Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa jos työpaikkailmoituksessa hakijalta toivotaan hyvää ongelmanratkaisukykyä?

Vierailija
26.07.2026 |

Tuleeko siellä työpaikassa siis usein ongelmia joita pitää ratkoa, kuka edes haluaa sellaiseen paikkaan töihin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tätä ongelmaa pysty ratkaisemaan?

Vierailija
22/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikea saada työntekijöitä työpaikkaan jossa on ongelmia ja vielä kun annetaan ymmärtää että uuden tulokkaan toivotaan ne ratkaisevan.

Päinvastoin, sellaisia työpaikkoja ihmiset yleensä haluavat. Monotonista työtä, jossa aivot voi ripustaa naulaan, ei jaksa juuri kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ohjausta on vähän saatavilla ja pärjäilet itseksesi, mutta olet kuitenkin vastuussa tuloksista :D

Vierailija
24/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi on nainen ja nainen saa vaihtaa mielipidettään niin usein kun haluaa - varsinkin silloin kun asiat menevät pökköön hänen virheistään.

Vierailija
25/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoilmaus älykkyydelle. Esim. suunnitteluinsinööri ei nykyään voi olla kovin tyhmä.

Vierailija
26/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huippu ongelman ratkaisussa, mutta jos ongelma on yrityksen johto, kuten usein on, niin miten pitää edetä?

Vierailija
27/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työyhteisön ongelmia tarkoita. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä? 

Vierailija
28/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tehtäväksi jää yksin keksiä miten pelastetaan konkurssi kypsä firma . Kokemusta löytyy .

Vierailija
29/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikea saada työntekijöitä työpaikkaan jossa on ongelmia ja vielä kun annetaan ymmärtää että uuden tulokkaan toivotaan ne ratkaisevan.

Päinvastoin, sellaisia työpaikkoja ihmiset yleensä haluavat. Monotonista työtä, jossa aivot voi ripustaa naulaan, ei jaksa juuri kukaan.

Suurin osa haluaisi juuri tuollaista työtä isolla palkalla. Minäkin. 

Vierailija
30/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku keskiportaan pikkupomo käy alapeukuttamassa viestejä. Nämä usein juuri niitä ongelmia itse. 

Vierailija
31/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huippu ongelman ratkaisussa, mutta jos ongelma on yrityksen johto, kuten usein on, niin miten pitää edetä?

Nostaa kytkintä ja lähteä. 

Vierailija
32/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijälle kasataan tehostamisen ja säästämisen nimissä töitä kolmen/neljän henkilön työmäärän verran ja jätetään selviytymään yksin tyyliin "priorisoi itse". Ja tietysti kaikki pitäisi lain mukaan hoitaa "ilman aiheetonta viivytystä". 

Vierailija
33/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, et ole mikään huippu.

Vierailija
34/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se työyhteisön ongelmia tarkoita. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä? 

Onko joku väittänyt että työyhteisössä olisi ongelmia jos työpaikkailmoituksessa lukee niin? 

Vierailija
35/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... IT-alan juippi kun olen, niin minusta se tarkoittaa sitä, et itse pitää keksiä ratkaisu ongelmaan. Jos ei pysty, niin sitten vasta kysymään muilta neuvoja. Eikä niin, et joka ainoassa asiassa kysyä ensin.  Toki muilla aloilla voi olla toisin.

....

Tuon voi lukea niinkin, et "haemme kokenutta eikä mitään noviisia"

Vierailija
36/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin työtorilta ja kirvesmies tuli haku sanalla ekana vastaan: Kirveet on varmaan kiinni seinällä jollain vaikealla kiinittemällä. Pyytäisin jonkun vanhan työntekiän näyttämään miten se avataan, ja sitten opettelisin sen ongelman ulkoa. 

Sinulle annetaan piirustukset käteen ja käsketään tehdä runko valmiiksi

Vierailija
37/37 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa haluaisi juuri tuollaista työtä isolla palkalla. Minäkin. 

Harmi, ettei virvoitusjuomatehtaissa ole enää pullotarkastajia, vaan kamerat hoitavat sen homman nykyisin. Istuisit varmaan mielelläsi liikkuvan tuotantohihnan vieressä koko työpäivän, ja katsoisit silmä tarkkana, ettei yhdessäkään nauhalla ohi kulkevassa pullossa ole mitään likaa tai vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme