Meneekö muilla haris ja varakka aina sekaisin?
Kommentit (27)
Ei harakka mene sekaisin kun siinä on valkoista. Varis ja korppi ja naakka ja kaikki muut isot mustat linnut menee niin sekaisin etten niitä vuosiin ole edes yrittänyt nimetä oikein. Mun veli nauraakin mulle, että nipinnapin minä just varpusen ja fasaanin erotan. . .
Koris ja varppi voi joskus mennä sekaisin.
Harakka on herrasmies (puku päällä).
Vierailija kirjoitti:
Harakka on herrasmies (puku päällä).
Varis on taas douppaaja ja kova puhumaan paskaa.
Minä opettelin lapsena erottamaan ne tällä muistisäännöllä
HArakassa on VAlkoista ja VAriksessa on HArmaata.
Lapsena tuo oli ainut keino, jonka itse keksin tunnistamisen avuksi. Aika pitkään jouduin tietoisesti ajattelemaan tuon, mutta viimein nyt aikuisena erotan kyllä sääntöä ajattelemattakin :D
Vierailija kirjoitti:
Minä opettelin lapsena erottamaan ne tällä muistisäännöllä
HArakassa on VAlkoista ja VAriksessa on HArmaata.
Lapsena tuo oli ainut keino, jonka itse keksin tunnistamisen avuksi. Aika pitkään jouduin tietoisesti ajattelemaan tuon, mutta viimein nyt aikuisena erotan kyllä sääntöä ajattelemattakin :D
Nyt vasta luin ketjun, arvasinkin etten ole ainut joka tämän kautta on joutunut ajattelemaan.
Varis on ei valkoinen ja harakka ei harmaa. Näistä sen huomaa
Yksi kaveri kertoi, että harakalla on se häntä, jolla se hämmentää puuroa. Tää oli mielenräjäyttävä toteamus! Koko aikuisikäni nolostellut, kun en erota lintuja. Näin selkeitä. Nykyään sitten tunnistan muitakin, kun sain ton järjettömän häpeän pois tieltä. :D
Kyllä ne on ihan selkäytimessä. Sitten tiedän vielä lokin ja pulun sekä varpusen ja talitintin. Naakkaa en tunnista.
Oliko haris se joka kuoli syöpään ja varakka syö oksennusta Jyväskylässä?
Eiku se olikin korppi...
Se toinen on enempi harmaa, en nyt muista kumpi. Toivottavasti tästä oli apua
eikä korpit noki korppien silmiä.
(eikä toisten koreja kehysriihissä. Sori korpit, pahoittelut vertauksesta, ootte hienoja lintuja.)
H ja v kirjaimet menee usein sekaisin. Esim hevonen pitää keskittyä ettei kirjoita vehonen. Enkä ole muuten lukihäiriössä. Kirjoitin ällän äidinkielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellanen aasinsilta että, variksessa on harmaata ja harakassa valkoista. Eli va-ha ja ha-va
Mitäh? 😂
Valkoinen kuin varis ja harmaa kuin pulu.
Mulla on sellanen aasinsilta että, variksessa on harmaata ja harakassa valkoista. Eli va-ha ja ha-va