Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kohta koulun terveystarkastus, miten saan painon putoomaan mahdollisimman paljon siihen mennessä?

Vierailija
10.10.2025 |

Nolottaa kun se on niin korkealla, viime kerrallakin sanoivat että pitää laihduttaa. Se vaan on vaikeeta. Onko mitään kikkaa millä saisin sen mahdollisimman alhaiseksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt stressaa tuollaisesta. Painohan on vain numeroita. Tärkeämpää on se, että voit hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

15v oon.

Vierailija
4/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

15v oon.

No mitä sitten painat ja miten pitkä olet?

Vierailija
5/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö suolasta samalla viikolla

Vierailija
6/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä limut karkit hampurilaiset pizzat sun muut roskaruuat pois, syöt hedelmiä ja kunnollisia hiilareita

ja hei, se terkkari huomaa kyllä oudot painonpudotukset, ei se sokee ole!

Muuta jo tänään äläkä puputa niitä pizzoja!

Vierailija
7/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö yhtään mitään sitä odotellessa. Juotavakin pelkkää vettä, korkeintaan elektrolyyttia mukaan. Viimeisenä aamuna voi vielä tehostaa olemalla tunnin kuumassa saunassa ja olemalla sen jälkeen juomatta.

Vierailija
8/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran ihan järjetön aloitus. Kuinka kauan siihen terveystarkastukseen ensinnäkin on?

Aika olennainen tieto. Ja miksi juuri tähän tarkastukseen pitäisi laihduttaa? 

Pysyt läskinä koko elämäsi tolla älykkyysosamäärällä.

Vierailija
9/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne ihan omana itsenäsi, ei tarvitse sitä varten laihduttaa. 

Ja etenkin kun olet vielä alaikäinen, kasvava nuori, niin terveydenhoitajan pitäisi antaa sulle tukea ja apua painonhallintaan - ei vain niin, että kehoitetaan pudottamaan painoa. Aikuisten pitäisi sinua opastaa ja auttaa siinä, että MITEN niitä elämäntapamuutoksia tehdään. Ei sun ikäisen pitäisi joutua netistä kyselemään, vaan saada aikuisilta apua. 

Jos terkkari sanoo taas painosta, niin kysy häneltä: miten saisin sitä pois? 

Vierailija
10/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nolostella. Sen terkkarin/lääkärin työ on välittää tietoa tervellisistä elintavoista ja aina ne muistavat mainita, jos painoindeksin mukaan on liikaa painoa. Ei niitä silti oikeasti kiinnosta yhtään se, mitä sinä painat. Sinä itse ne kilot kannat. Painat, mitä painat. Ehkä teet asialle jotain, jos löydät siihen itsellesi sopivat tavat. Mikään pikalaihduttaminen ei ole koskaan ollut kenelläkään toimiva ratkaisu pidemmällä tähtäimellä.

Voit aina sanoa, että painosta huomauttaminen on täysin turhaa, jos ei sitten auteta yhtään siinä, miten asia pitäisi hoitaa. Sinä itse tiedät, että painoa on liikaa, joten tämän tiedon kertominen ei muuta mitään. Kun koet laihduttamisen vaikeaksi, kaipaat siihen apuja, joten mitä heillä on tarjota?

Vierailija
11/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt stressaa tuollaisesta. Painohan on vain numeroita. Tärkeämpää on se, että voit hyvin.

Onko tämä sitä kehopositiivisuutta? Ole ihan rauhassa läski jo nuorena. 

Vierailija
12/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran ihan järjetön aloitus. Kuinka kauan siihen terveystarkastukseen ensinnäkin on?

Älykkyysosamääräni on kylläkin 130 paikkeilla, olen tehnyt monta eri nettitestiä. Yks näytti jopa 134. Ap

Vierailija
13/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamääräni on kylläkin 130 paikkeilla, olen tehnyt monta eri nettitestiä. Yks näytti jopa 134. Ap

Olet varmasti ihan fiksu nuori, ei kannata välittää näistä jutuista. Täällä käy paljon sellaisia katkeria ja ilkeitä aikuisia ihmisiä, joilla on huono luonne ja usein vielä tyhmät jutut, vaikka ovat ihan aikuisia. 

Mene sinne terkkarille omana itsenäsi, ei ole mitään hätää. Kysy terkkarilta neuvoa, miten saisit painonhallintaan keinoja. 

Vierailija
14/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

15v oon.

No mitä sitten painat ja miten pitkä olet?

röllipoika hiljeni ja yrittää kovasti guuglailla ny

Vierailija
15/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sitä kehopositiivisuutta? Ole ihan rauhassa läski jo nuorena. 

Tyhmä kommentti. 

Vierailija
16/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma että ihmiset on törkeitä! 

Aloittajalle: mene ihan sellaisena kuin olet. Voit terkkarin kanssa jutella elintavoistasi, josko sieltä löytyy jotakin petrattavaa tai löytyiskö joku liikuntalaji, jota et ole kokeillut, josta voisit pitää. Mitään stressiä ei tarvitse ottaa.

Vierailija
17/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kysyt tyhmiä?

Täysin idioottimainen kysymys ilman tietoa aikajanasta,  painostasi tällä hetkellä ja ehkä olennaisimpana miksi juuri tämä terveystarkastus.

Sua hävettää,  siitä varmaan on kyse.

Vierailija
18/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajan ja lääkärin tehtävä on auttaa sinua esimerkiksi tekemällä lähetteen ravitsemusterapeutille ja ohjaamalla sinut Terveyskylän Painonhallintatalon digitaaliseen painonhallintaryhmään. Mikäli sinulla on oma Mobiilivarmenne tai omat nettipanitunnukset, pääset heti Terveyskylän painonhallinnan itsehoito-ohjelmaan seuraavan linkin kautta: https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/itsehoito/painonhallinnan-its… .

Vierailija
19/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainon alarajan tuntumassa, ja silti tuli kehotus laihduttaa.

Vuosikymmen myöhemmin löytyi sairaus, ja kun lääkitys saatiin kohdalleen, aloin lopulta näyttää aikuiselta pullean taaperon sijaan, vaikka paino ei muuttunut. 

Vierailija
20/25 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppää kunnolla terveystarkastusta edeltävänä päivänä. Se poistaa tehokkaasti nesteitä ja paino putoaa monta kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan