Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittelin pinon, kun en huomannut että olisi vielä ollut uutta.

Kovasti kyllä nukutti aamulla, kun vettäkin sopivasti satoi, puhdistuu onneksi tuo ilma siitepölyistä, niin on taas paljon helpompaa ulkona hengittää. Yön nukuin ihmeen hyvin. Vähän jännittää, kun kohta pystyy soittelemaan neuvolaan niistä verikokeiden tuloksista, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

vauva2006 rv29+4

Vierailija
2/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tauti alkaa helpottaa, viime yönä jonkin verran yskin, mutta muuten sain aika hyvin nukuttua. Ihanaa, kun alkaa olla terve....

Ajatelkaa ma-ti on ennustettu hellettä ainakin tänne etelä-suomeen 26 C molemmiksii päiväksi, saadaan sitten hieman esimakua miltä ne heinä-elokuun helteet sitten tuntuvat. Täällä olikin puhetta 2003 kesästä. Itse odottelin 2002 kesällä ja sekin oli ihan älyttömän kuuma!!!! Hellettä helteen perään ja pahinta taisi olla kun öisinkin lämpötila pysyi yli kahdenkymmenen asteen, joten eiväthän mitkään rakennuksetkaan pysyneet viileänä.... No nyt kyllä tuota lämpöä innolla odottelen, tosin olen alkuviikon töissä....

Tänään ajattelin lähteä jo ulkoilemaan noiden kahden nuorimmaisen kanssa, vanhin saa jäädä vielä kotiin lepäilemään, ehkä iltasella sitten voi mennä ulos jos terveeltä vaikuttaa, tosin on tuolla 6-vuotiaalla jo aamusta niin hirveästi virtaa, että kyllä kotona olo voi olla hieman raskasta kaikille osapuolille...

wintergirl 26+1

...kauhean hitaasti minusta on menneet nuo viikot, mutta tässä päivä pari sitten tajusin, että kun olen aikaisemmatkin synnyttänyt 35-37 niin jos samaa rataa menee niin eihän tässä ole kuin 9-11 vkoa siihen. Eilen vei töihin nuo hakupaperit ja pakkauksen nyt sitten tällä kertaa otan. Yhtään en ole vielä vauvalle mitään laitellut ja jotenkin ei vielä tunnu siltä, että haluaisin laittaa, olenkin aina ollut sitten jotenkin " yllättynyt" , että myöhässä ollaan ja mies on sitten saanut laitella kun olen sairaalassa makoillut tavaroita kuntoon. Toisaalta mitään uusia hankintoja ei tarvitse tehdä, ainoastaan olen ajatellut muutaman kuorivaipan ostaa ja kokeilla sitten mahdollisesti tuota kestovaippailua, mutta muuten tavaraa on ihan tarpeeksi jo edellisiltäkin, ainoa on, että jos uusin sitten sattuisi olemaan poika niin vaatetta tarvitaan, mutta tuon sitten näkee vasta vauvan synnyttyä mikä tilanne on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa ja neuvolassa käyty. Pieni sf-mitta selittynee vauvan asennosta, joka tällä hetkellä on poikittaistila. Muita " tuloksia" tässä:

rvkoja siis 29+6

sf mitta 24

painoa oli tullut nyt 500g/vko, yhteensä 7,5kg, olen nyt normipainoinen :)

verenpaine 106/66

hb 120 rautalääkkeillä

sydämen syke 146

turvotusta ei ole (vielä :=))

painoarvio vauvalle 1400g, syntymäpaino n.3500g, tosin en usko että tulee niin suurtakaan vauvaa, kun muutkin lapset ovat olleet pieniä, alle 3 kiloisia

Sukupuolta en kysynyt edelleenkään, mutta vahvasti sydämen syke kertoisi tyttövauva tulosta. n.10 viikon päästä se sitten nähdään!

Vierailija
4/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhun sekaisin tuntein minäkin odotan kesähelteitä. Mahdan olla näky bikineissä ja tukisukissa, kun ilman niitä jalkoja alkaa heti särkeä :P Meidän kuopus syntyi keväällä 2002 ja muistan, kun suuri osa pienistä vaatteista jäi pitämättä, kun pelkässä bodyssa ja välillä pelkässä vaipassakin oli kuuma. Silloinhan hellettä kesti heinäkuussa putkeen joka päivä yli kolme viikkoa! Toivottavasti ei tänä kesänä...

Minäkään en ole paljon mitään vauvalle laitellut, sänkykin on lainassa, eikä ole vielä edes pyydetty takaisin. Pieniä vaatteita olen pessyt, mutta vain siksi, että olen antanut ne siskolle lainaan, jonka pitäisi poksahtaa näinä päivinä. Ehtiihän ne sitten saada vielä joskus takaisin ;)

Olikohan se Iivokki, joka puhui paineen tunteesta vessassa. Minusta tuntuu ihan samalta, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että vauva on alhaalla vai siitä, että varsinkin iltaisin alkaa olla alapää turvoksissa jos on seisonut paljon. Neuvolassa on tosin sanottu, että vauva on tosi alhaalla ja sf-mittakin on pienempi kuin edellisiltä, vaikka vauvan ei pitäisi olla. Toisaalta tietysti kiva, että ei ole pahemmin hengitys- tai närästysonkelmia, mutta maha painaa jo alhaalla luihin sen verran, että voipi tulla pitkä kesä, kun vauva vielä tästä kasvaa.

Töihin täytynee alkaa valmistautua, miehen kanssa vaihdetaan lastenhoitovuoro lennossa, eskarilainenkin on kuumeessa kotona.

Miksuliinu 27+5 luulisin

Vierailija
5/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille elokuun odottajille! Kirjoitankin tänne vasta ensimmäistä kertaa!:) Olen aina käynyt lukemassa miten muilla odottajilla menee, mutta nyt innostuin itsekkin kirjottelemaan.

Nyt rv 26 ja hyvin on menny. Alku oli kamalaa pahoinvointia mutta sekin on nyt loppunu ja masu pyöristyy ja alkaa nauttiin raskaudesta. Kesää odotan kovasti!:) Kävin yksityisellä rakenneultrassa ja siellä se pikkuinen polskutteli.. sukupuolikin saatiin tietää, mutta pidämme sen yllätyksenä muille! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
6/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin tänään pommiin ihan lahjakkaasti. Eskarityttö meni 45min myöhässä eskariin ja oli vihainen kuin ampiainen. Mulla on taas unet muuttuneet katkonaisiksi kun ei tahdo löytyä hyvää asentoa ja taas myös öisin pissattaa. Vauva painaa niin alas että tuntuu lähes koko ajan pissahätä kun on makuulla. Pystyssä ei jostain syystä niin pahasti tunnu. Lisäksi keskimmäinen on heräillyt monena yönä ja kömpinyt meidän sänkyyn nukkumaan joten ahdasta ja kuumaakin on ollut.

Mulla seuraavaan neuvolaan vielä pari viikkoa ja silloin siten lääkärineuvola. Kamalan hitaasti tuntuu että aika menee ja noita neuvoloitakin kun on ollut harvaan niin vielä hitaammalta tuntuu. Mulla ollut vain kolme käyntiä tähän mennessä.

Kesää tässä odottelen minäkin. Minusta on kivaa olla viimeisillään ekaa kertaa kesä aikaan kun ei tarvitse paljon pukea ja masukin näkyy nätisti. Toiset lapset syntyneet syksyllä, talvella ja keväällä ja pukea on saanut itselleenkin niin että on ahdistanut. Meillä keskimmäinen on syntynyt -03 keväällä ja oli ihan hirveän kuuma kesä. pieni kun vielä oli tosi kipeä ja peppu rikki ripulin takia niin jouduttiin pitämään poikaa ilman vaippaa koko kesä.

Uudelle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan.

Aliisa ja ylläri rv 27+2

Vierailija
7/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan tuossa sitten käytyä siellä äippä polilla. Vauvalla kaikki kunnossa , joka ihana asia. Ja tytöltä se edelleen näytti.

tiedot

paino oli tippunu maanantaista 300g

paineet 132/75

hemppa 108 ( sanoi et vois vähän rautaa napsia tässä)

sf mittä 27

lapsivettä normaalisti

painoarvio 1,1kg

tarjonta pt

sykettä ei laskettu mutta siellähän tuo pikku pumppu oli töissä ihan kivasti.

liikkeet ++

Antoivat ehdottoman kiellon että mitään raskaasta ei saa tehdä nyt ennen " synnytystä" eikä varmaan pitkään aikaan sen jälkeenkään. Miehelle siis kaikki kauppakassien kantamiset ja siivoamiset kuuluu tästä eteenpäin. Ja levähtää pitää ainakin päivittäin. No jospa sitä kuitenkin saisi pyykkiä pestä ja kaupassa käydä seurana, eihän sitä nyt voi ihan sänkyyn heittäytyä loppuajaksi. ku pitää kuitenki jaksaa vauva hoitaa sitten ku se on täällä ulkomaailmassa.

Samalla kävin jo anestesia lääkärinki juttusilla synnytystavasta juttelemassa. Keisarinleikkausta ne kovasti suunnittelee, johonki viikon 37 tienoille, ettei vaan ehdi alkaa tytsy syntymään alakautta.

Ei kuulemma minun elimistö kestä normaalisynnytystä eikä edes sektiota puudutuksessa. Ainakin näin tällähetkellä.

Joten nyt pitää alkaa sopeuttamaan itteä ajatukseen et näen meidän tytsyn vasta ehkä vuorokauden ikäisenä tai jotain ja kotiutumis ajasta ja muustakaan ei leikkauksen jälkeen mitään tietoa vielä. riippunee omasta kunnostani. Sitä tässä sitten on itketty pitkin päivää. No pää asia kai siinä on että tytsy saadaan eläväisenä maailmaan ja mammaki tulee kuntoon. Se on sitten viimmeiset n. 10 viikkoa edessä tän massun kanssa pitää nyt vaan nauttia olotilasta( myös sitten kesä helteellä) , kun mitä toden näköisemmin tämä massu ei enää uudestaan pyöristy.

Niin nyt siis äippäpoli kontrollit 2 viikonvälein ( huh huh tulee kalliiksi aina maksaa 22 euroa, no tytsyn takia tämä tehdään joten raha on sivuseikka.)

Niin tänään tuli muuten tänne kelalta päätökset äitiyspäivärahasta ja äitiys avustuksesta. Kahden viikon sisällä luultavasti tulee pakkaus postissa. Saa sitte nähdä onko uusi vai viimmevuotinen. Jännityksellä odotan.

Teresa81+ tytsy 27+2

Vierailija
8/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luminalla olikin viikonloppuna aika urakka. En olisi itse selvinnyt moisesta. Hyvä, kun jaksan kävellä 5km.

Fiskarsin välineestä vielä.. Väline on hyvä, selkäni ei..

Teresalla viettää nyt ainutlaatuista aikaa. On ihan hyvä, että äidin terveydestä pidetään hyvää huolta. Harmi, että terveys ei kestä välttämättä toista raskautta.

Sain äitiyspakkauspäätöksen eilen. Oli käsittelyssä vain 9pv. Päätös oli annettu viikko sitten, postitettu perjantaina ja eilen tiistaina tuli postissa päätös. Eli varmaan ihan lähiaikoina tulee pakettikortti. Voi olla, että saan vielä vanhan pakkauksen, mutta ei haittaa.

Sain eilen työn ohella tehdyn erikoistumiskoulutuksen päätökseen ja on enää 2 viikkoa töitä. Tuntuu ihan uskomattomalta. Mitäköhän sitä sitten tekeekään.. No, tekemistä on vaikka kuinka paljon ja tytöllä on vielä hoitopaikka, joten saan ainakin ne ikkunat pestyä.. ;) Flunssa on päällä, mutta aika lievä flunssa kerrankin. Vauvan asennon vaihtaminen sattuu täälläkin. Harmi,että vauva viihtyy enemmän perätilassa kuin pää alaspäin. Toivottavasti vielä tykkää oleilla rt-tilassakin. Huomenna on neuvola ja kuulumisia kerron sitten.

Västis ja Taimi 27+5

Vierailija
9/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 26 + 2, tasan 20 työpäivää jäljellä!

Meillä on sairastettu oikein urakalla, vatsatautia nimittäin. Esikoinen 3 v, sairastui viime viikon perjantaina ja on vielä tänäänkin poissa hoidosta, mummon luona. Kaamea tauti, vie pieneltä voimat aivan pois, ei muuta tekisi kun nukkuisi. No, eilen sitten sairastui miehenikin, kop kop (koputtaa pöytää) mahdankohan minä kuitenkin säästyä taudilta?! Tiistaina tuli äitiyspakkaus, sain sen vanhan, mikä oli ihan ok, kun on poikavauva tulossa. Eilen pesin vauvanvaatteita ja narulle niitä ripustaessa tuli oikein juhlallinen olo, ihanaa meille on tulossa vauva ihan pian jo! Tapasin tiistaina synnytyslääkärin, jonka kanssa sovimme, että menen sairaallaan hänen vastaanotolleen kuukautta ennen la ja teemme sitten yhdessä päätöksen synnytystavasta. Ihana ihminen, mun ei tarvinnut kuin kertoa faktat miksi pelkään synnytystä ja käynnistystä, kun hän jo kirjoittikin neuvolakorttiini pro sektio ja käski olla murehtimatta asiaa enää. Kaikki sujuisi tällä kertaa oikein mukavasti. Nyt siis edessä normaalit neuvolakäynnit ja 31.7. on sitten tuon leikkaavan lääkärin tapaaminen. Enää ei tarvitse menettää yöunia painajaisille, voin jälleen nauttia elämästä.

Vauva on edelleen perätilassa ja nivukset ovat koetuksella ja pissattaa koko ajan. Liitoskivut vaivaavat lähes koko ajan, muuten olo on ihan hyvä.

Mukavaa torstaita kaikille!

Vierailija
10/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 26 + 2, tasan 20 työpäivää jäljellä!

Meillä on sairastettu oikein urakalla, vatsatautia nimittäin. Esikoinen 3 v, sairastui viime viikon perjantaina ja on vielä tänäänkin poissa hoidosta, mummon luona. Kaamea tauti, vie pieneltä voimat aivan pois, ei muuta tekisi kun nukkuisi. No, eilen sitten sairastui miehenikin, kop kop (koputtaa pöytää) mahdankohan minä kuitenkin säästyä taudilta?!

Tiistaina tuli äitiyspakkaus, sain sen vanhan, mikä oli ihan ok, kun on poikavauva tulossa. Eilen kun pesin vauvanvaatteita, narulle niitä ripustaessa tuli oikein juhlallinen olo, ihanaa meille on tulossa vauva ihan pian jo!

Tapasin tiistaina synnytyslääkärin, jonka kanssa sovimme, että menen sairaallaan hänen vastaanotolleen kuukautta ennen la ja teemme sitten yhdessä päätöksen synnytystavasta. Ihana ihminen, mun ei tarvinnut kuin kertoa faktat miksi pelkään synnytystä ja käynnistystä, kun hän jo kirjoittikin neuvolakorttiini pro sektio ja käski olla murehtimatta asiaa enää. Kaikki sujuisi tällä kertaa oikein mukavasti. Nyt siis edessä normaalit neuvolakäynnit ja 31.7. on sitten tuon leikkaavan lääkärin tapaaminen. Enää ei tarvitse menettää yöunia painajaisille, voin jälleen nauttia elämästä.

Vauva on edelleen perätilassa ja nivukset ovat koetuksella ja pissattaa koko ajan. Liitoskivut vaivaavat lähes koko ajan, muuten olo on ihan hyvä.

Mukavaa torstaita kaikille!

Vierailija
11/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista tää väsymys, kun yöllä jaksaa ihan hyvin nukkua sen 10-11 tuntia jopa kaksitoistakin. Varmaan kyllä allergia ja lääkitys siihen tekee osaltaan väsymystä, niin ainakin on aikaisemminkin ollut.

Unohdin eilen laittaa viestiä niistä neuvolan kuulumisista, kun sinne soittelin niistä tuloksista. Maksa ja sappiarvot olivat kaikki hyvät sekä sokerirasituksenkin arvot, eli ei johda nyt mihinkään jatkotoimenpiteisiin. Oli huojentavaa kuulla. Kysyin, että nythän saan syödä ihan entiseen tapaan, niin sanoi, että karkkia on silti syytä välttää. En kyllä ymmärrä miksi, vaikka tiedän että siitä saa ylimääräistä energiaa, mutta tuskin mitään haittaakaan on jos vähän syö salmiakkia verenpaineita nostamaan, jotka muuten niin alhaiset.

vauva2006 rv29+5

Vierailija
12/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ollut nyt 3vkn sairasloman jälkeen neljättä päivää töissä,ja olen ihan superväsynyt,ihan kauheeta...uuh mä nukun pystyyn.en ymmärrä mistä moinen.mulla kun työajat vaihtelee 4t-8t välillä,ja aamulla nukutaankin 8asti aina(en ymmärrä mistä johtuu).

mutta kerrassan kuollut olo =(

muuten olen töissä jaksellut,saanut työkavereiden kanssa sumplittua etten nostele kovasti mitään,ainakaan raskasta.joten suppareilta olen välttynyt.

ja aion todellakin kovasti haluta jaksaa tämän muutaman viikon, työpäiviä olis 12jäljellä =D =D =D työmotivaatio on pyöree nolla (ja tähän työpaikkaan en aio enää palata vaikka onkin vakkaripaikka)

olin alkuviikosta neuvolassa,sinne kuului ihan hyvää

vauva on hassusti peppu ylhäällä,pää sivulla, ihmekös noi liikkeet tuntuu sivuilla.

syke: 125-179 (alko sen päiväsen maratonin kun kuunneltiin)

pissa: puhdas

rr: 106/60

painoa: alusta +3kg (vaihdellen 100g-300g per vk)

hyvää kuuluu,paitsi tämä väsy on kamala.ja sitten se purkautuu itkuna ja kiukkuna kotona =( mutta kyllä tämä pari vkoa menee vaikka päälleen seisten.terkka lupas heti kirjottaa saikkaria,sanoi että soitto riittää niin hän kirjottelee aina pari päivää.joten ihan kiva sekin tietää. ei tarvi lääkäriä odotella jos niikseen tulee.

mä odotan NIIN kesää ja KUUMAA =) mä olen oikein kuuman ystävä, ja niin aion nyttenkin olla =) toivottavasti ei iske huono olo,jos kovin helteistä tulee.

neitiniiskunen rv 27

Vierailija
13/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas jälleen flunssassa.. just tänään oli tarkotus tehdä viikkosiivous et huomenna pääsee vauvalle osteleen vaatteita..

Paljon on tullut jo haalittua kaikenlaista mut tärkeimmät ostamatta vaunut, sänky ym.. Mutta ehtiihän täs moneen kertaan kun LA vasta 29.8! Masu pyöristyny kovasti ja painoakin tullut jo 8 kg...

Ensimmäinen lapsi tämä mulla niin sitä niin innolla odottelee.. :)

Mä jatkan levähtelyä..

Vierailija
14/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavoja kastemekkoa varten, löysin yhden mekon kaavat Suuri käsityölehden vuoden 2006 numerosta, voin laittaa lehden numeronkin jos joku muukin on kiinnostunut. 3/2004 samaisen lehden painosta, oli tullut oikea vauva numero, johon joku antoikin vinkkiä täällä keskustelupalstoilla. Siinä lehdessä on nimittäin vanhan ajan kastemekon ohje, plajon vauvan vaateohjeita sekä muutamia äitiysvaateohjeita ja imetyspaidankin ohje löytyi. Saa nähdä mitä niistä alkaisin ompelemaan. Tottahan on, että osa tulee halvemmaksi ostaa valmiina, mutta saa nyt nähdä mitä teen. Kastemekon tekeminen ainakin hieman kiinnostaa.

vauva2006 rv29+5

Vierailija
15/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Labrassa tänään otettiin kaikki mahdolliset kokeet eli HB 128, valkuaista ei virtsassa, fluori puhdas ja sokerit ok, tosin eka sokerinäyte se 5.1 just eli pitää varoa puhdasta sokeria.

Mulla on ollut ylävatsa- ja pääkipua nyt pian viikon, soittelin jo Naikkarille ja pyysivät otattamaan raskausmyrkytysepäilyt vege labrassa ja eihän siellä mitään ollut. Hyvä niin, tosin ylävatsa edelleen kosketuksestakin arka ja pääkivut pysyy poissa 1g x 2 Panadolilla. Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Laitan kyselyn kyllä tonne odotuspuolellekin jos joku osais auttaa.

Neuvola on vasta juhannusviikolla mut äitiyspolille menen parin viikon päästä tsekkaamaan onko supistelut aiheuttaneet mitään. Että eipä tässä todellakaan ole mistään seesteisestä keskiraskaudesta kyse tälläkään kertaa :(

Vierailija
16/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama juttu 5 edellistä raskautta, mutta nyt olen elämäni kunnossa ! Mitään erikoista ei vielä ole ollut, mutta kohdun suulle pistelee ja nipistelee jos olen kovin jalkeilla ja närästää niin kamalasti että öisin herään oksennus suussa :o/ Ne sitten ovatkin ainoot vaivat tässä raskaudessa, niin ja samoin vielä hirvittävä väsymys.

Mutta kun sitä edellisessä raskaudessa kävi äitipolilla sun sata kertaa (n. 15 kertaa) niin tämä tuntuu jopa nautittavalle :oD

Enää 5 työpäivää jäljellä !!! Vitsit että tulee ikävä noita hoitomuksuja :o( Ei maha mittään... Vuoden päästä sitten taas aion jatkaa perhepäivähoitajana, paitsi että sitten on 6 omaa ja 2 vierasta saan lisäksi. Mutta sitä ennen ihana kesä kun se vaan tulis......

Rapuäiti ja rakas Lahja 29+2

Vierailija
17/26 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä kovin ihmeellistä taaskaan. Verikoe otettiin taas vasta-aineita varten, kun olen rh-. Painoa tulee kiitettävää vauhtia. Nyt viikossa 575gr. Ja yhteensä jo yli 10kiloa. Ja vielä niitä tulee.. Hemppa on alhainen, kuten koko ajan, eli yhä 111. Nyt kokeillaan Obsidanin kanssa sitä pahanmakuista juotavaa rautalääkettä. Pissa puhdas, kuten aina. Verenpaina ok, 105/62 ja sf-mitta 26 (hieman keskikäyrän yläpuolella). Sykkeet 136. Nyt sitten alkaa tihentyä käynnit. Seuraava käynti on 3 viikon kuluttua, kun rv 30 on mennyt rikki.

Vauva liikkuu suhteellisen paljon, välillä supisteleekin. Enää 9 päivää töitä! Ne aion jotenkin kyetä tekemään, vaikka nyt on pieni flunssakin päällä. Muuten tulee taas työt uniin, jos paljon jää kesken.

Täytyy mennä ajoissa nukkumaan, kun talossa on rauhallista.. (tyttö siis nukahti, eikä yritä taistella unta vastan)

Västis 27+6

Vierailija
18/26 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kun useilla on ilmaantunut jo paljon erilaisia vaivoja. Itsestäni olen huomannut, että oireita tulee aina ennemmän, jos rasitan itseäni liikaa enkä muista levätä päivän mittaan riittävästi. Tällöin tuntuu, että selkä katkeaa sen verran koskee ja liitoskipuja toisina päivinä on enemmän ja toisina ei juuri lainkaan. Närästyskin tulee herkästi, jos ei ole tarpeeksi tarkka ruokavaliostaan. Sitten voi välillä särkeä pohjetta tai kantapohjat väsyvät/kipeytyvät jos liikaa yhtäjaksoisesti on jaloillaan lepäämättä.

Kumma kun on tottunut kovasti aina touhuamaan ja tekemään mitä vain kotihommia ja töitä, niin nyt tuntuu vaikealta suhtautua, kun ei enää oikein pysty puita kantamaa tai ruohoa leikkaamaan. Mies ei anna minun rehkiä ja hyvähän se onkin, mutta tuntuu jotenkin turhauttavalta. No pitää tehdä kepeämpiä hommia ja olla tyytyväinen ajattelevaiseen mieheensä.

Eilen viimeksi katsoin Kelan sivuilta sähköisen asioinnin kautta, niin mitään päätöstä ei vieläkään ollut äitiyspakkauksesta eikä -päivärahoista. Viime viikon alkupuolella tyäpaikalta paperit olivat lähteneet kelalle käsittelyyn. Kuinka kauan muilta kestänyt päätöksen saaminen. Itse olisin nuo paperit jo hyvissä ajoin laittanut, mutta työpaikka oli juminut niiden kanssa. Mukava olis saada kumpi tahansa pakkaus hypisteltäväksi.

vauva2006 rv29+6

Vierailija
19/26 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teresalle paljon voimia, pitkää pinnaa ja positiivista otetta melko hurjalta noin henkisestikin kuulostavaan tilanteeseen! Ei kuin miekko hommiin, ota sinä tosiaan AIVAN rauhallisesti! Eikös hänellekin ole noita vapauksia ihan iisimmissäkin jutuissa suotu, joten nyt on tosiaan sinun vuorosi totta tosiaan ottaa kaikki apu ja tuki vastaan, jotta saatte tyttelin turvallisesti maailmaan - ja siitähän se rullaati vasta alkaakin! Ü Kaikkea hyvää perheellenne!

Samoin tervehtymisiä Omppumamman perheeseen kuinmyös kaikille muille.

Meikkis oli pari kuukautta täysin nuutunut ja vaivainen ja kypsä miehen ikuiseen poissaoloon, jolloin mun vain piti jaksaa kaikki koko ajan ikään kuin yh:na yksin, vaan nyt on kelkka kääntynyt: Mieliala ja olo kohenivat tuhannesti heti, kun miehen opinnot jäivät viime viikonloppuna kesätauolle! Kotona on leppoisaa, mukavaa ja onnellista, kun jokainen on stressaamatta, huomioi toisen ja ehditään, tahdotaan ja jaksetaan olla yhdessä, touhuta puutarhassa ja kotona. Mies tekee nyt ne raskaaksi käyneet hommat, mm. imurointi kuuluu vahvasti tähän osa-alueeseen. Aloinkin olla jokseenkin kypsä tilanteeseen, joten nyt olemme tämän viikon vain yhteen ääneen ihmetelleet, miten helppoa onkin näin, kun toinen on " vain" töissä: Joka iltapäivä toisella on aikaa oikeasti olla kanssamme, osallistua perhe-elämään eikä ole stressattavaa kokeista, tehtävistä yms. Ja huikeista huikein on kokematta: Viikonloput ovat täysin meille, perheelle! Tähän mennessä ne ovatkin menneet kaksi täyttä vuotta joko opiskelulle tai remontille KOKONAAN. Nyt pitäisi miekon saapua kotiin jo kolmen jälkeen. Huomenaamusta lapset viedään hoitoon ja me lähdemme kaksistamme pienelle viikonloppureissulle, mikä tehnee kyllä hyvää.

Vaan eiväthän vaivat ole täysin kaikonneet: Alas painaa hurjasti, vihloo ja jomottaa, ja uusin lysti on ne kuuluisat levottomat jalat: EN muistakaan kärsineeni vaivasta aikaisemmissa raskauksissani. Viime yökin meni valvoessa, kun tajuttomasta väsystä huolimatta on sätkittävä ja potkiskeltava kinttuja, kun niitä kihelmöi, ja jokin ihme jännitys tuntuu leviävän rintakehään asti. Hermot ne kai ovat jotenkin puristuksissa, mistä moinen, vaan outoa silti. Se alkaa heti, kun panen makuulleni tai istun tietyssä asennossa vähän kauemmin.

Kummikätilönkin juttusilla olen synnytyspeloistani ollut, ja käynti oli helpottava ja ihana. Kun vähän anteeksipyydellen astuin sisään, sanoi ihana osastonjohtaja tutkineensa papereitani edellisistä synnytyksistä ja ymmärtävänsä täysin, miksi istun nyt siinä pelkäävänä, niin kovia olen kuulemma joutunut kokemaan. Ihana, että otettiin todesta tämä! Tunnin juttelimme, kävimme läpi molemmat kärsimysnäytelmät ja mietimme, mitä voisimme mahdollisesti toivoa tältä tulevalta kerralta. Kaikki listattiin ja kirjattiin ylös. Käynnistyksestäkin sain vihdoin mielestäni asiallisen mielipiteen, eli jollei mitään terveydellistä yllätystä tule, koetan selvitä ilman käynnistyksiä toiveenani saada kokea mahdollisimman luonnollisesti edistyvä synnytys- vaikka lapsi olisikin sitten taas jättikokoa. Eli mikäli entiset merkit paikkansa pitävät ja yli mennään jotta kohisee, syntyy tämä elokuun alun vauva vasta reippaasti yli kuun puolivälin. Näin asennoituen sitä jaksaa ehkä viimeisetkin päivät paremmin.

Ja joo, mäkin olen pitänyt kuumasta, olenhan asunut vuosikaudet Italiassakin, vaan nykyään en enää kestä yhtään liiallista hellettä, mikä on lastenkin kanssa aina tukalaa. JA nyt messevät suonikohjut, hillitön maha ja eloisat pikkumuksut, joiden perässä olisi pysyttävä, plus uintikielto, kun paikat auki ja pissatulehduksia... joo, nämä saavat minut toivomaan hyvin viileää kesää! Vaan eipä huolta, ennätyshelteet sieltä näinä maailman muutosten aikoina ovat taatusti päällemme pukkaamassa...

Mahojen koista puheenollen: Törmäsin eilen marketissa tuttuuni, jolla myös kaksi pientä lasta. Koko kevään olemme nähneet samaisessa marketissa, ja vasta nyt kun oikein tuijotin, havaitsin muuten niin ylihoikalla ihmisellä aavistuksenomaisen vatsakummun tuossa edessä. Yllättyneenä onnittelin häntä, ja hän: " Joo, enkö mä olekaan tajunnut kertoa, laskettu aikahan on jo kahden viikon päästä!" Herra isä, mulla oli sen kokoinen varustus rv 10!!! Toki hänkin naureskeli, kun näki omani, jonka on paisuminen vielä koko kesän ja joka jo nyt on hillitön pallo. Vaan silti jäin ihmeissäni taivastelemaan, miten jollakiin voi olla NIIN pieni maha ihan lasketun ajan tiimoilla. Tasan eivät käy onnen lahjat tässä asiassa! Ü

Leppoisaa viikonloppua toivottelee Vitanova rv 29+6 (jeh, huomenna jo tasan 30!)

Vierailija
20/26 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettikortti tuli tänään ja hain uuden pakkauksen! Kestovaippana oli ImseVimsen vaippa ohkasella kuorella ja sisävaipalla, tämä ilahdutti minua, sillä edellisessä pakkauksessa olleen vaipan sain käytettynä. Mukava oli päästä tutkimaan pakkausta. On siinä kuitenkin aina aika paljon tavaraa. Esikoisenkin pakkauksesta on paljon tallella mm. peitto, mutta kokemuksesta muistan, että pisuvahinkoja tai pulautteluja saattuu joskus myös peitolle..

(.) Vauva on tänään potkinut aktiivisesti vaihteeksi ylös. Potkujen osuttua ylös oikealle, ne jopa sattuvat. Mitäköhän sitten, kun voimaa tulee vieläkin enemmän. Kivaa kuitenkin, että vauva liikkuu usein. Ostin nyt uuden juotavan raudan ja sitä pitäisi alkaa myös nauttia. Onneksi kesällä marjoissakin pitäisi olla paljon vitamiineja ja jopa rautaa, jos koko kesää ei tarvitsisi syödä rautalääkkeitä.

En yhtään nyt muista kommentoida muiden juttuja, kun olen pakkauksesta täpinöissäni..

Västis ja Taimi 28+0