Jos en pysty olemaan ilamn alkoholia " lopetan" itseni :(
Tsempatkaa mua menemään aa. kokouksiin. pelottaa. olen jo kolmasti käynt ovella, pystymättä mennä sisälle.
Kommentit (20)
lopettamalla juomisen sinusta voi tulla hyvä vanhempi ja lapsillekin sankari. kun lopetat niin lapsetkin tajuavat vielä sen että niin paljon meitä äiti rakastaa että haki apua ja hoitoa.
sen sijaan että pelkäävät viinanhuuruasi..
voimia muutokseen!
ex alkkiksen tytär
Ajattele, niin että siellä olijat on kaikki saman kokeneita kuin sinäkin. Heille on helppo puhua omasta pahasta olosta, he ymmärtävät, koska ovat kokeneet saman.
Pikku hiljaa varmaan alat päästä jaloillesi ja näet mitä kaikkea hyvää ympärilläsi on ja mitä kaikkea ihanaa elämällä voikaan olla tarjottavana ilman viinaa!
TSEMPPIÄ !!
se että et osaa olla ilman viinaa?
etä elämä on kamalaa ilman viinaa?
että epäonnistut?
kysyy 5 vielä
Suljetuissa ryhmissä tulee olla vain alkoholisteja ei sii läheisiä. Miestä yrittänyt olen houkutella mukaan muttei suostu tulla... häpeää kai.
Kun ei voi oikeen rohkaisu ryyppyäkään ottaa niin mikäs se auttais voittamaan pelon?
Ja sinulle joka tsemppasit, kaikki positiivinen palaute on jees.. kiitos.
ap
Kun raittius aiheuttaa sulle tyhjän olon tunteen, niin sulla pitää olla jotain korvaamassa sitä pulloa. Keksit jotain tekemistä niin et unohdat koko juomisen. Ja mä olen seurannut kuule alkkareita hyvinkin läheltä. Olen se joka sanoi ettet arvosta elämää. Mä en rupee sulle lässyttämään. Sä tiedät itsekin et sun pitää mennä aa : han jos aiot raitistua.
ota itseäs niskasta kiinni ja mene kokoukseen. Tsemppiä!
Epäonnistumista en enää pelkää vaan en kestä sitä. jos en nyt onnitu en vain kestä. Syyllisyys on jo sitä luokkaa nyt etten kestä enää epäonnitua, ei enää.
Sitä en ymmärrä mitä helkuttia pelkään kokouksissa..
ap
Sitä millasta sun elämä olis raittiina.
Ehkä pelkäänkin elämää, kuka tietää. Yritän tänään mennä illalla kokoukseen 18:30+
Heitin aamulla roskiin kaikki salakätköt vaatekaapista.
Kiitos kaikille jotka tsempanneet, yritän todella päästä sinne ryhmään.
ap
kaikki muutos alkaa pienistä asioista. se että heitit pullot pois on eka askel. äläkä nyt mieti että olet loppuelämän raittiina. keräät vaan rohkeuden ja tsemppaat itsesi siihen että menet tänään sinne kokoukseen. siellä ihmiset kyllä tietää millaista se on- huterat ja itkuiset alut. ja sieltä saa hurjaa vertaistukea.
vaikka sun miehesi ei tässä asiassa tue, niin tulet löytämään muita jotka tietävät tasan tarkkaan miten iso juttu on olla ottamatta. voit sanoa siellä ihan reilusti että olet kauhusta kankea ja tosi epävarma.
tosi harva sinne menee päättäväisyyttä uhkuen.
(iso halaus)
5
Mene sinne kokoukseen, ole rohkea ja luja niin saat vapaan elämän ilman viinaa. Olet jo askeleen lähempänä kun olet tunnistanut ja tunnustanut ongelman. Yritä laittaa syyllisyys nyt pois, se vie voimat, katso eteenpäin! Jaksamista sinulle. T:alkoholistin (joka ei koskaan ole sitä tunnustanut saatika hakenut apua) tytär.
Millaista juomisesi on? Tarkoitan että tissuteletko kotona joka päivä, vai kännätkö kavereiden kanssa? Minkäikäiset lapset sulla on, näkeekö ne tätä kännäämistä? Tai tietenkin näkevät...
Mun äitini oli alkoholisti (kuollut jo), ja ihan pentunahan siihen ei oikein edes osannut kiinnittää huomiota. Mutta vanhempana...niin, se oli kamalaa. Kaikki ne mielialamuutokset, petetyt lupaukset, rahavaikeudet, riidat...Olisitko valmis vaihtamaan lapsesi juomiseen, sekin vaihtoehto on olemassa, lapset otetaan nykyään huostaan helpommalla kuin ennen? En usko että olisit tähän vaihtokauppaan valmis!
On niin helppoa sanoa että ota itseäsi niskasta kiinni, mutta kun kukaan muu ei voi sua sieltä niskasta kiinni ottaa kuin SINÄ ITSE. Itse olen kokenut sen että koitin saada äitini lopettamaan, niin hyvällä kuin pahalla, mutta en onnistunut, niinkuin ei kukaan muukaan. Tarina päättyi surullisesti, hän kuoli maksakirroosiin.
Sulla on vain yksi elämä, älä heitä sitä hukkaan! Sulla on varmasti ihanat lapset, ethän halua heillekkään mitään pahaa, vaan oikean lapsuuden, ja turvatun elämän. Sun täytyy lähteä kipuamaan niitä vaikeita portaita ylöspäin! Matka ei varmasti ole helppo, mutta palkitseva, saat käytännössä koko elämäsi takaisin, ja omaan hallintaasi. Voimia sulle vaikealla tiellä, toivon itsesi, lastesi ja muiden läheistesi vuoksi että onnistut!
onneksi minun lähipiirissä ei ole kaltaisiasi " kannustajia" . Voisit kyllä ottaa tämän asian vakavasti, ja mennä pois jos ei ole hyvää sanottavaa. Niin, Bambissa Rumpalin isä antoi ohjeen pojalleen: " Jos ei ole hyvää sanottavaa, parempi olla hiljaa!!"
Mä voin tulla sun mukaan.
Terkuin Päijät-Häme
Olen joskus etsinyt miehen heittämiä pullojani taloyhtiön roskiksista :/
Vihaan koko alkoholia, olen vain silti juonut. Se, kun itkee samalla ja juo ei oikeen mene enää hauskanpidon piikkin.
Vitonen huomaan, että olet asian kanssa tekemisissä ollut. Haluaisin vain nyt heti raittiksi tai ei mitään. Olen jo parisen vuotta yrittänyt laihoin tuloksin. Kiitos vielä kerran kannustavista sanoitasi.
Toivon, että tänään 18:30 olen vapisemassa kauhusta aa kokouksessa.
Väärin lupaan että olen 18:30 kokuksessa :)
Heitin nuo pamitkin roskiin.
Niitä lääkäri määrää ahdistukseen, kun ei tiedä alkoholismistani.
Onneksi niitä en syönyt, kun muutaman viikon.
Niin ja sinä joka ihmettelet miten mieheni jaksaa katsoa juomistani. Ei jaksa vaan kiristää erolla harva se päivä.
ap
Minä olen juonut 12- vuotiaasta asti. Raskaana olessani en juonut. Sitten synnytysten jälkeen aina ote lipesi saunakaljasta kuuteen saunakaljaan.. siitä vitutuspaukkuun ja viiniin, juhlaan, arkeen... mihin vaan kaljaan, viiniin tai paukkuun.
Lapsillani on hyvä isä joka hoitaa hyvin heitä. Yritän piilottaa kotona juomistani, mutta silti nuo sitä näkevät (haistavat ainakin).
Usein lähden baariin juomaan, ettei lapset näe. Ikävä kyllä palaan kotiin seuraavana päivänä humalassa :/
ap
Onks edes teoriassa mahdollista että yrittäisit hakeutua johonkin katkaisuhoitoon? Jos lapset kerran voivat isän kanssa hyvin, ja ovat turvassa, niin sun lähtösi katkaisuun ei ole kai mahdotonta? Vai ootteko tilanteessa missä kulisseja pidetään yllä, ja tää on muka mahdoton ajatus?
Sä olisit hetken poissa kotoa, poissa myös alkoholistiystäviesi vaikutuspiiristä, ja sulla olis aikaa miettiä eläämääsi, ja millaisen siitä lopusta haluat. Samoin tukea koko ajan lähellä. Tänään kun menet sinne kokoukseen, kysy katkaisuhoidosta.
Terveisin se jonka äiti on kuollut viinanjuomiseen
Siitä vaan se viiminenkin askel ja kokoukseen mukaan. Voitko ottaa jonkun kaverin mukaan? Oisko helpompi mennä jonkun toisen kanssa? Vai pitääkö siellä kaikkien osallistua?
Lähetän sinulle tsemppiä täältä, liekö se auttaa.