Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hetkiä parisuhteessa: rullaan mattoja pois imuroinnin tieltä, puoliso tulee kotiin ja lähtee samantien "ajelulle kun on niin komea keli"

Vierailija
30.07.2026 |

Ei tullut kai mieleenkään että alkaisi auttamaan kodin siivoamisessa. Tällaista tänään huomenna jotain muuta😂

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä helkkarin takia tällaisella kelillä pitäisi kökkiä sisällä siivoamassa? 

On ihmisiä joille torstai on aina siivouspäivä, eikä siitä jousteta ikinä. Näillä tyypeillä asunto on aina tip top. 

Sitten on sellaisia kuin minä... Meillä on ollut useamman päivän kaaos, kun siivotaan varastoa ja tavara kiertää sisäkautta kierrätykseen ja osin takaisin varastoon. Samaan aikaan on koiralla karvanlähtö... 😑

Joo en voi käsittää! Mulla on siivouspäivä aatonaattona juhannuksena ja jouluna, muuten silloin kun siltä tuntuu. Silti on kotona siistiä. Yhdellä työkaverilla on keskiviikkona kauppapäivä ja perjantaina siivouspäivä, ei lähde edes työnantajan tarjoamalle tyhypäivälle tuolloin. Olis ilmaiset ruoat yms mutta ei, meillä siivotaan silloin😄

Aika monelle ihmiselle on tarve sille, että koko elämä on aikataulutettu, jotta se pysyy kasassa. Voi silti olla ihan kykenevä normi elämään. Nämä ovat usein myös töissä tosi hyviä. Paneutuvat asioihin kunnolla. Mutta se järjestys pitää olla. Oli diagnoosia tai ei.

Vierailija
62/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroon ei tarvita perusteluja nykymaailmassa. Pistä eropaprut vetämään.

Millä sitten elän?

t.kotirouva.

T: kotirouvaPena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatpas kuspääukot aktivoituneet.

Eri mieltä oleva = kuspää. Vaikutat vakaalta ja mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
64/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ottaisin matot mukaan ja ravistelisin jossain muualla kuin kodin pihassa. Ei siinä mitään.

Vierailija
65/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuli mieleen viime joulu kun miehen vanhemmat olivat tulossa meille. Minä siivosin ja laitoin ruokaa niin juuri silloin mies keksi että hänen täytyy korjata yöpöytänsä kaapin vedin.

Onneksi et maininnut miehellesi mitään tästä epäkohdasta tai edes sopinut edellisenä päivänä, että siivoapa sinä, niin minä laitan ruokaa. 

Vierailija
66/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on mies joka ei auta siivoamisessa? Ei kai kukaan ota hyödytöntä mietä vaivoikseen joka ei tee mitään kotona.

Vierailija
67/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teillä erikseen sovittu, että nyt siivotaan vai keksitkö itse, että elämä on tylsää, nyt matot rullalle ja imuroimaan?

Vihasin lapsuudessa sitä, että äiti saattoi koska tahansa keksiä, että nyt pestään ikkunat, nyt kitketään kasvimaa, nyt siivotaan varasto jne. Ei hän kertonut edellisenä päivänä tai edes aamulla, kunhan aloitti ja ilmoitti, että muut mukaan.

Meillä isä oli aika usein kavereilla, koska piti korjata Jarin mökin portaat tai varmistaa, että Kallen anopin mökki on esteetön. Ymmärsin häntä erittäin hyvin!

No onhan tuo lapsellista. Yhteisen kodin hoito kuuluu molemmille vanhemmille. Jos jollekin iskee inspiraatio siivota, se kannattaa käyttää. Mies voi osallistua tai todeta, että kiva kun peset ikkunat, minä menen nyt ajelulle, mutta jos jätät minulle yläkerran ikkunat, niin hoidan ne kun tulen takaisin. Pitää osata puhua.

Vierailija
68/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuli mieleen viime joulu kun miehen vanhemmat olivat tulossa meille. Minä siivosin ja laitoin ruokaa niin juuri silloin mies keksi että hänen täytyy korjata yöpöytänsä kaapin vedin.

Onneksi et maininnut miehellesi mitään tästä epäkohdasta tai edes sopinut edellisenä päivänä, että siivoapa sinä, niin minä laitan ruokaa. 

Yleensä joulu on sellaista aikaa, että yhteistä puuhaa riittää ihan erikseen sanomatta. Siivousta, ruoanlaittoa, kuusen hakua, koristelua.

Vierailija
69/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuspää enkä myöskään ukko. Inhoan tuollaisia yllätyssiivoojuttajia.

Vierailija
70/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole parempi, että puoliso lähtee jaloista pois? Monesti siivouksissa varsinkin tapahtuu se, että mitä enempi kokkeja, sitä huonompi soppa.

Mä olen ainakin tyytyväinen, kun saan siivota rauhassa omaan tahtiin ilman puolisoa, joka vahtaa sohvalla telkkua ja jos hyvin käy, saa jonkin siivousinspiksen, esim. alkaa pestä kylppärin aivan väärillä puhdistusaineilla. Ei aiheuta kuin kiukkua, jos äijä pyörii jaloissa, kun siivoan😅 

Vierailija
71/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pölyt mattojen alla? Höllää vähän, taidat olla tyyppiä Justiina!

Vierailija
72/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi arvaus: puolisosi on mies? 

Vierailija
73/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on mies joka ei auta siivoamisessa? Ei kai kukaan ota hyödytöntä mietä vaivoikseen joka ei tee mitään kotona.

Mun mieheni tekee joka päivä päivällisen ja hoitaa ulkotyöt. Tamppaa kyllä mattojaki jos pyydän, mutta hoidan kyllä itsekin. 

Vierailija
74/75 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kiitollinen kun lähtee pois pyörimästä jaloista, suit saithan se imurointi sujuu ja samalla saa hyötyliikuntaa. Mies kyllä hoitaa vastaavasti yksinään joitain muita kotitöitä.

Vierailija
75/75 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuspää enkä myöskään ukko. Inhoan tuollaisia yllätyssiivoojuttajia.

Erikoista, että joku jaksaa tuntea mitään tunteita itselleen tuntemattoman edesottamuksista. Onko lähipiirissä paljonkin yllätyssiivoojia, jotka tällaisen tunteen herättää, vai onko kyse vain  pickmee-ilmiöstä?

Eri