Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin viestipommitus

Vierailija
25.07.2026 |

Onko teile käynyt niin, että kaveri viestittää Whatsappissa yli kaksikin tuntia siten, että ne kolme palloa pomppii kirjoittamisen merkkinä ja etusivulla lukee "xxx kirjoittaa"? Onko tämä oikeesti ihan normaalia käytöstä? Viesti on lopulta niin pitkä, että se on noin 8-12  screenin mittainen. Eli käytännössä parikin tuntia pitää kurkkailla, että joko on valmis, joko tuli, joko saan tietää onko siellä joku hätä yms. Nyt alkaa olla kärsivällisyys aika täynnä itsellä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitää kytätä, koska viesti on valmis? Outoa käytöstä. 

Vierailija
22/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisen pitkän viestin kirjoittaminen ei ole pommitusta. Jos lähettää parin tunnin ajan useita lyhyitä viestejä, se on pommitusta.

Jos tuollainen yksi megaviesti on sellainen ydinpommiviesti? Siihen ei tarvita kuin yksi niin on jo hankalaa. 

En itse kyllä jaksa viestillä mitään pitkiä, paljon parempi vain soittaa tai kirjoittaa vaikka sähköposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vahtaat siinä etusivulla että no niin nyt joku kirjoittaa? Piilota koko keskustelu niin ei vilku häiritsemässä ennenkuin viesti tulee. Mitä aihetta tuo henkilö käsittelee noissa huomattavan pitkissä viesteissään? 

Voi olla, että odotan jonkun muun viestiä ja on puhelin auki. Ei aavistustakaan. Eikös se ollut minun aloituksen pointtikin, että en saa sitä aihetta tietää jos noin kauan kirjoittaa. Siihen on syynsä miksi näiden nimi on "pikaviestit". Ap

Eli istut odottamassa jonkun viestiä puhelin kädessä? Ei ole normaalia. Jestas kuinka puhelinriippuvaisia ihmiset on.

Vierailija
24/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en kuulu Whapsuppiin, Naamakirjaan, Instaan, Tikatakkiin yms sellasiin hömpötyksiin.

Vierailija
25/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisen pitkän viestin kirjoittaminen ei ole pommitusta. Jos lähettää parin tunnin ajan useita lyhyitä viestejä, se on pommitusta.

Jos tuollainen yksi megaviesti on sellainen ydinpommiviesti? Siihen ei tarvita kuin yksi niin on jo hankalaa. 

En itse kyllä jaksa viestillä mitään pitkiä, paljon parempi vain soittaa tai kirjoittaa vaikka sähköposti.

Miten sitä soittaisi kun ei nykyisin enää kukaan vastaa puhelimeensa. Ei uskalleta kun voi olla huijari, tai ei vain jakseta eikä haluta puhua. Pitää lähettää viesti. Joka on liian pitkä eikä sitä jakseta eikä kiinnosta lukea. Sähköpostia nyt ei kukaan enää käytä, sinnehän tulee pelkkiä mainoksia ja huijauslinkkejä.

Vierailija
26/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aloituksesta, että niitä viestejä tulee jatkuvasti. 
Mulla oli tällainen kaveri. Laittoin 10 min mittaisia ääniviestejä ja sen lisäksi vielä kirjoitti. Ja sisältö tyyliin: mulla on ollut tänään huono päivä. 

Vierailija
27/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääsee kun äänittää viestin tai soittaa. Vitsit mulla olis peukalot krampissa.

Oon 38. Muutaman vuoden jo oon koittanut pitää pokkaa kaverin kanssa, joka ei ikinä soita vaikka asia olis sillä helppo hoitaa. 5 min hommaan menee pari päivää koska "hän kuormittuu ja saan kyllä yhteyden häneen niinkuin kaikki muutkin, eli viestillä". Välillä ois ollu tosi tärkeää mutta lyhyesti hoidettavaa asiaa, mutta ei.

Oon monta kertaa pyytänyt vaan soittamaan kun mulla on vähän lukihäiriötä ja muutenkin oikeasti puhuessa saa ne kaikki nyanssit selvempänä, monta kertaa tullut väärinkäsityksiä kun toinen lukee ja ymmärtää väärin ja parhaillaan monta kuukautta mykkäkoulua 🤦

Kaveri on 46 ja perustelee kun tämä on nykyaikaa, kukaan ei soita vaan tekstaa ja pitää vaan tottua siihen (wtf?).

Tunnettiin 15 vuotta ja mulla meni lopullisesti hermo siihen kun piti hänen mukaan kaikki hoitaa tekstillä. Ja tietenkin juuri silloin kun hänelle sopii, monen päivän viiveellä vaikka oli miten tärkeää. Okei, no mäkin tekstaan sit kun sopii, eli en.

Jotain se jäi Whatsappiin vielä viisastelemaan kun poistin sovelluksen. Siitä on kolme kuukautta, eipä tainnut olla tärkeää.

Vierailija
28/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä soittaisi kun ei nykyisin enää kukaan vastaa puhelimeensa. Ei uskalleta kun voi olla huijari, tai ei vain jakseta eikä haluta puhua. Pitää lähettää viesti. Joka on liian pitkä eikä sitä jakseta eikä kiinnosta lukea. Sähköpostia nyt ei kukaan enää käytä, sinnehän tulee pelkkiä mainoksia ja huijauslinkkejä.

Kaverilla on varmaan sun numero.

Ei se vastaa siltikään vaikka on online.

Ai että.

Vierailija
29/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääsee kun äänittää viestin tai soittaa. Vitsit mulla olis peukalot krampissa.

Oon 38. Muutaman vuoden jo oon koittanut pitää pokkaa kaverin kanssa, joka ei ikinä soita vaikka asia olis sillä helppo hoitaa. 5 min hommaan menee pari päivää koska "hän kuormittuu ja saan kyllä yhteyden häneen niinkuin kaikki muutkin, eli viestillä". Välillä ois ollu tosi tärkeää mutta lyhyesti hoidettavaa asiaa, mutta ei.

Oon monta kertaa pyytänyt vaan soittamaan kun mulla on vähän lukihäiriötä ja muutenkin oikeasti puhuessa saa ne kaikki nyanssit selvempänä, monta kertaa tullut väärinkäsityksiä kun toinen lukee ja ymmärtää väärin ja parhaillaan monta kuukautta mykkäkoulua 🤦

Kaveri on 46 ja perustelee kun tämä on nykyaikaa, kukaan ei soita vaan tekstaa ja pitää vaan tottua siihen (wtf?).

Tunnettiin 15 vuotta ja mulla meni lopullisesti hermo siihen kun piti hänen mukaan kaikki hoitaa tekstillä. Ja tietenkin juuri silloin kun hänelle sopii, monen päivän viiveellä vaikka oli miten tärkeää. Okei, no mäkin tekstaan sit kun sopii, eli en.

Jotain se jäi Whatsappiin vielä viisastelemaan kun poistin sovelluksen. Siitä on kolme kuukautta, eipä tainnut olla tärkeää.

Olen eri, mutta lähes saman ikäinen kanssasi, olen 37. Oma ongelmani on äitini, joka on kanssa viestittelijä. Ne "mitä kuuluu?" -höpöhöpöt nyt voi jättää ihan huomiotta, mutta toisinaan hän tulee hakemaan mua asioille tai mennään jonnekin ja saattaa alaoveltakin laittaa viestin, että "alhaalla/pihassa" tms. Paljon tehokkaampaa olisi vaan soittaa ja silloin huomaisinkin paremmin. Pari kertaa suuttunut kun en ole viestiä huomannut ja sitten on soittanut miten on jo kymmenen minuuttia odottanut.

Joudun myös pyytämään häntä laittamaan puhelimen kahvipöydässä pois, kun ei kykene irroittautumaan siitä ollenkaan. "Mun on pakko vastata tähän viestiin": Ei ole. Se oli viesti ja voit ihan hyvin juoda kahvin rauhassa, kun kerran kylään kutsuit ja vastata sitten. Hermostuu tästäkin, kuten myös siitä, jos sanon ettei viesteihin edes tarvitse vastata vaan, jos on tärkeää asiaa niin voi soittaa. Jos ei vastaa, niin sitten voi tietenkin laittaa viestin perään, että "yritin soittaa, soitatko kun on sopiva hetki?" tai tarvittaessa kertoa kuka oli.

Vierailija
30/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta lähes saman ikäinen kanssasi, olen 37. Oma ongelmani on äitini, joka on kanssa viestittelijä. Ne "mitä kuuluu?" -höpöhöpöt nyt voi jättää ihan huomiotta, mutta toisinaan hän tulee hakemaan mua asioille tai mennään jonnekin ja saattaa alaoveltakin laittaa viestin, että "alhaalla/pihassa" tms. Paljon tehokkaampaa olisi vaan soittaa ja silloin huomaisinkin paremmin. Pari kertaa suuttunut kun en ole viestiä huomannut ja sitten on soittanut miten on jo kymmenen minuuttia odottanut.

Joudun myös pyytämään häntä laittamaan puhelimen kahvipöydässä pois, kun ei kykene irroittautumaan siitä ollenkaan. "Mun on pakko vastata tähän viestiin": Ei ole. Se oli viesti ja voit ihan hyvin juoda kahvin rauhassa, kun kerran kylään kutsuit ja vastata sitten. Hermostuu tästäkin, kuten myös siitä, jos sanon ettei viesteihin edes tarvitse vastata vaan, jos on tärkeää asiaa niin voi soittaa. Jos ei vastaa, niin sitten voi tietenkin laittaa viestin perään, että "yritin soittaa, soitatko kun on sopiva hetki?" tai tarvittaessa kertoa kuka oli.

Ettekö sovi aikaa milloin hän tulee hakemaan?Minä menen ulos sovittuun aikaan, jos kaveri tulee hakemaan.

Vierailija
31/31 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee oma aloitus, missä otsikko on oikein.

En tee. Tämä aloitus minun siinä missä sinunkin. Aloituksen lähettämisen jälkeen ketju on kaikkien yhteinen. Jos haluat oman aloituksen, hanki verkkotunnus ja hosting-palvelu, asenna foorumisofta, perusta foorumi ja julkaise oma aloitus siellä ja estä kommentointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme