Voiko virtsatietulehduksesta päästä eroon jollain muulla konstilla kuin antibiooteilla???
Mulla tulee näitä koko ajan, enkä viitsisi jatkuvasti syödä lääkkeitä :(
Vaiva ilmenee aina kun tapaan miesystäväni (eli noin kerran kuussa) ja harrastamme seksiä. Olen nyt ottanut C-vitamiinia 1000 mg päivässä " riskiaikoina" ja se tehosikin hetken, mutta viimeisen kerran jälkeen unohdin ja taas tulehdus pääsi iskemään. tulen kohta julluksi tämän kierteen kanssa!!! Neuvoja?
Kommentit (15)
hyviä happamoittamaan virtsaa,jolloin siinä ei kasva niin helposti bakteerit. Toinen konsti on juoda erittäin runsaasti,jolloin virtsa laimentuu eikä siinä taas kasva bakteeri.
Mikäli kärsit jatkuvasti yhdynnän jälkeen tulehduksesta,voit pyytää lääkäriltä estolääkkeen (esim. trimopan) jonka otat aina yhdynnän jälkeen. Ei kannata lähteä jatkuvaan estolääkitykseen mikäli vaivan alkuperä on noin ilmeinen.
toinen vanhan kansan konsti on karpalo, sen teho perustuu samaan kuin c-vitamiinin eli tekee virtsan happamaksi jolloin pöpöt kuolee. toiset juovat päivittäin karpalomehua ja apteekista ja luontaistuotekaupoista saa myös karpalokapseleita.
ja viimeisenä keinona sitten profylaksia antibiootilla eli estolääkitys päälle lääkäriltä jos tuntuu ettei muut konstit auta.
ja muistathan muuten juoda riittävästi päivittäin, sekin huuhtoo virtsarakosta pöpöjä pois.
Ja täytyykö se siis ottaa joka kerta kun seksiä harrastaa?! Meidän kohdalla voisi olla ongelma, koska tapaamme nyt noin viikon ajan kuukaudesta ja harrastamme sinä aikana joka päivä seksiä, ja lisäksi olemme nyt muuttamassa yhteen, joten kerrat sen kun lisääntyy. Sinänsä kiva, mutta..
ap
ja viimeksi c-vitamiini tehosi viikon ajan eikä tulehdusta tullut. sitten rakastelimme vielä just ennen miehen lähtöä enkä sen jälkeen muistanut ottaa tablettia ja näin taas kävi :(
nyt olen ottanut vahvaa annosta c-vitamiinia mutta mahtaako auttaa enää, kun oireita on jo tullut?
Karpalomehuakin olen kokeillut, pitäisi kai jättää kaikki sokerikin ruokavaliosta?
Onkohan tämä vaiva elinikäinen vai katkeaako kierre joskus? seurustelimme vuoden ennen kuin tämä alkoi, ja sen jälkeen vuoden ajan tätä on nyt jatkunut.
on hapan marja. Että kotitekoista puolukkahilloa joka ruokaan niin pysyy tulehdus poissa.
bakteerikanta leviämään virtsaputken suulle eli periaatteessa aiheuttaja on sinun oma bakteerikantasi. Vaiva menee jonkun ajan kuluttua ohi.
Trimopan on antibiootti jota minulla itselläni on 100 kpl purkki ja napsin niitä aina yhdynnän jälkeen (miesystäväni on matkatöissä, joten tapaamme harvoin mutta yleensä 2-3 vkoa kerrallaan.
Lääkäri halusi pari kertaa varmistaa sukupuolitaudit, koska esim klamydia piilevänä saattaa aiheuttaa myös tulehdusta. Koskaan niitä ei löytynyt...
ja mullakin on tuota trimopania kaapissa, tosin tällä hetkellä enää 10 tablettia. nyt just nappasin yhden, se ei varmaankaan auta kun oireita jo on, joten joudun syömään ainakin pari päivää (taas). Kiinostaisi tietää, loppuuko tämä vaiva kun muutan miehen kanssa yhteen... jos vaikka elimistö jotenkin " tottuu" tilanteeseen? (toivottavasti.)
itse olen käyttänyt luontaistuotekaupasta saatavia karpalokapseleita, muistaakseni femicare merkiltään. sisälsivät eniten karpalouutetta.
myös se c-vitamiini, puolukka ovat hyviä.
samat konstit kuin hiivan kanssakin auttavat hiukan, eli sokerit ja valkoiset vehnäjauhot vähemmälle!
Hyvä hygienia!! Käykää vaikka yhdessä suihkussa esileikkinä ennen seksiä.
Juo paljon vettä päivän aikana. Juo myös seksin jälkeen. Itse join pahimpana aikana aina tuopillisen vettä seksin jälkeen, ja siihen veteen sekoitin vielä karpalokapseleita.
Käy pissillä ennen ja jälkeen yhdynnän.
Kokeilkaa myös liukuvoiteen käyttöä, ja eri asentoja niin ettei hankaus virtsatiensuulla ole niin suurta.
Jos ei näistä ole apua, niin sit sitä estolääkitystä kokeilemaan.
tsemppiä!!
Te joilla on ollut kyseinen vaiva usein toistuvana, oletteko jossain vaiheessa päässeet kokonaan kierteestä eroon? Kauanko se on vienyt - vuosiako?
Kyselee ap
aina kun oli enemmän seksiä harrastettu, iski virtsatietulehdus. kärsin myös usein hiivasta. osittain varmaan antibioottienkin takia. hirveä kierre koko ajan!
nyt on tilanne helpottunut, pieniä oireita silloin tällöin, mutta viimeisestä antibioottikuurista on aikaa jo pari vuotta. en tiedä onko vain aika auttanut asiaa vai miksi olen aika hyvin päässyt riesasta eroon. tosin seksiäkin on hiukan harvemmin nykyään kun on pieni lapsi.
t. 11/12
Itse kärsin aikanaan teini-iässä tuosta vaivasta. Syy oli sitten niinkin yksinkertainen, että hygieniassa oli puutetta. Kun aloin ennen ja jälkeen seksin käymään alapesuilla (kumppani myös), johan loppu virtsikset!
ja sanoin tästä miehellekin, joka aikaisemmin oli joskus vähän laiska. Ajattelin ihan samoin että se saattaisi olla syy. Mutta hänkin on nyt aina käynyt pesulla, eikä sillä ole tässä tapauksessa ollut vaikutusta... Ainoa joka on vähän auttanut on tuo c-vitamiini ja varmaan samalla tavalla muutkin happamat jutut auttaisivat, täytyypä kokeilla niitä kaikkia :)
mulla oli aikoinaan sama ongelma. sain koko ajan virtsatientulehduksia kun tapasin miesystävääni. Lääkäri ehdotti että käyn pissalla joka seksikerran jälkeen, niin pahimmat bakteerit tulee ulos ja ne ei sit ärsytä. Muutama tippakin riittää, jos ei muuten ole kamala hätä. ja se auttoi! suosittelen et kokeilet, mäki olin jo aika epätoivonen ja iloinen kun tällainen ratkaisu löyty.
Minäkin kokeilin kaikkea alapesuista estolääkitykseen. Parhaiten on kuitenkin tepsinyt terkkarin neuvo: pissalle seksi jälkeen! Hassun yksinkertaista, mutta auttaa! nykyään mulla ei enää ole tulehduksia. Yleensä juon pari lasillista vettä jo ennen seksiä, niin pissattaa sitten helpommin sen jälkeen...:)
ihan just vaikka jos saa seksin jälkeen yleensä. Kysypäs lääkäriltä!!