Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsisin ulkopuolista näkökulmaa parisuhdetilanteeseen

Vierailija
26.07.2026 |

Minua alkoi eilen ärsyttää ja loukata tilanne, jossa puoliso ei tullut sovitusti ajoissa saunasta pois, vaikka meidän piti viettää yhteistä aikaa ja katsoa elokuva yhdessä. Ulkopuolisen silmin tämä saattaa kuulostaa pieneltä asialta, mutta minulle se tuntui isommalta, koska olen jo aiemmin yrittänyt kertoa, että koen meidän yhteisen ajan ja läheisyyden vähentyneen. Nukumme myös eri huoneissa miehen tahdosta.

Minusta tuntuu usein, että lupaukset yhteisestä ajasta eivät pidä ja alan kokea etten ole tärkeä. Reagoin tiuskimalla ja sarkastisesti, ja vaikka tiedän, että se ei ollut paras tapa ilmaista itseä, mutta taustalla on paljon pettymystä ja useita keskusteluja aiheesta.

Olen yrittänyt aiemminkin puhua asiasta rauhallisesti ja kertoa, mitä tarvitsen, mutta keskustelut päätyvät usein siihen, että puoliso joko puolustautuu hyökkäämällä tai poistuu tilanteesta vähin äänin. Silloin itse asia jää käsittelemättä.

Onko kohtuutonta toivoa, että kumppani ottaisi itsekin vastuuta yhteisestä ajasta ja läheisyydestä, eikä minun tarvitsisi aina erikseen pyytää tai selittää, miksi olen loukkaantunut? Vai onko ero ainoa ratkaisu?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole kuitenkaan mitään suoritusvaikeuksia sitten kun teillä sitä seksiin johtavaa läheisyyttä kerran kuussa on? 

Vierailija
62/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian romahtaa tämäkin kulissisuhde. Mutta ap sä voit koettaa pelastaa sen ehdottamalla toista miestä mukaan sänkyyn. Siis sellaista josta on teille molemmille iloa. Miehesi nimittäin on vähintään bi-seksuaali. Mutta varmaan ihan piilohomo. Kukaan hetero ei selviä kerta kuussa taktiikalla, jos samassa talossa asuu halukas nainen. Ei sitten millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole kuitenkaan mitään suoritusvaikeuksia sitten kun teillä sitä seksiin johtavaa läheisyyttä kerran kuussa on? 

Ei. Tai no, hänellä on kyllä ollut enemmänkin haasteena se, että hän meinaa välillä tulla liian nopeasti, mutta jos hän onnistuu jarruttelemaan, niin silloin kestää kyllä. Mutta itsellä on se sama, koska seksiä on aivan liian vähän. Se sitten kestää tyyliin vain 5 minuuttia, jos välillä edes sitäkään. 
Ap

Vierailija
64/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian romahtaa tämäkin kulissisuhde. Mutta ap sä voit koettaa pelastaa sen ehdottamalla toista miestä mukaan sänkyyn. Siis sellaista josta on teille molemmille iloa. Miehesi nimittäin on vähintään bi-seksuaali. Mutta varmaan ihan piilohomo. Kukaan hetero ei selviä kerta kuussa taktiikalla, jos samassa talossa asuu halukas nainen. Ei sitten millään.

Ap tässä. Olen kyllä ehdottanut suhteen avaamista, mutta se ei miehelle kelpaa. Haluaa minut itselleen, tai ennemmin erota jos on pakko edes miettiä muiden treffailemista. 

Vierailija
65/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin saunaan ei mennä kellon kanssa. 

Kuka saunoo 3 tuntia? Ei ole tervettä enää.

Helposti, jos on hyvää seuraa.

Juu, mutta hän oli yksin siellä saunassa.

Luitko ollenkaan mun vastauksia? Sanoin että olin hänen kanssaan siellä saunassa sen tunnin, mutta mies viettää siellä helposti yksin useamman tunnin, kuten eilenkin kävi. 

Ap

Niin, eli suurimman osan ajasta (2/3 osaa) vietti yksin siellä saunassa.

Vierailija
66/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt puolisosi mukaan saunaan, että olisitte voineet aloittaa sen yhteisen ajan saunassa ja jatkaa sitten leffalla?

Olen tuo vastaaja 2. Omalla kohdallani ex ei suostunut yhdessä edes saunaan. Nukuimme erillään eikä tehty mitään yhdessä, kun ex ei halunnut. Halusin lopulta eron, ja ex vain ilmoitti ettei aio jäädä yksin. Haku päälle heti. Minun silmien lla selasi tietokoneen näytöltä seuraa. 

Totta kai haki seuraa, kun sinä halusit eron. Olisiko hänen pitänyt madella jaloissani ja anella armoa?

Vierailija
67/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin saunaan ei mennä kellon kanssa. 

Kuka saunoo 3 tuntia? Ei ole tervettä enää.

Helposti, jos on hyvää seuraa.

Juu, mutta hän oli yksin siellä saunassa.

Luitko ollenkaan mun vastauksia? Sanoin että olin hänen kanssaan siellä saunassa sen tunnin, mutta mies viettää siellä helposti yksin useamman tunnin, kuten eilenkin kävi. 

Ap

Niin, eli suurimman osan ajasta (2/3 osaa) vietti yksin siellä saunassa.

Mikä sinun pointti tässä on? Miksi toisen pitäisi jaksaa olla jossain saunassa 3 tuntia, kun harvoin ihmiset siellä muutenkaan viettää niin kauan aikaa?  Lisäksi meillä vielä lapsi, joka välillä vielä tarvitsee vanhempiaan. 

Vierailija
68/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt puolisosi mukaan saunaan, että olisitte voineet aloittaa sen yhteisen ajan saunassa ja jatkaa sitten leffalla?

Olen tuo vastaaja 2. Omalla kohdallani ex ei suostunut yhdessä edes saunaan. Nukuimme erillään eikä tehty mitään yhdessä, kun ex ei halunnut. Halusin lopulta eron, ja ex vain ilmoitti ettei aio jäädä yksin. Haku päälle heti. Minun silmien lla selasi tietokoneen näytöltä seuraa. 

Totta kai haki seuraa, kun sinä halusit eron. Olisiko hänen pitänyt madella jaloissani ja anella armoa?

Eikai nyt hitossa kyse ole siitä, että pitäisi “madella jaloissa”. Eron jälkeen saa toki jatkaa eteenpäin, mutta toisen edessä deittisovellusten selaaminen heti eropuheen jälkeen on silti aika loukkaavaa ja epäkunnioittavaa käytöstä. Varsinkin jos asutaan vielä saman katon alla. 

Vierailija
69/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai nyt hitossa kyse ole siitä, että pitäisi “madella jaloissa”. Eron jälkeen saa toki jatkaa eteenpäin, mutta toisen edessä deittisovellusten selaaminen heti eropuheen jälkeen on silti aika loukkaavaa ja epäkunnioittavaa käytöstä. Varsinkin jos asutaan vielä saman katon alla. 

Eri mutta itseäni tuollainen käytös helpottaisi. Tietäisin tehneeni täysin oikean päätöksen. 

Vierailija
70/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te ihan oikeasti sovitte? Vai sanoitko miehelle, että tänään katsotaan elokuva, se alkaa klo 21. Ja oletit, että mies ymmärtää sen sopimukseksi yhteisestä ajasta.

Aloitimme siis toissapäivänä katsomaan yhtä minisarjaa, ja olimme molemmat siitä innoissaan. Noh, saunasta kun lähdin pois, niin pyysin tulemaan ajoissa sieltä, että voimme jatkaa sen sarjan katsomista, kun kerrankin löytyi sellainen, mistä molemmat pitää, ja mies myöntyi. 

Toiveissa oli myös, että jos sattuisi sen verran lähentymään, että se johtaisi jopa seksiin asti, mutta ei. Itselle tämä on iso pettymys, kun tätä on jatkunut jo monta kuukautta näin. Harrastamme seksiä ehkä kerran kuukaudessa ja aina minun aloitteesta. Tämä tuntuu aivan liian vähäiseltä. 

Kyllä se kerta kuukaudessa monen naisen mielestä miehillekin riittää. Joten lopeta toi oksettava vonkaaminen. Miehelläkin on oikeus omaan kehoonsa. Miksi sun pitää aina olla niin yhdyntäkeskeinen. Nyt sä vaan odotat, koska mies ilmaisee halunsa seksiin. 

Näin me miehetkin joudutaan tekemään. Miksi sua pitäisi kohdalla toisin?

Jaha, palstan katkera kettu taas heräsi. Tiesitkö että läheisyyden kaipuu ei ole sama asia kuin toisen painostaminen? Mustavalkoinen ajattelu on kyllä kätevää, kun se itselle sopii. 

Vierailija
71/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos te olitte jo erosta sopineet niin mitä hiton väliä sillä sitten enää on, että sun nähden laittaa hakua päälle? ihmeellistä vikinää. 

No ei ollutkaan väliä. Se vain ihmetytti, että haku päälle vain. Tunteita ei siis ollut enää hänellä ollut käsittääkseni vuosiin ja hän  roikkui mukana, kun sai tehdä ja olla tekemättä mitä huvitti. Uutta suoleen vain. 

Ap:lle vinkiksi, että todennäköisesti hänen suhteensa on samassa tilassa, ja ap pitää vain kiinni ja yrittää. 

Vierailija
72/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Olen kyllä ehdottanut suhteen avaamista, mutta se ei miehelle kelpaa. Haluaa minut itselleen, tai ennemmin erota jos on pakko edes miettiä muiden treffailemista. 

Mitenköhän tunne- ja keskusteluyhteyttä huonossa suhteessa edistäisi se, että molemmat tahoillaan hakevat seksiseuraa ja nähdyksi tulemista muualta?

Vierailija
73/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin ap kirjoitti että ovat olleet 20 vuotta yhdessä, siinä ajassa kyllä tulee kausia että haluaa olla vain yksikseen, varsinkin kun kumpikin tekee kotona töitäkin. Kyllä välillä ollaan kämppiksinä kun ei vaan jaksa. Pariskunnan ei pidä nyhjätä koko ajan yhdessä. 

Vierailija
74/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tai no, hänellä on kyllä ollut enemmänkin haasteena se, että hän meinaa välillä tulla liian nopeasti, mutta jos hän onnistuu jarruttelemaan, niin silloin kestää kyllä. Mutta itsellä on se sama, koska seksiä on aivan liian vähän. Se sitten kestää tyyliin vain 5 minuuttia, jos välillä edes sitäkään. 
Ap

Painukaa seksiosastolle puhumaan seksiongelmistanne!

Vierailija
75/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuinko mä jotain suhteen avaamisesta. Ehdotin sille piilohomomiehellesi miestä sänkyynne.

Vierailija
76/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut näitä muita kommentteja joten vastaan täysin oman mielipiteeni mukaan. Parisuhteita on tietysti erilaisia ja arvostan itsekin kovasti yksityisyyttä. Mutta tuon lyhyen kertomuksesi perusteella ei kuulosta kovin hyvältä. Jos puolisoni ehdottaisi minulle että siirtyisinme pysyvästi nukkumaan omiin huoneisiin  niin olisin oikeasti loukkaantunut ja pahoillani. Ellei olisi joku oikeasti hyvä syy. Joku yksittäinen venähtänyt saunassa käynti ei ole maailman loppu, mutta jos vastaavanlaiset oharit ovat enemmän sääntö kuin poikkeus niin ei kuulosta mukavalta sekään. 

Anteeksi nyt, mutta en saa parisuhteestasi hyvää kuvaa. Miehesi saattaa rakastaa sinua mutta ei kuulosta siltä että hän olisi valmis tekemään kovin paljoa sen eteen että saisitte viettää aikaa yhdessä. Kyllä minä nostaisin tuota asiaa edelleen esille ja alkaisin sitä eroakin ihan vakavasti miettiä. Toki en tiedä sitä että miten teillä arki muuten sujuu.

Vierailija
77/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👉🏿👌

Vierailija
78/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette. Ehkä miehen kikuli ei enää pelitä entiseen tapaan. Tai sitten on löytänyt homo-ominaisuudet itsestään, moni mies iän myötä tajuaa, että haluaakin miehiä. Ehkä joku naapurin mies on siellä saunassa, hakeutuu sinne vaivihkaa ja imevät ja yhtyvät pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
79/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että teillä on välillä joku suurempi asia tai salaisuus joka purkautuu pienillä kiukuttelulla ja mökötyksellä. Kauanko olette olleet yhdessä. Onko pettämistä tai sellaista jota ei ole kunnolla selvitetty ja se on pikku hiljaa alkanut kasvaa möykyksi teidän välille. Jos voisitte puhua asiasta yhdessä tai mennä parisuhdeterapeutille jos muuten ette pysty puhuu ilman riitaa. Kannataa puhua enne kuin asia paisuu liian suureksi.

Vierailija
80/80 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun viisikymppinen mieheni on ollut haluton 3 vuotta, kokomaan ilman seksiä. Minä olen halumnut ja ottanut sen puheeksi, mutta ei ole auttanut.

Aloin seurata tätä ketjua, kun tunnistin jotain samaa. Meilläkään ei ole yhtristä aikaa muuta kuin välilln katsoa jotain Netflixiä, mies ei ole halukas viettämään mitään yhteistä aikaa, eikä nytkään ole kesällä halunnut tehdä mitään yhdessä. Olen ihan yksin käynyt päiväretkillä ja ravintoloissa syömässä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä