Helsingin kouluissa opettetaan 50 eri kieltä vaikka suomea niille pitää opettaa
Oman äidinkielen opettaminen pitää lopettaa ja käyttää säästyneet rahat suomen kielen opettamiseen.
Aivan hölmöläisten hommaa. Helsinkiläisten veronmaksajien rahoilla maahan muuttajalapsille opetetaan heidän omaa äidinkieltään. Vaikka kaikki eivät osaa edes suomen kieltä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Se oma äidinkieli on tärkeä koulussa oppimisen kannalta. Vahvistaa suomen oppimista. T opettaja
Jännä, että suomalaiset lapset eivät ulkomailla ollessa tarvitse suomenkielen opetusta. Hyvin oppivat uuden kielenn.
Ei suomessa koulujärjestelmän pitäisi opettaa mamuille heidän omaa kotikieltään. Ihan typerää rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja eräs ryhmä kiukuttelee vain ruotsin pakollisuudesta. Mitään ei sillekään tapahdu. 20 vuotta taitaa sekin homma olla ollut foorumilla.
Ruotsissa olen aina pärjännyt englanninkielellä, en edes alennu yrittämään sönkätä ruotsia.
Aloituksella rasistinen motiivi siksi ilmoitettu poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulee opettaa omaa kieltään näille suomen sijasta. Mitä me tehdään näillä kielitaidottomilla tulevaisuudessa?
Miten niin suomen sijasta? Kyllä suomeakin opetetaan.
Siten niin suomen sijasta että nekin panostukset tulisi kohdentaa suomen opiskeluun.
Harrastakoon itsenäisesyi muita kieliä kuten muutkin tekevät. Se että kaltaisesi hyysää heidät kehdosta hautaan ainoastaan pahentaa heidän ja muiden tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen motiivien arvostelu on rasismia. Ilmoitin rässismiviestisi poliisille.
Olen itse ollut ulkomailla päiväkodissa, ja se oli kyllä ihan perheen asia että opin suomea. Paikallinen kieli tuli päiväkodissa. Ei siellä yksikään veronmaksaja maksanut mun kieliopintojani, vaan isovanhemmat lähetti suomalaisia lastenohjelmia kasetilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kannatatte väestönvaihtoa
Ei kestä kauan kun myöskin göteborgissa ja tukholmassa rutosalaiset nuoret tuleva olemaan vähemmistönä
Vantaan myyrmäessä alaikäisistä 59,9% on eritaustaisia
Olen aina vihannut ruotsin kieltä, se on koulun syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oma äidinkieli on tärkeä koulussa oppimisen kannalta. Vahvistaa suomen oppimista. T opettaja
Hyvin oppi toisen sukupolven ruotsinsuomalaiset täysin ruotsalaisiksi vaikkei koulussa kiivaasti suomea opetettukaan. Miksi tämä ei nee ke ril tä suju?
Ei oppinut, vaan siellä on surullinen määrä kielen menettäneitä suomalaistaustaisia.
Jotka ovat oppineet hyvin ruotsin ja ruotsalaistuneet! Näin käy yleensä kun muutetaan maasta toiseen! Toinen sukupolvi osaa vanhempiensa kieltä heikommin ja kolmas polvi ei enää ollenkaan! Näin kävi amerikansuomalaistenkin kanssa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut ruotsin kieltä, se on koulun syy.
Se on demarien, kokoomuksen ja ennenkaikkea rkp syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin oppi toisen sukupolven ruotsinsuomalaiset täysin ruotsalaisiksi vaikkei koulussa kiivaasti suomea opetettukaan. Miksi tämä ei nee ke ril tä suju?
Ei oppinut, vaan siellä on surullinen määrä kielen menettäneitä suomalaistaustaisia.
Jotka ovat oppineet hyvin ruotsin ja ruotsalaistuneet! Näin käy yleensä kun muutetaan maasta toiseen! Toinen sukupolvi osaa vanhempiensa kieltä heikommin ja kolmas polvi ei enää ollenkaan! Näin kävi amerikansuomalaistenkin kanssa yleensä.
Mistähän sinä tiedät miten hyvin he on sen oppineet?
Kaverin lapsi lähti yksityiseen kouluun. Asuivat vuosaaressa
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei epäile hetkeäkään että olisit veroillasi rahoittamassa kaikenmaailman bantukielten opiskelua.
Mitenhän siellä somalinkielen tunneilla, puhuvatko he sillain naksuttelemalla kuten heidän omalla kielellään tekemissään tubevideoissa?
Harkimo kertoi jo vuosia sitten omassa ohjelmassaan, kuinka meidän koululuokissa on kymmenen eri äidinkieltä omaavia lapsia. Opettaja ja lapset, kukaan ei ymmärrä toisiaan. Luulin että se oli vitsi!
Jos lapsi ei osaa kunnolla omaa paskastaniaansa niin eikös se silloin opi jopa paremmin suomea kun ei paskastanian opit ole päässä häiritsemässä.
"Helsingin kouluissa opettetaan 50 eri kieltä vaikka suomea niille pitää opettaa".
Ap, menepä takaisin apukouluun opettelemaan suomea.
Ei kestä kauan kun myöskin göteborgissa ja tukholmassa rutosalaiset nuoret tuleva olemaan vähemmistönä