Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona synnyttäneet, perustelkaa valintanne!

Vierailija
23.05.2007 |

(siis jos valinta oli omanne). Haluaisin tietää miksi päädyitte kotisynnytykseen tai miksi ette halunneet sairaalaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huvitti vain mua, kun olen itse aina pitänyt kotisynnyttäjiä täydellisinä hihhuleina ja nyt kuulinkin että esim. Hollannissa lähes kaikki synnyttävät kotona. Sairaalaan synnyttämään pääsee vain, jos on jotain komplikaatuioita ja sittenkin koetetaan heittää ulos niin pian kuin mahdollista.

Vierailija
2/5 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kertoi myös että naiset enenemissä määrin vaativat sairaalaan pääsyä (kun tietysti kotona joskus jää vammoja tai jopa tapahtuu kuolemantapauksia, jotka olisi voitu välttää jos synnytys olisi sairaalassa), joten ehkä siellä on muutosta tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ympäristö. Ei sairaalamiljöötä - luonnollisempi fiilis. Ei tarvitsisi lähteä muualle saamaan lasta, vaan se tapahtuisi siellä, missä lapsi tulisi asumaankin. Kätilö olisi varmasti juuri minua varten synnytyksessä mukana, eikä huitoisi parin-kolmenkin synnytyshuoneen välillä. Uskon, että kestäisin kivunkin paremmin muualla kuin sairaalaympäristössä.

Menen kuitenkin sairaalaan, koska pelkään mahdollisia komplikaatioita, joista voisi olla haittaa lapselle tai itselleni. En koskaan antaisi anteeksi, jos vauva vammautuisi/kuolisi siksi, että leikkaussaliin oli liian pitkä matka (vaikka asumme vain 7 km kättäriltä). Yksi perätilasta johtuva sektio takana, joten komplikaatioriski vielä suurempi, kuin normaalisynnytyksessä. Esikoista odottaessa mietin kotisynnytystä vaihtoehtona, mutta totesin, että en uskalla juuri noiden komplikaatioriskien takia.

Vierailija
4/5 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt kuvittelis että sivistyneissä länsimaissa synnytykset hoidetaan sairaalassa juuri sen takia että teidetään nuo riskit ja niiden minimoimisen mahdollisuus sairaalasynnytyksellä. Itse en kyllä suostuisi synnyttämään kotona, liian monta asiaa voi meenä pieleen.

Vierailija
5/5 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkä sairaala tilastollisesti ole sen turvallisempi paikka synnyttää kuin kotikaan.

Varsinkin synnytysten ylenpalttinen medikalisointi on riski vauvalle ja synnyttäjälle, mutta sitä pidetään nykyään ihan normaalina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi