Lopetin tupakoinnin ja alkoholin käytön 1,5 vuotta sitten. Haluatko kysyä jotain?
Kiinnostaako kysyä jotain aiheeseen liittyvää?
Taustatietona, että poltin ja join yli 10 vuotta. Tupakkaa meni runsaasti, niin kuin myös alkoholia. Alkoholia niin, että vähintään 2-3 viikossa join itseni humalaan eli todella monta annosta alkoholia meni joka kerta kun joi.
Kommentit (26)
No tuliko sinusta jotenkin "parempi" ihminen? Miten sinun elämäsi muuttui paremmaksi? Mitä sait alkoholin ja tupakan nautinnolle tilalle? Uskon että kuitenkin syvimmällä sisälläsi kaipaat sitä kun joit ja poltit, olit oma itsesi ja teit mitä halusit. Nyt kenties elät vain niin kuin yhteiskunta haluaa, hyi hyi tupakka, hui kauhistus vielä alkoholiakin juo. En kyllä halua itselleni samaa
Vierailija kirjoitti:
No tuliko sinusta jotenkin "parempi" ihminen? Miten sinun elämäsi muuttui paremmaksi? Mitä sait alkoholin ja tupakan nautinnolle tilalle? Uskon että kuitenkin syvimmällä sisälläsi kaipaat sitä kun joit ja poltit, olit oma itsesi ja teit mitä halusit. Nyt kenties elät vain niin kuin yhteiskunta haluaa, hyi hyi tupakka, hui kauhistus vielä alkoholiakin juo. En kyllä halua itselleni samaa
Ei tullut parempi ihminen mutta tietoisempi kylläkin. Ymmärrän tietenkin miksi ihmisillä on riippuvuuksia ja että he tavallaan elävät siinä tietoisuutensa tasossa kun elävät. Sekin sitten muuttuu elämän varrella jos muuttuu.
Sen elämän tilalle tuli itsearvostus, unelmia, paljon iloa ja rakkautta itseään kohtaan. Vapautta. Paljon sellaista mitä en kyennyt ymmärtämään kun elin itseäni inhoten ja paeten. En kaipaa tupakkaa enkä alkoholia. Jos ajattelen, että palaisin siihen maailmaan niin se kuvottaa. En vain tahdo sitä enää ja viimeisinä vuosina en edes nauttinut mistään enää. Sitä vain joi ja poltti ja yritti puuduttaa itseään, tuloksetta. Oli pakko tehdä muutos ja se kannatti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, itse sanon omalta kohdalta mun nuoruus meni menojaan, silloin ryypättiin ja poltettiin, juhlittiin, enää en polta , alkoholi roikkuu vielä kiini minussa, tosin enää viinin ja kaljan voimalla mutta kuitenkin.Tulee päivä että annan ne jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Aika aikaansa kutakin. Kun käytät noita tarpeeksi kauan, useilla ihmisillä tulee iän myötä raja vastaan. T. 15 vuotta alkotta ja 10 vuotta tupakatta
Olen dokaillut ja poltellut kaikenlaisia aineita yli 40v ja olen edelleen hengissä. Ajattelin jatkaa loppuelämäni, joka ei ehkä enää ole kovin pitkä....
Kaikkea hyvää kaikille, jotka pystyvät lopettamaan!
En vietä juurikaan mutta en minä myöskään toisten juomista arvostele. Ap