Miksi suomalaisilla köyhillä on läheisempi suhde Kelaan kuin omaan perheeseen tai sukuun?
Kommentit (14)
No elämä ei pyöri ilman rahaa.. Olisko kyseessä tällänen pikku seikka
Ja tämä sosiologinen päätelmäsi perustuu minkälaiseen otokseen?
Se on kyllä totta että kun töitä ei ole eikä vanhemmilta viitsi pummata niin ainakin jonkinlainen taloudellinen side Kelaan muodostuu.
Virvelinkelaanko?
Onko APlla suhde KELAan.
Miksi hullulla aplla on läheisempi suhde vauvapalstaan kuin paskaisesta neukkuyksiöstään lähteä edes kauppaan !
Pakko olla,muuten Kela hylkää.Muistettava kaikki olennainen.
Monilla lähin omainen on viranomainen.
Itselläni siksi, että haluan pärjätä omillani ilman, että pilaan asailliset välit lapsuuden perheeni jäseniin tai niihin harvoihin sukulaisiin, jotka vielä ovar elossa. Kelasta on tulossa läheinen kun se tai sen pitösi hieman jeesata "taas" kun jouduin työttömäksi, eikä oikeus ansiosidonnaiseen täyttynyt.
Toki toivon, että suhteeni Kelaan jää hyvin lyhyeksi mutta ymmärrän, että joillakin suhde saattaa muodostus hyvinkin läheseksi. toivottavsti ei itselleni. Ennen vasta hiljattain päättynyttä määräaaikaisuuttani Kela halusi vähintäänb kerran kuussa, että raportoin sille tekemisiäni. Koska olen töiden vuoski joutunut muuttamaan niin sukulaisistani kuin lapsuuden perheen musiat jäsensitä satojen kilometrien päähän, niin tiedostan, että Kelasta saattaa tulla pelottavamkin läheinen kun jotta saisin siltä tukea minun täytyy raportoida sille tekemisiäni jsa olla aina valmis vastaamaan, jos sillä on jotain kysyttävää ja luultavasti se tietää itseäni paremmin mihin minun kannattaisi seuraavaksi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hullulla aplla on läheisempi suhde vauvapalstaan kuin paskaisesta neukkuyksiöstään lähteä edes kauppaan !
Antanu varmaan tietonsakin jollekkin peukkunarkarille joka täyttää kelahakemuksetkin ja hoitaa asiat kun tämä näkyy olevan täällä 7-23 joka päivä !
Koska Suomessa Kelalta kuuluu saada tietyt etuisuudet rahana. Suomessa ei ole etuisuuksia missä maksetaan vasta jos läheiset ei maksa.
Etuisuudet perustuu täysin siihen keitä samassa osoitteessa asuu virallisesti kirjoilla ja heidän tuloihin.
Noinhan se on pakko mennä länsimaassa. Muuten voi tulla vakavia tulkintavirheitä.
Jos tarkoitat muuta tukea kun Kela etuisuuksia, niin ei Suomessa sellaisia odoteta Kelalta.
Yhdessä tapauksessa (yksi perhe) on valehdeltu mitä törkeimmin kaikkea paskaa! Älkää uskoko siihen mitä paskaa väitetty. Täyttä paskaa.
Asiaan liittyy valheita , sabotointeja ja vakavia rikoksia. Valehdeltu ja lavastettu jopa muka terveysongelmia. Vain älykkäimmät tajunneet, mitä kaikkea kyseessä.
Kun asuu ja elää kaukana sukulaisistaa työttömänä työnhakijana yksin, niin oma arkeni on ainakin niin mielenkiinnotonta, että en siitä raportoi yksityiskohtaisesti jokaiselle sukulaiselleni (, joiat ei ole edes elossa montaa) ainoalla sisaruksellani on omat kiiteensä ja puuhansa, enklä myöskään viitsi ihan jokaista käännettäni ja taloudellsiella huolellani aiheuttaa mielipahaa vielä elossa olevalle vanhemmalleni, jolle on mahdoton ajatus, että hyvän koulutusken saanut kaltaiseni ihminen vosi ylipäätään joutua työttömäksi.
Sen sijaan Kelalle minun on säännöllisesti raportoitava tekemsiiäni uhalla, että muutoin se katkaisee tukeni. -Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin osa tällä palstalla toivoisi, että Kela saisi vieläkin ykistyiskohtaisemmin seurata ja kontrolloida tekemsiäni.
Heh. Melkoinen yleistys.