Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kyselee täällä typeriä?

Vierailija
23.05.2007 |

Tuli mieleen kun luin ketjua " Kuinka pitään lapsi voi mielestäsi nukkua vanhempien makuuhuoneessa?" , että miten ihmiset oikeasti on noin typeriä. Siis ihan arkisissa asioissa. Sellaisissa, joissa vaihtoehtoja ei oikeastaan ole. Mitä helkutin väliä sillä on, mikä on muiden mielipide soveliaasta omaan huoneeseen siirtymisen iästä, jos lapselle ei ole omaa huonetta?!? Jos kaikki ketjussa olisi sitä mieltä, että kyllä 3,5v. pitää jo omaan huoneeseen laittaa, niin mitä äiti tekisi? Antaisi lapsen adoptioon, kun ei ole tarjota omaa huonetta?!

Samantyylisiä avauksia joka päivä... Kysellään muiden mielipiteitä asioihin, jotka on ihan oman perheen sisäisiä. Joissa ei ole oikeaa tai väärää ratkaisua, on vain erilaisia tapoja toimia. Puuttuuko nykyään ihmisiltä sellainen tietty oma tunne ja tapa toimia? Eivätkö nykyajan äidit enää luota siihen, että osaavat tiettyyn pisteeseen toimia juuri sillä tavalla, kuin heidän perheelle on parasta? Tarkoitan siis juuri näitä mielipideasioita, en sellaisia asioita joissa oikeasti on se oikea ja väärä tapa. Ja vaikuttaako toisten ihmisten mielipide niihin omiin valintoihin?

Sitten vongutaan ja tehdään aloituksia siitä, miten huono äiti olen palstan mukaan, kun olen tehnyt sitä ja tätä vaikka muut on samasta asiasta eri mieltä, nyyh.... Haetaan ja kerjätään hyväksyntää. Mitä sillä muiden hyväksynnällä tekee? Eikö riitä, että OMASTA MIELESTÄ toimii kuten parhaaksi näkee ja kokee?

Itselläni on ainakin koko äitiyden ajan ollut todella vahvat vaistot ja tunne siitä, miten minä haluan lapseni hoitaa. Ei mun ole ollut tarve pohtia palstoilla, mikä on sovelias aika imettää, missä vauva nukkuu, milloin omaan huoneeseen, voiko jättää hoitoon, milloin takaisin töihin... Eikä ole ollut tarvetta kysellä, että olenko huono äiti kun olen tehnyt niin tai näin. Minulle vastaus hyvään/huonoon äitiyteen löytyy ihan muualta kuin av-palstalta...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä mua mietityttää tämä epävarmuus, joka paistaa todella monesta avauksesta (koskien näitä tiettyjä aiheita). Että onko se oikeasti noin, että äidit (ja isät) ei osaa enää itse pohtia näitä asioita oman perheen näkökulmasta? Eihän näihin ole mitään universaaleja vastauksia, vaan todella jokainen perhe muokkaa omat tavat toimia.

t. ap

Vierailija
2/3 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan tosissaan kysyy täältä neuvoa. Täältä nyt kysellään kaikenlaista " huvin vuoksi" ja mitä päässä sattuu liikkumaan. Minä olen esimerkiksi kysynyt miten saan 3v pojan oikeasti kuuntelemaan mitä sanon. Kyllä minä oikeasti tiesin miten saan pojan rauhalliseksi,mutta kysyin silti koska on kiva nähdä muiden mielipiteitä. Täällä on usein aitoja ja fiksuja vastauksia,ja ihanaa vertaistukea jota ei kaikilla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis haen sitä, että voisitko kuvitella kysyväsi, että milloin lapsi pitää siirtää omaan huoneeseen ja saamiesi vastausten perusteella tekisit päätöksen? Vai kyseletkö " huvin vuoksi" kuten joku ilmoitti tekevänsä?

Vai oletko sellainen, joka vaipuu masennukseen, kun ei voinut imettää ja joku av:lla kirjoitti, että imetys on vauvalle parhaaksi? Ja avaa sitten ketjun siitä, että olenko huono äiti...?

Haluaisin siis palavasti tietää, mikä ko. tavalla toimivien motiivi on.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi