Marjanpoimijoille maksetaan vihdoin kohtuullinen korvaus kerätyistä marjoista
Kiitos tästäkin kuuluu persuille, jotka ovat yritteliään ja työtä tekevän suomalaisen puolella. Suomalainen työ kunniaan!
Kommentit (21)
Siitä onkin aikaa, kun marjatuloilla saattoi kuitata kyläkaupan vastakirjaa, tai ostaa auton.
Luulin, että korvaus koskee työtä eikä marjoja.
Aika hyvä kate noilla jobbareilla, maksavat 3€ kilolta kerääjälle ja itse myyvät torilla mustikkaa 35€ kilolta
Jos näin, luulisi silloin löytyvän poimijoita ihan kotimaastakin?
Kyllä niitä aina on löytynyt, mutta marjapaikat ja ostajat ovat siellä muualla kaukana. Jos olisi mökki niin kävisin marjassa ja myisin, kyllä se pari satasta köyhää kiinnostaa. mutta ei sellaista, jolle se tulee ihan istumallakin kuten työssä olevalla.
Persut on juoppoja, jotka tuottaa vain paskan marjoja perskarvoihin.
Joku hyötyy kerätyistä marjoista. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin, luulisi silloin löytyvän poimijoita ihan kotimaastakin?
Vastahan Dalla Valle (jobbari) kehui että näin paljoa mustikoita hän ei ole saanut viimevuosina kuin saa 2026
Perussuomalaisethan ovat aina puolustaneet ja kannattaneet ulkomaalaista työvoimaa.
Näitä aasiasta tulleita näkyy olevan todella paljon myymässä somen kautta marjoja, mahtaa nyt marjayrittäjiä harmittavan.
Suoramyyjä ei maksa veroja lainkaan. Kannattaako ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Persut on juoppoja, jotka tuottaa vain paskan marjoja perskarvoihin.
Haittaoikeisto pilasi isänmaan.
Persut ovat tehneet kaikkensa, että jokaisella ulkomaalaisella olisi mahdollisimman ikävä olla Suomessa. Häpeällinen puolue.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä kate noilla jobbareilla, maksavat 3€ kilolta kerääjälle ja itse myyvät torilla mustikkaa 35€ kilolta
Kuka hullu myy jobbareille ja kuka hullu ostaa heiltä? Netissä mustikka ämpärin saa myytyä 45-50 € itse.
Dollaria Valle iski oikeaan aikaan. Nyt on palattu 80-luvulle musdä ostajat menivät sinne missä poimijat. Heillä on kuulemma kynneniä ostopaikkoja.
Tietysti torilla myydään kalliimmalla kuin itse ostaa. Toripaikka maksaa ja menisikö joku muka itse myymään ilman ettei itselle jäisi mitään? En minä ainakaan. Yritystoiminnan tarkoitus on tuottaa tuloja omistajalleen, ei hyväntekeväisyys.
Itse en viitsi poimia kuin itselle ja läheisille, heille annan marjat. Yritän nyt lomalla vähän lomaillakin. Mun mustikkapaikalle ei ole muut löytäneet kun on aika hankalakulkuista mutta marjoja on joka vuosi ja hyviä. Vsrut ja puolukat löytyy samalta hehtaarilta. Sinne jää eläimille. Olen sen parille itselleen poimivalle neuvonut mutta sanoneet etteivät uskalla mennä kun on koloja ja kiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu myy jobbareille ja kuka hullu ostaa heiltä? Netissä mustikka ämpärin saa myytyä 45-50 € itse.
Nyt on niin hyvä sato että yksityisiä ostajia ei riitä kaikille. Torilta ostaa joku mummo joka haluaa vain pari litraa eikä ole Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat tehneet kaikkensa, että jokaisella ulkomaalaisella olisi mahdollisimman ikävä olla Suomessa. Häpeällinen puolue.
persut ovat tehneet kaikkensa jotta tämä maa kuolisi taloudellisesti ja siltä tämä on kolme vuotta näyttänyt
Persut on puolue katkerille Teboil-Teuvoille.
Persuihin en osaa sanoa, mutta muuten.
HYVÄ MARJANPOIMIJAT : poimijat tekee sen kovimman työn, ne ansaitsee sen isoimman korvauksen. Oli sitten suomesta tai muualta.