloin asiakas tietää mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista omiin muroihin kusemista olla hyvittämättä parin euron leipää kun voi siinä samassa menettää asiakkaan ja satoja euroja. Ja jos vielä sana kulkee, niin menetykset on suuremmat. Eihän sitä voi kyseiseen kauppaan luottaa mitenkään. Mitenhän hygienia noin muutoin siellä.
No höpö höpö, olen ollut kaupassa töissä aiemmin useita vuosia. Ei kauppa ole vastuussa siitä, mitä parin päivän kuluttua tapahtuu. Ostohetkellä tuoreen elintarvikkeen pitää olla kunnossa, mutta leipä tosiaan on tuoretuote, jolle ei anneta parin päivän takuuta. Kotona säilytystiloja ei tule tarkastamaan kukaan. Jos säilytät leipää helteellä lämpimässä, onhan se ihan selvä, että voi homehtua.
Kaupassa jossa asioin on tämän tästä hyllyissä vanhentunutta tavaraa, on joskus elsynyt omaankin kärryyn. Aina saa olla tarkkana. Pitäisi varmaan tehdä valitus ko. puljusta.
Kyllä. Nykyään kaupassa täällä kiertää enemmän poistokärryn kanssa myyjiä, mutta siivoojaa ei näy. Ja hedelmäosasto, vihannekset ja perunat, siellä vanhaakin joukossa, alkaa kostua kiinni olevat pussit sekä laatikot. Paistopiste avonainen ja koko päivän seisoo auki. Irtokarkit pahassa kohdassa usein kansia auki, kulkee paljon porukkaa. Ottamia ei vaihdeta juuri.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi voida luottaa.
Tarkistan aina päiväykset mutta kyllä minusta pitäisi silti voida luottaa siihen, että otti sieltä hyllystä mitä tahansa, niin päiväykset on kunnossa ja se on syömäkelpoista.
Niin mutta pari päivää vanha leipä voi homehtua.
Etkö osaa vai etkö uskalla laittaa itse ruokaa. Haluat että joku muu on ensin tarkistanut ruokasi. Sulla taitaa olla ocd.