Koulukeskustelu kuumentaa suomalaisia – nyt jyrähtää Nata Salmela: ”Jos tämä ei ole rasismia, niin...”
Vain raukka on rasisti. Asiaa Nata!
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nata voisi näyttää ensin itse mallia ja laittaa lapsensa mamuvaltaiseen päiväkotiin ja kouluun. Turha ulista rasismista, jos itsekin koulushoppailee lapsensa ruotsinkieliselle (vähämamuiselle) linjalle.
Oikeastaan kaikkien vasemmistolaisten lapset tulisi roudata mamukouluihin opettamaan kehitysmaalaistaustaisille lapsille kieltä ja intergraatiota. He tätä ovat halunneetkin.
Ovatko Lin, Marian, Sannan, Nasiman jne lapset mamukouluissa? Ovatko?
Voit uskoa että sillä sekunnilla kun noiden lasten luokkiin pamahtaa somali tai arabi, on koulualueiden uudelleenkaavoitus käynnissä ennen ensimmäistä välituntia.
Kukaan ei ole niin silmittömän rasistinen kuin vihervasemmistolainen.
Erittäin hyvin sanottu. Juuri noin se on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatusmaailmaltani varsin liberaali, eikä minulla ole lapsia. Jos kuitenkin olisin perheellinen ja olisi kiistatta osoitettu, että jonkin koulun oppimistulokset ovat selvästi heikompia kuin muiden, tekisin kaikkeni, jotta lapseni pääsisivät parempaan kouluun.
Minulle olisi täysin yhdentekevää, minkä maalaisia kyseisen koulun oppilaat ovat. Tekisin saman ratkaisun, vaikka sen huonon koulun jokainen oppilas olisi kantasuomalainen. Ratkaisuni perustuisi ainoastaan siihen, että haluaisin lapselleni mahdollisimman hyvän oppimisympäristön.
Valitettavasti niitä lapsia ei niin vaan laiteta johonkin tiettyyn kouluun.
Rehtoreilla on valta valita oppilaat. Ei pääse opettajienkaan lapset välttämättä siihen hyvään kouluun.
Tietenkin lapsi joutuu lähikouluunsa, mikäli "paremman" koulun luokkakoot ovat täydet.
Tämän vuoksi täytyy muuttaa "paremman" koulun oppilaaksiottoalueelle, että varmasti lapsi sinne pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti nyt haluaa lapsensa kouluun, jossa suuri osa oppilaista ei edes osaa suomea kunnolla. Todella älytöntä kehitystä ja näitä tulijoita ei olisi edes pitänyt koskaan ottaa tänne niin paljoa, että tuollaisia kouluja syntyy joissa ei osata edes suomea. Voi vaan miettiä miten "suomalaisia asenteita" siellä suomikakara oppii luokkakavereiltaan.
Natalila Salmela on rohkea ja edistyksellinen nainen. Hän laittaa tietoisesti lapsensa kouluihin joissa lapset osaavat suomea huonosti. Tosin hänen lapsensa ovat ruotsinkielisiä, kuten näiden koulujen muutkin lapset. Koulut eivät ole monikulttuurisia, vaan yksikielisiä. Arabiaa ei hänen lastensa kouluissa kuule.
A) Kuka tuon muijan kanssa on halunnut tehdä lapsia?
B) Kuvitteleeko tuo muija, ettei itse ole fasisti-rasisti?
Nata Salmelan asuntobisnekset Myllypurossa kärsivät jos varakkaat perheet lähtevät ja hänen asuntojensa arvot romahtavat.
Natan kohdalla bisnes kusee. Muusta ei ole kyse kuin rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Nata Salmelan asuntobisnekset Myllypurossa kärsivät jos varakkaat perheet lähtevät ja hänen asuntojensa arvot romahtavat.
Natan kohdalla bisnes kusee. Muusta ei ole kyse kuin rahasta.
Salmela on tekopyhä jeesustelija.
Nata flippaa asuntoja sieltä, mistä niitä saa halvalla ja itkee, kun kukaan ei halua niitä pintaremontoituina konkurssikypsistä asunto-osakeyhtiöistä.
Vierailija kirjoitti:
"Kouluväkivalta, joukkosurmat ja kiusaaminen ovat suuria ongelmia myös Saksassa. Berliinissä poliisi lähetetään kouluihin liittyviin tehtäviin keskimäärin viisi kertaa päivässä. Koulukiusaamisesta kärsii arviolta yli puoli miljoonaa lasta ja nuorta.
Erityisen paljon berliiniläisissä kouluissa ovat lisääntyneet pahoinpitelyt, ryöstöt ja muut julmat teot.
Tapauksia on ollut viime vuonna kaksitoista prosenttia enemmän kuin edellisvuonna ja tuplasti enemmän kuin sitä edeltäneenä vuonna.
Väkivalta kohdistuu yhä useammin myös opettajiin ja muuhun kouluhenkilökuntaan. Väkivallan uhriksi joutui berliiniläisissä kouluissa toissa vuonna 2 136 oppilasta ja 237 opettajaa.
Berliinissä on noin tuhat koulua ja niissä yli 395 000 oppilasta.
Aseella ammuttu ja uhattu yhdeksän kertaa
Aseella ammuttiin tai sellaisella uhattiin berliiniläiskouluissa toissa vuonna yhdeksän kertaa. Veitsellä iskettiin 54 kertaa.
Oppilaat tuovat kouluun mukanaan kaasupistooleja, nyrkkirautoja, teleskooppipamppuja, pippurikaasua ja ilotulitteita. Kiinnijoutumistilanteessa perusteluksi kerrotaan tavallisesti pelko ja itsepuolustus.
Saksan poliisiliiton Berliinin osaston puheenjohtajan Stephan Wehin mukaan tilanteen ei pitäisi olla kenellekään yllätys, onhan väkivalta, yleinen kunnioituksen puute ja haluttomuus tehdä kompromisseja lisääntynyt kaikkialla yhteiskunnassa.
Myös Ukrainan sota ja Gazan tilanne ovat tuoneet väkivallan lähelle.
Väkivalta on lisääntymässä kaikkialla
Tavallisia rikosnimikkeitä kouluissa tapahtuneissa teoissa ovat pahoinpitelyn lisäksi nöyryyttäminen, uhkaus, varkaus ja näpistys, huumeiden käyttö ja -kauppa, kotirauhan rikkominen, kunnianloukkaus sekä vainoaminen.
Berliinin poliisipäällikkö Barbara Slowik vertaa Tagesspiegel-lehdessä tilannetta eurooppalaiseen trendiin, joka osoittaa kaikkialla väkivallan ja nuorisorikollisuuden kasvua.
Vaikka Berliinin viime vuoden tarkkoja lukuja ei ole vielä julkistettu, niin rikollisuuden kasvu on poliisin antamien ennakkotietojen perusteella selvää. Kehitys on samanlaista myös muissa osavaltioissa."
Suomen Uutiset
Ohimennen sanon, että minun mielestäni länsimaisen median kannattaa suosiolla luopua sanasta kehitys tämän aiheen tiimoilta ja valjastaa sen tilalle se ainoa oikea ja todenperäinen sana: taantumus. "Taantumus on samanlaista myös muissa osavaltioissa.", tuossakin kuuluisi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Milloin jostain massimuijasta on tullut asiantuntija, jonka sanomisia pitäisi uskoa muka?
Tältä "massimuijalta" saa takuuvarmasti mielipiteen ihan mihin tahansa asiaan, niin julkisuudenkipeä humiohuratsu hän on. Jos kukaan muu toimittelijattaren luotto"asiantuntija" ei halua koskea aiheeseen 100 metrin seipäälläkään, niin Nata on kyllä alapää märkänä ja suu vaahdossa kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti nyt haluaa lapsensa kouluun, jossa suuri osa oppilaista ei edes osaa suomea kunnolla. Todella älytöntä kehitystä ja näitä tulijoita ei olisi edes pitänyt koskaan ottaa tänne niin paljoa, että tuollaisia kouluja syntyy joissa ei osata edes suomea. Voi vaan miettiä miten "suomalaisia asenteita" siellä suomikakara oppii luokkakavereiltaan.
Natalila Salmela on rohkea ja edistyksellinen nainen. Hän laittaa tietoisesti lapsensa kouluihin joissa lapset osaavat suomea huonosti. Tosin hänen lapsensa ovat ruotsinkielisiä, kuten näiden koulujen muutkin lapset. Koulut eivät ole monikulttuurisia, vaan yksikielisiä. Arabiaa ei hänen lastensa kouluissa kuule.
A) Kuka tuon muijan kanssa on halunnut tehdä lapsia?
B) Kuvitteleeko tuo muija, ettei itse ole fasisti-rasisti?
A) Hyvä kysymys!
B) Kyllä.
Nata voi itse muuttaa pois jos kerran niin hävettää.
Tarvittaisiin varmaankin enemmän yksityiskouluja pääsykokeineen. Entiset oppikoulut vain takaisin. Siellä ei ollut kiusaajia, kun heikko aines oli jo karsittu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se edes itse asu niillä markkinoimillaan alueilla kerrostalokomplekseissa vaan rauhallisella omakotitaloalueella.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi menikö Natalian flippausbisnekset nyt ihan vituixi?
Eiköhän ne ihan hyvin suju, sen verran puhuu palturia niitä markkinoidessaan,
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänen kouluvuosistaan ole jo aikaa. Ei voi verrata nykypäivään.
No siis tämä! Kun Nata oli peruskoulussa Hämeenlinnassa oli monen sadan oppilaan koulussa alle 10 muunkielistä oppilasta. On aivan eri asia ja aivan eri keskustelu, miten opiskeluun vaikuttaa ja millainen on sellainen koulu, jossa S2-oppilaita on yli puolet.
Sitä ärsyttää, kun "massimuija" on pantu verolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nata voisi näyttää ensin itse mallia ja laittaa lapsensa mamuvaltaiseen päiväkotiin ja kouluun. Turha ulista rasismista, jos itsekin koulushoppailee lapsensa ruotsinkieliselle (vähämamuiselle) linjalle.
Oikeastaan kaikkien vasemmistolaisten lapset tulisi roudata mamukouluihin opettamaan kehitysmaalaistaustaisille lapsille kieltä ja intergraatiota. He tätä ovat halunneetkin.
Ovatko Lin, Marian, Sannan, Nasiman jne lapset mamukouluissa? Ovatko?
Voit uskoa että sillä sekunnilla kun noiden lasten luokkiin pamahtaa somali tai arabi, on koulualueiden uudelleenkaavoitus käynnissä ennen ensimmäistä välituntia.
Erittäin hyvin sanottu. Juuri noin se on!
Saatika Aldercreutzin tai muiden rantaruotsalaisten kouluihin. Siellä kutsuttaisiin poliisi paikalle viemään paikalle eksynyt maahan muuttajalapsi raudoissa pois.
Paska ei lakkaa haisemasta vaikka sitä jakaisi miten pieniin osiin tahansa
Perheille voisi maksaa siitä jos uhraavat lapsensa koulumenestyksen tuutorina toimimisen takia. Ei voida vastuuttaa lapsia ilmaiseksi toisten lasten kielen ja tapojen opettajiksi. Varmasti löytyisi halukkaita kunhan hinnasta sovittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se edes itse asu niillä markkinoimillaan alueilla kerrostalokomplekseissa vaan rauhallisella omakotitaloalueella.
Kuinkas muutenkaan? Sinisilmäisimmät ja kovimmat arvostelijat asuvat itse aina jossain turvakuplassa.