Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä aiot ostaa veronpalautuksilla?

Vierailija
25.07.2026 |

Mä menen samantien kauppaan ostamaan hunajaa ja oliiviöljyä.

Kommentit (510)

Vierailija
441/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on liikaa, joten sijoituksiin menee.

Vierailija
442/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä palveluihin, eli kuntosalikortti, hieroja, parturi/kampaaja, autopesu, museokortti, teatteri, livekeikat ym tapahtumat, ravintolat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran elämässäni verotus meni tasan.

N65

Vierailija
444/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä "saan" -kommentit. Ettehän te mitää ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠saa, se on ihan sitä teidän ihan itse tienaamaa palkkarahaa, jota on vain verotettu liikaa. 😄 Miten oikeasti työikäiset ihmiset voi olla niin pihalla, että kuvittelevat veronpalautuksen olevan jotain mystistä ylimääräistä rahaa, jota ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠saadaan?? Teillä on liian suuri ennakonpidätysprosentti! Jos kuukausitulot on vakio, säätäkää prosentti niin alas, että saatte palkan mahdollisimman kokonaisena käteen joka kuukausi. Mitä järkeä odottaa vuotta, että saa sen puuttuvan osan palkasta?? 

T. alle 80€ palautuksia 

Tuskin kovinkaan moni pitää sitä "mystisenä ylimääräisenä rahana". Tuo on vain sinun omaa typerää ajatteluasi. Jos raha tulee tilille, niin ihan hyvin voi sanoa, että sen saa. Ei siinä sen kummempaa ole. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan säästöön. 

Ei vaan laita heti kiertoon, osta jotain kotimaista ja hyvälaatuista ja jos ei tavaraa niin palvelua. Suomalaiset hilloaa ihan liikaa rahoja tileillään ja säästävät pahan päivän varalle. Talous pitää saada nousuun ja siihen on jokaisella meistä mahdollisuus jos on vielä työpaikka ja tuloja.

Kansantalouden kannalta toki tuo olisi järkevää, mutta yksilön kannattaa kyllä varautua siihen pahaan päiväänkin. Paha päivä ei välttämättä tarkoita mitään työttömäksi jäämistä, kaulasta alaspäin halvaantumista tai muuta sellaista vaan ihan pitää löytyä rahaa lääkärilaskuihin, uusiin silmälaseihin, uusiin kodiinkoneisiin yms. Jos omistaa lemmikkieläimiä, niin niiden eläinlääkärilaskut voi olla tuhansia euroja. Tulossa oleviin remontteihin yms. 

Mullakin menee veronpalautukset nyt säästötilille. Kyllä ne jonain päivänä käyttöön tulee, mutta ei vielä.  Kaikki kodinkoneet ja kodin kylmälaitteet on uusittu alle 3 vuotta sitten.  En tarvitse nyt uusia. Tarvittavat remontitikin on tehty. Kissallakin on "eläinlääkärirahastossaan" sen verran paljon rahaa, että tuo kissavanhus pärjää sillä koko loppuelämänsä. Eikä ole mitään syytä viedä hyväkuntoista kissaa vain sen vuoksi eläinlääkäriin, että pääsisin rahoistani eroon. Mutta maksoin mä viime viikolla vähävaraisen ystäväni lemmikin eläinlääkärilaskun, joten olen nyt tällä tavalla tukenut eläinlääkäriasemaakin. Ja perjantaina menen itse lääkäriin. Lauantaina kävin ystäväni kanssa lounaalla ja vaikka tilaasinkin vain kanasalaatin, annos oli niin iso, että puolet jäi syömättä. Tänään menen toisen ystäväni kanssa lounaalle ja nyt ihan buffet-ravintolaan, niin voin ottaa itse sen mitä jaksan syödä. Kun 2 vuotta sitten aloin pudottaa painoani pienentämällä annoskokoja, en kovin mielelläni ole käynyt enää ravintoloissa syömässä. Just  siksi, että vähintään puolet jää syömättä. Kuulun siihen ikäluokkaan, jonka piti lapsena syödä  lautanen tyhjäksi, koska biafralaisilla lapsilla ei ollut ruokaa. 

Kyllä mä edelleen rahaa kulutan, mutta vain sellaiseen, mitä oikeasti tarvitsen ja/tai haluan. Se, ettei tarvitse eikä halua kovinkaan paljoa, ei muuta asiaa miksikään. Ja jos käykin niin, että en ehdi elinaikanani kaikkia säästöjäni kuluttaa, niin verottajahan siitä suorastaan riemastuu, kun lapseni maksavat aikanaan enemmän perintöveroja. 

Vierailija
446/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä urki

Vierailija
447/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

140€ tuli palautusta.

Tarpeeseen tulee kyllä.

Lähden ostamaan fillariin uuden satulan, 

kun joku pölli aikaisemman.

3 viikkoa oon nyt ajellut ilman satulaa.

Vierailija
448/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliput Islantiin, jää vielä rahaa auton vuokraan ja majoitukseen. 1400€ ei ihan riitä siihen, viikon reissu, mut 20 vuotta haaveena ollut matka toteutuu nyt!

Vierailija
449/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per..ttä

Vierailija
450/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan suurimman osan säästöön. Olen työtön.

Vierailija
451/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään,koska Osuuspankki pitää huolen että ei rahaa tule !

Vierailija
452/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säännöllinen kuukausipalkka, mutta silti en pysty ennustamaan vuositulojani, koska pomo antaa jouluna ylimääräistä rahaa jos on kiirettä ja vapaata jos on hiljaista.  Lisäksi on sivutyö, mitä teen sen verran kuin jaksan ja mitä tilataan, saan osin itse päättää määrän ja joskus toimeksiantaja sanoo että nyt on varasto täynnä tai nyt tarvitaan lisää. Nytkin oli toukokuussa kokonaan ylimääräinen duuni, mistä sain muutaman satasen. Pyyntö siihen tuli yllätyksenä, tai sitä piti hakea mutta yllätyksenä tuli että minua pyydettiin hakemaan ja sain duunin, mutta homma oli ihan ok joten hoidin sen pois. 

Koska noista sivutuloista ei tiedä, olen tasannut palkkatulon ja sivutulon prosentit niin että sivutuloista ei mene hirveän isoa ja palkkatuloista vähän enemmän kuin muuten menisi. Tarkoituksella olen pistänyt sen vähän yläkanttiin tietoisena siitä, että valtio maksaa lainaamani rahat sopivasti kesäloman lopussa takaisin.  Jo hyvissä ajoin suunnittelin että käytetään nämä valtiolle lainatut rahat pieneen kotimaan reissuun, niin ei tarvitse säästöjä käyttää tai sijoituksia realisoida. Normi palkka menee normaaliin elämiseen ja perimieni kiinteistöjen ylläpitoon, kiinteistöverotkin kun tulivat maksuun nyt ja se on toinen syy, että näitä verottajalle lainattuja rahoja voi käyttää myös siihen.  

Vierailija
453/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palutus tulee mun ja mieheni yhteiselle tilille, joten palautusrahani varmaan hupenevat miehen mätkyihin.

Vierailija
454/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmeisesti mitään, vaikka tuli lähemmäs 500 niin koiralla on oireista päätellen kennelyskä, nyt säästellään ne rahat kaiken varalta eläinlääkäriin ja mahdolliseen antibioottiin 

Vierailija
455/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

282,40 eurolla tuli palautusta. Tarpeeseen tuli kun viimeiset puoli vuotta olen ollut toimeentulotuella ja jollakin yleistuki-työkkärirahalla. Ostin koko rahalla olutta ja tupakkaa. Ihan mukava kun sai tuollaisen rahan nyt toimeentulotuen päälle kun se oli tullut myös tänään normaalin suuruisena.  Muistelin että se olisi maksettu vasta syyskuussa niin jäi ilmoittamatta kesäkuussa se kun kesäajalle kolmelle kuukaudelle hain tt-masseja.

Vierailija
456/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa. Lapselle vaatteita. 

Vierailija
457/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa ja tankkasin auton. Sinne meni.

Vierailija
458/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo viinaa. Koko pullon. Ja purukumin.

Vierailija
459/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...ei oo näkynyt. Hianoo OP, PRKL!

Vierailija
460/510 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita.