Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syöt kun ei jaksa kokata?

Vierailija
30.07.2026 |

Mitä?

Kommentit (589)

Vierailija
561/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin tonnikalasalaatin ja patonkia. Jälkkäriksi mansikkakääretorttua. 

Vierailija
562/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 g pussillinen 4-juuston raastetta ja päälle 1/4 dl valkkaria kattilaan. Hella päälle ja sekoita. Kuljeta kattila 2 min kuluttua telkkarin eteen pannulapun päälle. Dippaa mitä vaan leipää ja kovaa vihannesta, kuten porkkanaa tai kukkakaalia. Mikroaterian verran vaivaa, mutta olet 1000x tyytyväisempi. 

Pitääkin testata tätä joskus. Paljon olen saanut täältä muutenkin ideoita, mitä voi syödä, kun jaksaa kokata vain vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chateaubriandia ravintolassa

Vierailija
564/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan moussakaa, vaikka en munakoisoa himoitsekaan, mutta siinä se menee. Eivätkö jokainen valmisruoka ole liian yksinkertainen vastaus. Valmisruoka kuin valmisruoka, vaikka sen joutuisi mikroaaltouunissa lämmittämään.

Vierailija
565/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisenä päivänä tekemääni Burgundinpataa tai Kaalikääryleitä.

Ruoan voi tehdä kahdeksikin päiväksi ja jopa kolmeksi. Jännää eikö.

Herneet kattilaan. Naudanpaisti pannulle ruskistumaan. Paisti uuniin ja Viikon ruoat tulee samalla kun katselet Netflixiä.

Mikä on Netflix. Onko se jotain ruokaa, jota katsella ja vie nälkää sillä aikaa kun paisti vaatii uunissa aikansa.

Vierailija
566/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka toisen viikon lapset on toisella vanhemmallaan ja mä syön silloin pelkästään ruisleipää ja bulgarian jugurttia. joskus oon tehnyt mikrossa kaurapuuroa. välillä syön pelkkiä juustoja (siis ostan useamman juuston ja syön hillon kanssa). 

tää olikin hyvä ketju, sain ideoita näille viikoilleni, kun en jaksa, enkä halua, tehdä ruokaa.

Mitähän ne lapset sitten vuoroviikollaan saavat jogurtin ja ruisleivän lisäksi.

Vierailija
567/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nötköttivoileipiä suolakurkulla 1-2. Koko ateriaksi vaatii kaksi. Tai tilaan kanaramenin.

Pakasteramen on tosi helppo. 3 minuuttia hellalla ja sitten saa vetäytyä 5 minuuttia. Ihmettelinkin, että eikö kukaan tuo esiin nötköttiä: Sitä voi myös viipaloida ja paistaa pannulla pihviksi, vaikka samaisen voileivän päälle.

Vierailija
568/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiskeitto ja paloittelee kuumennettuun keittoon (vaaleaa) niin paljon leipää kuin mahtuu ettei keitto vielä mene reunojen yli, joka imaisee keiton. Saa tuhdimpaa kuin pelkkä keitto, kuten bataatti-chilikeitto.

Vierailija
569/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön graavilohileipiä. Yleensä teen kyllä kaksi ruokaa kerralla joista syö pari päivää. Toinen on lounas ja toinen päivällinen. Koitan ennakoida niin, että kaapissa on aina jotain nopeasti syötävää monipuolista evästä, vaikka ei jaksaiskaan kokata. 

Vierailija
570/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiita vegemakkaroita ja pakasteranskalaisia ketsupin kans.

Vierailija
571/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia ja banaani, pari kunnon nakkia tai jääkaapista pari keitettyä kananmunaa.

Vierailija
572/589 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joka toisen viikon lapset on toisella vanhemmallaan ja mä syön silloin pelkästään ruisleipää ja bulgarian jugurttia. joskus oon tehnyt mikrossa kaurapuuroa. välillä syön pelkkiä juustoja (siis ostan useamman juuston ja syön hillon kanssa). 

tää olikin hyvä ketju, sain ideoita näille viikoilleni, kun en jaksa, enkä halua, tehdä ruokaa.

Mitähän ne lapset sitten vuoroviikollaan saavat jogurtin ja ruisleivän lisäksi.

Se ei kuulu tähän.  Eri

Vierailija
573/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä itse hernekeittoa isoon kattilaan, laita loput pakkaseen, saat säästöä!

Purkkihernari on niin halpaa ettei kannata. Jos itse tekisin niin tuskin jauhelihasta vaan pitäisi olla palvilihaa. No joskus ja jouluna olen joulukinkunjämistä tehnyt.

Vierailija
574/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anjovis, kananmuna, sipuli, raejuusto sekoitus.

Vierailija
575/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi pakastevihanneksia mikrossa sulattaen ja purkki tonnikalaa sekaan mössöksi.

Vierailija
576/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon proteiinijuomia, niitä on aina jääkaapissani nälkiintymistilani seurauksena.

Vierailija
577/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ymmärtää, mitä kannattaa syödä, niin ei väsy niin ettei jaksa kokata.

Aina ei ole jaksamisesta kiinni vaan ajasta. Itse availen kalasäilykkeitä, jos ei ole aikaa kokkailla., ettei sorru mihinkään roskaruokaan.

Sinulta taitaa olla täysin hukassa roskaruoka-termi. Se tarkoittaa vain ja ainoastaan roskaavaa ruokaa, eli ruoan jäljiltä jää roskaa, esim. hampurilaisaterian pakkaukset ym. Myös Wolt on roskaruokaa, paketoituna paperikassissa nekin tulevat. Myös sinun jäljiltäsi jää roskaa eli kalasäilykepurkit, yhtään et ole sen fiksumpi kuin hampurilaisaterian syöjä.

Vierailija
578/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun fast food-vaihtoehdot: 
-mustamakkaraa, perunasalaattia, puolukkahilloa
-maksalaatikko, puolukkahilloa
-pinaattikeitto katkaravuilla ja makarooneilla

Suoraan purkista lusikalla 

Jalostajan hernekeitto

Yök :s

Äläpä yököttele, lienetkö edes maistanut. Hernekeitto purkista lusikalla levitettynä ruisleivälle on ihan kelpo eväs. Menee jo siltään, juustoviipale päälle ja hetki mikrossa on jo ateria.

Vierailija
579/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipiä, jugurttia... kaurapuuroa jaksaa keittää, vaikka kokkaaminen ei muuten huvittaisi.

Kaurapuuroa saa mikrossa vielä helpommin tehtyä.

Kattilassa haudutettu puuro on silti makoisampaa. Ei aina kannata sitä nopeutta ajatella, hätäillen ei tule lasta eikä pskaa. Ei se haudutetun puuron tekeminen teknisesti vaadi yhtään enempää kuin mikropuuro.

Vierailija
580/589 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

btw, kuka oikeasti kokkaa 2 kertaa päivässä ja miksi? Kai sitä ruokaa voi lämmittää toisella syöntikerralla? Jopa vielä seuraavana päivänä.

Kokkaan kaksi kertaa päivässä, koska minulla on diabetes. Työpäivinä kokkaan kerran päivässä töiden jälkeen. Ruokatunnilla syön lounasravintolan buffetissa.

Aika harvoin lämmitämme eilisen päiväisiä rippeitä. Ainakin niiden lisäksi teen jotain.

Saatko työnantajan ateriaedun (verottoman tai verotettavan lounaedun, joka nostaa muille ruokaravintoloiden hintoja sitä mukaan kuin ateriaetukin nousee eikä toisinpäin)? Kiva, jos se mahdollistaa lounaruokailun lounasruokalassa tai -ravintolassa. Kateeksi käy.

Itse kiersin työelämässä ollessani nuo buffetit kaukaa, vaikka ottaisi joka lajia vain lusikallisen, tulee syötyä liikaa ja hiilarilaskennat päin veetä eli iltapäiväkooma taattu. Tämä hiilarihumppa siis niiden huolellisesta laskemisesta huolimatta. Mikroannos on paljon parempi ja terveellisempi vaihtoehto, hiilarit mainittu paketissa eikä tule ylensyöntiä vahingossakaan. Sitä paitsi, aika monen lounasravintolan ruoka on sitä samaa kamaa, joka ruoanjalostuspaikassa laitetaan osa suuriin ravintolapaketteihin ja osa pakataan kauppoihin mikroruoaksi.

T DM1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi