Pesen kaikki pyykit aina sekaisin väreistä välittämättä eikä vielä ole koskaan tapahtunut mitään
40 astetta ja sinne vaan. Että älkää sölköttäkö.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki sun valkoiset vaatteet on likaisen värisiä ja haiset pahalle. No eihän siinä mitään, kunhan et kaupan kassajonossa seiso mun lähellä.
Mistä se haju tulee?
Bakteereista ja liasta.
Tarkoitin että miten värien sekoittuminen aiheuttaa hajua?
Ei värien dekoittiminen vaan se, että pesee kaiken 40 asteessa. Se ei puhdista bakteereista vaikket silmin näekään. Vähintään alushousut ja sukat pitäisi pestä 60 asteessa, samoin lakanat ja pyyhkeet. Kyllä pesen kaiken muunkin, mikä sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki sun valkoiset vaatteet on likaisen värisiä ja haiset pahalle. No eihän siinä mitään, kunhan et kaupan kassajonossa seiso mun lähellä.
Ei kaikilla ole valkoisia vaatteita. Minä pesen ihan samassa 40 asteen pesussa sukat, kalsarit, paidat, pyyhkeet, tyynyliinat, enkä tiettävästi ole niistä koskaan mitään tautia saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se haju tulee?
Bakteereista ja liasta.
Tarkoitin että miten värien sekoittuminen aiheuttaa hajua?
Ei värien dekoittiminen vaan se, että pesee kaiken 40 asteessa. Se ei puhdista bakteereista vaikket silmin näekään. Vähintään alushousut ja sukat pitäisi pestä 60 asteessa, samoin lakanat ja pyyhkeet. Kyllä pesen kaiken muunkin, mikä sen kestää.
Ihme törkypesä jos ei 40 riitä. Eihän monia vaatteita saa edes pestä 60:ssä.
40 ei riitä poistamaan ihorasvaa eikä kaikkea hikeä. Ns poikamiespyykkääjät (kaikki sekaisin ja pikana) tosiaan haistaa, haisevat tiskirätille.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan kirjopyykiksi
Kerta se on ensimmäinenkin, jos joskus sattuu sekaan sellainen vaate, joka värjää muun pyykin. Joistakin vaatteista vain lähtee rutkasti väriä, joka tarttuu muihin samassa pyykissä oleviin. Ehkä Ap käyttää värisieppareita.
Sen kyllä haistaa ketkä tähän uskoo.