Parisuhde kriisi
Olemme kait keskiluokkainen 4 kymppinen aviopari , kolme lasta joista nuorin 13. Kaikki näennäisesti ok. Yhtenä kesä aamuna menimme takapihalle aamiaiselle ja siinä pusujen ja halien jälkeen aloin varovasti juttelemaan. -Rakas kuule kun musta tuntuu että olemme emotionaalisesti etääntymässä toisistamme. Emme juurikaan juttele muista kuin lapsista ja ostoslistoista. Johon vaimo vastasi hieman naureskelle. - Jaa meillähän on kaikki hyvin, miksi korjata jotain mikä ei ole rikki. No siihen vastasin. - Eikö kuitenkin olisi kiva jos voitais jupista joskus syvällisiä, itse kaipaan sitä. Siitä kimpaantui ja alkoi syyttely.- Itse olet kohdellut minua niin huonosti että en pysty puhumaan tunteista sinulle. WHAT Äsken sanoit että kaikki on hyvin. Sanottakoon että seksiä on kyllä ollut melko usein mutta itselleni myös niistä jäänyt vähän tyhjä jälkimaku. Nyt ollaan tilanteessa jossa vaimo haluaa tuumaustaukoa suhteeseen. Sanoi että pari kuukautta ei riitä. Meinaa että osallistun kustannuksiin ja odotan +2 kuukautta että haluaako jatkaa vai ei. En luvannut odotella. Nyt melkoinen pattitilanne. Asiallisia mielipiteitä kiitos.
Kommentit (77)
Hyvä ja avartava ketju.
Koska jos asetelma olisi toisinpäin niin mammat ja joku naismies olisivat samalla tavalla kannustamassa eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ap ole tietenkään mitään velvollisuutta odotella, mutta mieti todella tarkkaan ennen kuin lähdet tekemään harkitsemattomia tekoja ja peruuttamatonta tuhoa parisuhteessaanne vain parin kuukauden takia. Ymmärrän, ettei vaimo voi luvata, koska hänellä on vastauksia, mutta jotkut pelisäännöt olisi hyvä sopia.
Kyllä tuossa nainen on mennyt sellaisten rajojen yli että suhdetta ei saa toimimaan millään tavalla.
Lapsille on parempi että ero. Kyllä lapset sopeutuu ja saavat mahdollisesti terveemmän mallin parisuhteista kun AP löytää vakaamman ihmisen.Minkä rajojen yli?
Täällä on kyllä aika sakeaa juttua.
Eroon riittää tuollainen todella hyvä syy.
pusuja ja haleja riittää.seksiäkin suht paljon ap:n omien sanojen mukaan. mutkatonta elämää kolme lasta joista nuorin 13 joten suhdekkin lienee joltisenkin pitkä. kyllähän pitkissä suhteissa saattaa niitä laimeampiakin jaksoja tulla eikä aina ole niin ruusuista. teillä kuitenkin perusasiat vakaalla pohjalla, niin ei kai tuollaista kannata hukkaan heittää. Miettikää ihan vakavasti parisuhde terapiaa jos ei muuta niin oppisitte kunnolla keskustelemaan asioista. kukaan ei niitä toisen ajatuksia osaa lukea. vaimosi on voinut kokea sanomisesi loukkaavana ja häntä moittivana. tarvitsette ulkopuolisen sanoittamaan niitä asioita. suosittelen. omaa liittoa takana liki 40 vuotta
Vierailija kirjoitti:
pusuja ja haleja riittää.seksiäkin suht paljon ap:n omien sanojen mukaan. mutkatonta elämää kolme lasta joista nuorin 13 joten suhdekkin lienee joltisenkin pitkä. kyllähän pitkissä suhteissa saattaa niitä laimeampiakin jaksoja tulla eikä aina ole niin ruusuista. teillä kuitenkin perusasiat vakaalla pohjalla, niin ei kai tuollaista kannata hukkaan heittää. Miettikää ihan vakavasti parisuhde terapiaa jos ei muuta niin oppisitte kunnolla keskustelemaan asioista. kukaan ei niitä toisen ajatuksia osaa lukea. vaimosi on voinut kokea sanomisesi loukkaavana ja häntä moittivana. tarvitsette ulkopuolisen sanoittamaan niitä asioita. suosittelen. omaa liittoa takana liki 40 vuotta
Uhkailu lähtemisellä on eron paikka. Luottamus kun mennyt niin suhdetta ei korjaa enää mikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehdottanut. Siihen vastaus on -Mene itse jos siltä tuntuu , mitä nekin toisten tunteista tietää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ehdottanut. Siihen vastaus on -Mene itse jos siltä tuntuu , mitä nekin toisten tunteista tietää .
Jälleen yksi syy eroamisella.
Todellakin ihmisten pitäisi erota enemmän ja aiemmin tällaisista suhteista. Eikä jäädä niihin virumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja avartava ketju.
Koska jos asetelma olisi toisinpäin niin mammat ja joku naismies olisivat samalla tavalla kannustamassa eroamaan.
Hyvä ja osuva havainto! 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu lähtemisellä on eron paikka. Luottamus kun mennyt niin suhdetta ei korjaa enää mikään.
Kiistää jyrkästi että olisi aikeissa erota. Mitta jotenkin outoa että sanoo heti että 2 kuukautta ei tule riittämään.
Salasuhteen kehittäminen vie aikaa.
AP voisi tehdä testin. Pyytää yllättäen puolisoa näyttämään puhelimensa sisältö.
Vastaus kertoo kaiken tarpeellisen. 😉
Neljä kymppinen avo pari meni taka pihalle.
Mitä seuraa vaksi tapahtui? Lue ensi numero sta!
Vierailija kirjoitti:
AP voisi tehdä testin. Pyytää yllättäen puolisoa näyttämään puhelimensa sisältö.
Niin kertoo. Jos kukaan koskaan suostuu tuohon, on vajaaälyinen. Muussa tapauksessa on mahdollisuus, että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kertoo kaiken tarpeellisen. 😉Niin kertoo. Jos kukaan koskaan suostuu tuohon, on vajaaälyinen. Muussa tapauksessa on mahdollisuus, että ei ole.
Näppärästi käänsit. Totuus ei pala tulessakaan.
Sanoin myös että lähde vaan jos siltä tuntuu mutta en lupaa odotella kuin koira jos sit kuukausien päästä tuleekin siihen tulokseen että haluaa palata takaisin. Sanoin myös että maksaa sen lystin itse ja jos palaamme yhteen niin pistetään kulut perheen menoiksi. Minusta aika reilua. Suuttui lisää. Marttyyrimaisesti totesi vielä että jos tilanne olisi toisinpäin niin totta kai maksettaisiin perheen kassasta.
Vierailija kirjoitti:
Neljä kymppinen avo pari meni taka pihalle.
Mitä seuraa vaksi tapahtui? Lue ensi numero sta!
Nainen alkaa syyttämään apta välinpitämättömäksi ja ohikäveleväksi.
Sekä patologiseksi kontrolloijaksi joka haluaa sitoa naisen patteriin kiinni.
Myös lauseet ”elämä on matka” ja ”tarvitsen tilaa ja aikaa löytääkseni itseni” kuuluvat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt. Antoi kyllä mutta loukkaantui pahasti. Ei olisi pitänyt tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kertoo kaiken tarpeellisen. 😉Olen tehnyt. Antoi kyllä mutta loukkaantui pahasti. Ei olisi pitänyt tehdä
Itse antoi syyn epäluottamukseen.
Vierailija kirjoitti:
Akat on juuri tuollaisia.
Eivät ole rehellisiä edes tuossa tilanteessa
Eli naisen mikroilmeet paljastivat hänen toksisuutensa?
Eroa.