En käy paljon kahviloissa koska minulla tulee aina ahdistus miten siellä toimitaan.
Viimeksi kun olin,en tiennyt miten kannu toimii,että saisin itselleni kaadettua kahvia. Ja mihin palauttaa astiat.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten meillä ihmisillä on kyky tuottaa puhetta että voidaan kysellä ja kommunikoida😁
Mutta en minäö uskolla kysyä
Älä palauta astioita. Ellei ole selkeää. Roskat saa roskiin kipattua. Myyjä vastaa kysymykseen?
Oikeasti. Kannattaa käydä ja opetella. Jos astiapalautusta ei ole niin ne jätetään pöytään.
Tilaa cappuccino, cafe latte tms., niin saat kahvin sinulle valmistettuna suoraan käteen.
Kokeileppa mennä kahvilaan etelän maissa 😅. Siellä pitäisi tietää että tiskille vai pöytään koska niissä on eri hinnat ja väärin toimiessa tarjoilija räyhää heti, joissain tilataan ja maksetaan heti, toisissa tilataan ja maksetaan lasku sitten joskus, toisissa tilataan yhdeltä tiskiltä ja maksetaan toiselle, pitääkö tipata? jne.
Ihan hulluksi tulee!
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. Kannattaa käydä ja opetella. Jos astiapalautusta ei ole niin ne jätetään pöytään.
siellä on huipputeknologian välineet tekoälyn kahvitermoskannut. En minä sellaisia uskolla käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa mennä kahvilaan etelän maissa 😅. Siellä pitäisi tietää että tiskille vai pöytään koska niissä on eri hinnat ja väärin toimiessa tarjoilija räyhää heti, joissain tilataan ja maksetaan heti, toisissa tilataan ja maksetaan lasku sitten joskus, toisissa tilataan yhdeltä tiskiltä ja maksetaan toiselle, pitääkö tipata? jne.
Ihan hulluksi tulee!
Jos tällaisissa tilaa tiskiltä ja menee pöytään istumaan, tulee tarjoijilta helposti kyllä tupen rapinat.
Kannattaa alkaa pienin askelin opettelemaan vieraille puhumista, kyllä se sitten helpottaa. Kannustetaanhan lapsiakin aina rohkeasti kysymään jotta oppisi
Jätä vaan "röyhkeästi" kuppi ja lautanen pöydälle ja poistu, kyllä ne osaa siivota pöydän eikä maailma siihen kaadu, eivät he maksavalle asiakkaalle ala rähistä.
Toisekseen voit turvallisesti kahvittelun aikana pöydästäsi käsin tarkkailla ympäristöä, että mihin ne muut vievät kuppinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa cappuccino, cafe latte tms., niin saat kahvin sinulle valmistettuna suoraan käteen.
Entä jos mieluummin haluaa kuppiin??!! Nää on just näitä kauheita asioita!
Ap
Useimmissa kahviloissa jätetään pöytään astiat. Jos on kärry niin se on kyllä useimmiten näkyvällä paikalla. Jos et näe kärry niin, katso miten muut toimivat, jätä pöytään tai kysy henkilökunnalta. Ei tuollaisen takia tarvitse hermostua.
Pointti on, että menet sinne, jotta sulla olisi mukavaa. Osta kuppi kahvia ja pulla. Mene istumaan. Seuraa ympärillesi. Ole vaan ja vietä aikaa. Jätä kuppi kun lähdet. Onko sulle yleensäkin elämässä asiat noin vaikeitaa?
Ap hei!
Oon melkein 39 ja vastikään kävin ravintolassa syömässä yksin! Olin kylpylässä kuntoutuksessa ja ekalla parilla kerralla olin rauhoittavissa mutta uskalsin!
Jonossa ja pöydästä seurasin edellä meneviä miten ne tekee ja mistä ottaa mitäkin.
En ole ikinä uskaltanut edes kahvilaan, kun en tiedä mitä pitää tehdä No en menis kyllä vieläkään kun haluaisin vaan mustan kahvin ja nykyään on sen tuhat eri laatua.
Muistaakseni yläasteella ensimmäisenä päivänä kaatelin vahingossa tarjottimen lattialle niin siitä kai jäi kova kammo.
Ei se ole niin helppoa ja yksinkertaista kaikilla. Voisin lähteä sun mukaan joskus stressaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hulluksi tulee!
Jos tällaisissa tilaa tiskiltä ja menee pöytään istumaan, tulee tarjoijilta helposti kyllä tupen rapinat.
missä te käytte?
Älä välitä. Suomessa voit hyvin harjoitella, et erotu joukosta. Harvassa on ne ihmiset, jotka osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä. Suomessa voit hyvin harjoitella, et erotu joukosta. Harvassa on ne ihmiset, jotka osaa käyttäytyä.
Niinku millä lailla?
Minulla on ihan sama, Ja kerran olin yhdessä pizzeriassa ja pizza tuotiin pöytään mutta missään ei näkynyt ruokailuvälineitä niin jouduin kysymään myyjältä 4 kertaa missä on ruokailuvälineet kun hän ei kuullut tai ymmärtänyt kysymystä. Ja kaikki muut asiakkaat tuijotti minua kuin vähä-älyistä, vimeinen kerta kun menen siihen pizzeriaan.
Sitä varten meillä ihmisillä on kyky tuottaa puhetta että voidaan kysellä ja kommunikoida😁