Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelisitkö seurakunnassa?

Vierailija
25.07.2026 |

Toimistohommissa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelisin. Olen uskovana ollut vapaaehtoistyössä seurakunnassa ja siellä voisi olla kiva muutenkin olla töissä. Ei nyt kuitenkaan ihan missä tahansa työssä.

Vierailija
22/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska uskonnot ovat kuitenkin pohjimmiltaan huijaus, vaikka seurakunnissa työskentelisi kuinka hyviä ihmisiä. Moraalini vastaista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskonnoton ja mielestäni on linjakasta ja ryhdikästä olla hakematta seurakuntien palvelukseen. 

Vierailija
24/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Joskus hain seurakunnalle töihin ja yllätti, ettei siellä ole työaikaa. Töitä siis tehdään kun niitä on, tunteja laskematta. Voi olla että ensin teet 8 tunnin päivän, sitten olet kotona pari tuntia ja sitten menet taas illaksi töihin. Ja sama palkka joka kuukausi, riippumatta siitä paljonko niitä tunteja on tehnyt.

Sittemmin olen saanut seurakunnista muuten tarpeekseni, sivistymättömistä ja tuomitsevista ihmisistä, että ei kiitos.

Toimistotyöntekijät eivät ole työajattomia.

Papit ja diakonit vain.

Ja kyllä hekin saavat ylitöistä lisälomaa.

Kiusaamisesta puheen ollen jotkut ihmiset joutuvat joka työpaikassa "kiusatuksi" 

Vierailija
25/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Joskus hain seurakunnalle töihin ja yllätti, ettei siellä ole työaikaa. Töitä siis tehdään kun niitä on, tunteja laskematta. Voi olla että ensin teet 8 tunnin päivän, sitten olet kotona pari tuntia ja sitten menet taas illaksi töihin. Ja sama palkka joka kuukausi, riippumatta siitä paljonko niitä tunteja on tehnyt.

Sittemmin olen saanut seurakunnista muuten tarpeekseni, sivistymättömistä ja tuomitsevista ihmisistä, että ei kiitos.

Papit ja diakonit vain.

Kiusaamisesta puheen ollen jotkut ihmiset joutuvat joka työpaikassa "kiusatuksi" 

En hakenutkaan toimistotyöntekijäksi. En tosin myöskään papiksi tai diakoniksi, mutta työaikaa ei olisi ollut. 

Minä en ole joutunut kiusatuksi. Olen vaan seurannut, miten törkeästi papit kohtelivat esimerkiksi avioliitosta eronnutta vanhempaa henkilöä, naispappia, miestä rakastavaa miestä jne. En halua olla sellaisessa organisaatiossa.

Vierailija
26/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papit ja diakonit vain.

En hakenutkaan toimistotyöntekijäksi. En tosin myöskään papiksi tai diakoniksi, mutta työaikaa ei olisi ollut. 

Minä en ole joutunut kiusatuksi. Olen vaan seurannut, miten törkeästi papit kohtelivat esimerkiksi avioliitosta eronnutta vanhempaa henkilöä, naispappia, miestä rakastavaa miestä jne. En halua olla sellaisessa organisaatiossa.

Tuo on nykyisin poikkeus. Seta on lyönyt läpi monessa paikassa. 

Vierailija
27/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papeilla ei ole työaikaa. Mutta teologia tuntee yleisen pappeuden, joten kenelläkään ei tulisi olla työaikaa. 

Vierailija
28/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kappalainen tai kirkkoherra henkimässä niskaan?

Suntio olisi.

Varma tieto.

Vierailija
29/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä!

Vierailija
30/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kirkko ja uskonto on turhia.

Vierailija
31/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kokeilla. Valitettavasti olen kuullut että kiusaamista jne esiintyy paljon.

Tutkitusti kiusatuin .

Vierailija
32/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös toimistotyöntekijöiden pitää kuulua kirkkoon

Vierailija
33/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei tiedä kuuluuko kirkkoon vai ei. Se on salaista tietoa. Ja sitä et saa mennä kyselemään, se on laitonta.

Vierailija
34/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en työskentelisi. Työtä se sekin on. Typerä aloitus.

Vierailija
35/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin hait jos ei ole työaikaa? Tuskin toimistoon, kuulostaa enemmän esim nuoriso-ohjaajan työltä. Ja kyllä siellä kaikilla jonkinlaiset työajat ovat, pappeja myöten.

Vierailija
36/46 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kyllä siellä kaikilla jonkinlaiset työajat ovat, pappeja myöten." 

Ei ole.

Vierailija
37/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako seurakunnassa paukuttaa naimisissa olevia naistyöntekijöitä paljaalla? Olen kuullut tämmöisestä.

Vierailija
38/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotöissä seurakunnissa on surkeat lähiesimiehet. Liksa on matala ja kaikennäköistä epäpätevyyttä näkyy. Tästä se kiusaaminen ja kyräily lähtee. Esimies ei osaa tukea ja johtaa, heikko esimies kerää ympärilleen vahvat mielistelijät ja kierre on valmis. Voi toki olla missään vaan tilanne, mutta oma kokemus.

Vierailija
39/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on aika huonosti maksettuja, ja - yllättävää kyllä - noissa työyhteisöissä esiintyy suhteellisen paljon työpaikkakiusaamista. Mutta silti, mieluummin noita töitä kuin ei mitään.

Tämä! Olen kans kuullut että on paljon työpaikkakiusaamista ja kokoajan tyrkytetään vapaaehtoistyötä eli kaikesta työstä ei edes maksata.

Vierailija
40/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei muuta tarjolla, niin tottakai menisin, vaikka tuskin minua pakanana otettaisiin. Mieluummin menisin kyllä hoitamaan hautausmaata tai kunnostamaan kirkkoa hanslankarina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi