Tytölle nimeksi Runo, onko hyvä nimi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon suoraan : aika lapsellinen joku hippilapsen nimi tollanen Runo. Antakaa jämäkkiä kunnon nimiä missä on potkua, kuten Laura, Kati, Mika ja Josefiina, Henri. Sen sijaan että nimetään tekotaiteellisella hötöllä ihmisiä tyyliin dadaldiina, diudiu, daada-gasellitar ja carlacarlotte, guacamole, lääpälää....
Laurako on parempi
Ei ku joku adele, adala dalala-britney
Runo, Taru ja Satu olis hyvä jos kolme tytärtä
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mieltää runon käsitteen kauniiksi sanaksi, mutta jos vaikka ulkomaalainen kuulee tuollaisen nimen, se on kova ja särmikäs.
Melkein jokaisessa maassa tunnetaan nimi Ruut jossakin muodossaan, joten tuskin se Runo sen kovempi on. Enemmän harmia voi tulla, että ulkomailla todennäköisesti saa aika usein olla mister.
Ei sovi tytölle. Eikös Runo ole miehen nimi?
Vähän samanoloinen nimi kuin Rauha, kaunis merkitys mutta ruma sana.
Hippimäinen, kamoissa che guevaran lipun katveessa keksitty. Odottakaa että selviätte ja miettikää uudestaan.
Kauhea wannabe-hippinimi. Kela ja adhd haisee pitkälle. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miehen nimi.
Tunnetuin on Runo Kurko. Suomalainen asekauppias ja kivääriyhdistyksen puuhamies.
Asekauppias on vihoviimeinen ammatti, jonka voisin kuvitella asekauppiaalle. Vähän sama kuin kukkakauppias, jonka nimi olisi Tuho.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi tytölle. Eikös Runo ole miehen nimi?
Kyllä, Runarin lyhenne on. Mutta toisaalta nykyinen etunimilaki korostaa, että unisex-nimiä saa olla, ja uusia sellaisia voi kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi, samakuin ystäväni pojalla.
Se on Rauno.
Mikset itse ole Runo? Jos nimi niin kovasti miellyttää, muuta nimesi Runoksi ja kanna itse siitä seuraukset. Miksi pitäisi tytölle antaa moinen nimihirvitys, on omituista erikoisuuden tavoittelua taas. Useimmat tytöt pitävät kauniista nimistä, jotka löytyvät almanakastakin naisten niminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen nimi.
Tunnetuin on Runo Kurko. Suomalainen asekauppias ja kivääriyhdistyksen puuhamies.
Runo on sukupuolineutraali nimi. Ajattelin antaa sen tytölle jos hän aikuisena päättää vaihtaa sukupuoltaan pojaksi niin nimeä ei tarvitsisi vaihtaa. Minun mielestä se olisi kätevää antaa Runo nimeksi.
Ap
Sehän onkin tosi tavallista, että vaihdetaan sukupuolta aikuisena. 😁 Voi elämän kevät tätä nykymenoa. Sukupuolen vaihdos on ihan normijuttu? 🤪
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse ole Runo? Jos nimi niin kovasti miellyttää, muuta nimesi Runoksi ja kanna itse siitä seuraukset. Miksi pitäisi tytölle antaa moinen nimihirvitys, on omituista erikoisuuden tavoittelua taas. Useimmat tytöt pitävät kauniista nimistä, jotka löytyvät almanakastakin naisten niminä.
Eikö Runo ole sellainen?
Laurako on parempi