Koulukeskustelu kuumentaa suomalaisia – nyt jyrähtää Nata Salmela: ”Jos tämä ei ole rasismia, niin...”
Vain raukka on rasisti. Asiaa Nata!
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Täähän ulisee vain siksi kun bisneksilleen on huonompi juttu jos rempatut asunnot eivät menekään kaupaksi.
Tässä tosiaan se todellinen syy. Itsekin ns. koulushoppailee pitämällä lapsensa ruotsinkielisessä päiväkodissa ja jatkossa varmasti koulussakin.
Suunnittelee muuttoa Sipooseen ja asunnon ostoa Portugalista. Asunut mm. Lauttasaaressa, Herttoniemessä ja Kruunuvuorenrannassa. Alkoi ostamaan asuntoja Kontulasta ymv. Itä-Helsingistä ainoastaan ja vain, koska ne on siellä syystäkin halvempia kuin alueilla, joista todellisuudessa itse enemmän asuinalueena pitää.
Vierailija kirjoitti:
"– Koulu, jossa on ranskan, saksan tai englannin kieltä, on kansainvälinen koulu. Koulu, jossa on arabian, vietnamin tai venäjän kieltä, on mamukoulu. Jos tämä ei ole rasismia, niin en tiedä mikä on."
Ei, vaan se on totuus. Ranskan, saksan ja englannin puhuvat tulevat akateemisista perheistä
Loppu on sitten S2-mölisijää jotka huonontavat kaikkien oppimistulokset.
Ihan vaan tiedoksi haisevalle opportunistiryssälle.
Toi on täsmälleen niin kuin kirjoitit. Tuo porukka jota nimität loppu osaksi, valitettavasti on suurimmalta osin niitä S2 mölisijöitä. Nämä omassa haavemaailmassaan elävät vih-vas suvaitsevaiston edustajat voi vaikka selittää mustan olevan valkoista tai päinvastoin. Jokainen joka kykenee havainnoimaan ympäristöään ilman "punataudin" aiheuttamia harhoja, tajuaa miten asiat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä sitä miksi vanhemmat eivät saisi laittaa rahalla lastaan yksityiskouluun? Jos tarjolla on koulu josta xx prosenttia jatkaa yliopistoihin niin miksi pitäisi valita koulu jossa päättävien keskiarvo on keskimäärin 7,2? Mitä hiton tekemistä rasismilla on sen kanssa jos haluaa lapsilleen parhaimman mahdollisen tulevaisuuden ja mitä tasa-arvoa on se, että kaikkien lasten pitää nähdä ja kokea liian paljon ja liian aikaisin?
Tasa-arvoinen koulupolku on ollut Suomen suurimpia vahvuuksia nousta kurjasta naurispellosta nykytilaan
Kaikella on aikansa. Nyt opettajien aika kuluu inkluusio- ja monikulttuuriseen oppilasaineistoon liittyvien poliitikoiden unelmien ratkaisemisessa opetuksen sijaan. On ihan ok jos osa vanhemmista näkevät tämän hyödyllisenä omille lapsilleen, mutta samaan aikaan Suomessakin on hyvä päästää irti tasapäistämisestä ja yksityiskouluhan ei tarkoita sitä etteikö julkiselta puolelta päästä jatko-opiskelemaan kun paperit ovat vain kunnossa.
Minusta tässä kulminoituu suomalainen ajatus siitä, että maksan satasen siitä, että naapuri ei saa viiskymppistä.
Olen täsmälleen samaa mieltä siitä että koulu tasapäistää ja se ei ole hyvä. Mutta se ei mielestäni ole tasa-arvoista vaan epäreilua.
Kannatan systeemiä jossa erikoisluokat palautetaan, nyt varmaan erikseen käytös- ja kielipainotteiset. Lahjakkaille voisi olla lisäksi omat edistyneille tarkoitetut ainekohtaiset ryhmät joihin kaikilla on mahdollisuus päästä lahjojen, ei talouden tai kansallisuuden perusteella
Tuota varmaan moni muukin kannattaisi, mutta sen toteutumista estää sekä julkisen rahan puute, että ideologiset syyt ja nykyisillä gallupeilla seuraavalta syyltä ei varmasti sitä ideologista ymmärtäväisyyttä kannata odottaa.
Aikoinaan rinnakkaisluokka oli somppuluokka.
Joiden sekaan oli laitettu muutama tarkkis.
Yhteitunnit vaikka liikka ei ollut kivaa. Somppupojat ahdisteli.
Ajatuksena ihan kiva mitta kun sun oman lapsen taidot ei riitä kun siihen surkempaan luokkaan niin mieli muuttuu. Itse totean että sopusuhta on paras. On huipput jotka vetävät sit perää perässään ja keskitaso joka pärjää. Kaikki samassa luokassa.
Jos otat ihna minkä kourallisen ihmisistä tahansa huomaat, että niissä kaikissa on vikaa. Ja näin olleen edes rahalla et pysty ostamaan ideaaliluokkaa, koska vanhemmat istuttaa paskaa lastensa päihin. Mitä voi ostaa on opetus päteväviltä, motivoituneilta opettajilta.
Kunnon moraaliposeeraaja ja hyvesignaloija jonka taka-ajatuksena on ihan juuri oma perse ja rikastuminen = omat ghettoasunnot.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolle ei kelvannut edes julkisen neuvolan palvelut! Salli mun nyt nauraa! Natan kaupittelemat asunnot ovat noissa slummeissa.
Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää kuten minä sanon.
"Suunnittelee muuttoa Sipooseen"
Ehkä hänelle ei enää riitä että lasten koulut ovat mukavan yksikulttuurisia, vaan myös alueet millä lapset elävät olisivat sitten miellyttävän yksikielisiä ja kulttuurisia?
Jos muuttaisi Ruotsiin ja laittaisi lapsensa kouluun niin pelkkä ruotsinkieli ei suojaisi monikulttuurisuudelta. Olisiko Natalialla pokkaa Ruotsissa huudella rasismia ja koulushoppailua, kun hän ruotsissa laittaisi lapsensa valkoisten eliittikouluun?
Eikös tällä leidillä ole ns. oma lehmä ojassa, koska hänen sijoitusasuntojaan taitaneen löytyä tuolta? Ei sillä, mitä neuvostoliitossa syntyneeltä voi odottaa?
Jos tällä perusteella pääsee rasistiksi niin sitten olen rasisti enkä häpeä ollenkaan. Itseasiassa voin muuttaa kantaani muutamassa muussa asiassa joita tähän asti olen sietänyt ja katsonut sormien läpi (jotten vaan olisi rasisti.)
Täytyy tunnustaa, että veisin lapseni mieluummin korealaiseen, japanilaiseen tai kiinalaiseen luokkaan kuin suomalaisen vapaakasvatuksen tuotosten sakkiin. Vaikka edellä mainituissakin systeemeissä on suuria ongelmakohtia ja moderneja haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on oikeus lastensa parhaaseen, sorit siitä.
Ei tarvitse soritella. Totuuden tietää nekin, jotka kovasti haluavat siltä silmänsä sulkea.
Suomessa Natalian lapset käyvät ruotsinkieliset, yksikulttuuriset, koulut, koska ovat ruotsinkielisiä (isä on ruotsinkielinen). Näin hän voi hyvesingnaloida ja halveksia meitä metsäläisiä jotka emme ymmärrä monikulttuurisuuden hienoutta, josta hänen omat lapsensa eivät "pääse" nauttimaan.
Jos Natalia muuttaisi Ruotsiin niin laittaisiko hän lapsensa suomenkieliseen kouluun, koska perhe on kaksikielinen? Näin hän estäisi lastensa joutumisen monikulttuurisuuden uhriksi ja voisi silti esittää parempaa ihmistä ja kehua itseään.
Ihminen, jolle ei kelvannut edes julkisen neuvolan palvelut! Salli mun nyt nauraa! Natan kaupittelemat asunnot ovat noissa slummeissa.