Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua vähän ärsyttää kun naapurin todella vilkas 4.v poika saa olla yksin pihalla :(

Vierailija
22.05.2007 |

En tosiaan nyt poikaa soimaa tässä vaan vanhempia kun eivät vahdi häntä pihalla. Hän riehuu kokoajan ja itse en haluaisi toisen lapsia ruveta kaitsemaan, varsinkin kun ei usko mitään. Oma poika 3.v vielä tottelee minua kun naapurin poika yrittää houkutella pahantakoon.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se, ettei voi sietää vieraita, huomionkipeitä lapsia, liittyy jo biologiaan: ei eläinmaailmassakaan kukaan " adoptoi" noin vain vieraita pentuja, jos on omakin hoidettavana. Typerän kuuloinen perustelu ehkä, mutta selitetäänhän miestenkin käyttäytymistä milloin milläkin biologisella jutulla...ja oikeastaan tuo selitys kuulostaa minusta järkevältä, kun ajattelee niitä tunteita mitä oma lapsi herättää vs. muiden lapset...

Vierailija
2/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen pitäisi jäädä ainakaan naapurin hommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 4-vuotiaskin sosiaalinen ihminen on ja minusta on normaalia että hakee kontaktia. Sepä vasta olis ihmeellistä jos katse alhaalle kiertelis lähistöllä tai vaikka vaihtaisi äkkiä puistoa kun huomaisi teidät.

Niin ja vielä pitää lisätä että itse kyllä olen lasten kanssa pihalla, mitä nyt jos menen vaikka ruoan tekemään valmiiksi ni voin jättää heidät siksi aikaa ulos keskenään. Ja he ovat kyllä niin reippaita että varmasti juttelevat tuttujen ihmisten kanssa, jos sattuu pihalla olemaan...onneksi.

Vierailija
4/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitäkään siedä.

Vierailija
5/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sarjassamme " tuo täti leikkii täällä joskus" vaiko " jaahas, x on pihalla lastensa kanssa" ?

Vierailija
6/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalle, seurustelemaan heidän kanssaan ja heitä vahtimaan. En minäkään mene pihalla häiriköimään ihmisiä, jotka seurustelevat muiden kanssa.

Vierailija
7/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti et ole meidän naapuri! neljävuotias, kieltämättä vilkas poikamme, on välillä lyhyitä aikoja ilman vanhempiaan pihalla. Pihalle on kyllä näköyhteys.

Pikkuhiljaa lapsen pitäisi alkaa opetella olemaan pihalla lyhyitä aikoja ilman vanhempien vahtimista, eikä se oppiminen tapahdu ihan tosta noin vaan. Välillä sitten kyllä itsekin katson pihalla muiden lapsia, jos heidän vanhempiaan ei näy, välillä yritän antaa lasten toimia keskenään.

Monesti jos on omat vanhemmat paikalla, lapsi ei ota muihin kontaktia, vaan roikkuu vanhemmissaan ja vaatii heitä leikittämään. Oma leikki lasten kesken kehittyy vaan harjoittelemalla, miten sitä voi harjoitella jos ei joskus vaan anna lapsen olla?

Olisko sittenkin parempi että jos haluaa vaan seurustella omien lastensa kanssa niin ei tule sinne pihalle, sinne kun voi tulla muitakin? Ja jos tosiaan ongelmia oikein tulee, niin varmaan niille toisen lapsen vanhemmille voi tulla puhumaan.

Vierailija
8/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toivottavasti et ole meidän naapuri! neljävuotias, kieltämättä vilkas poikamme, on välillä lyhyitä aikoja ilman vanhempiaan pihalla. Pihalle on kyllä näköyhteys.

Pikkuhiljaa lapsen pitäisi alkaa opetella olemaan pihalla lyhyitä aikoja ilman vanhempien vahtimista, eikä se oppiminen tapahdu ihan tosta noin vaan. Välillä sitten kyllä itsekin katson pihalla muiden lapsia, jos heidän vanhempiaan ei näy, välillä yritän antaa lasten toimia keskenään.

Monesti jos on omat vanhemmat paikalla, lapsi ei ota muihin kontaktia, vaan roikkuu vanhemmissaan ja vaatii heitä leikittämään. Oma leikki lasten kesken kehittyy vaan harjoittelemalla, miten sitä voi harjoitella jos ei joskus vaan anna lapsen olla?

Olisko sittenkin parempi että jos haluaa vaan seurustella omien lastensa kanssa niin ei tule sinne pihalle, sinne kun voi tulla muitakin? Ja jos tosiaan ongelmia oikein tulee, niin varmaan niille toisen lapsen vanhemmille voi tulla puhumaan.

Vierailija
9/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah, ap taisi puhua.

itse vaan vuodatin omaa tuskastumistani, sillä lapsen totuttaminen muiden kanssa leikkimiseen ei käy kovin helposti, lapsi on vilkas ja on ongelmia kontaktin ottamisen kanssa.

ja se joka vinoili luottamuksesta, sitäkin täytyy opetella, samalla kuin kokemuksiakin. kuten jo aiemmin kerroin, vähän kerrallaan ja lyhyitä aikoja. kaikkien lapset ei valitettavasti ole pikkuenkeleitä, jotka oppivat kaiken heti ja kerralla, mutta älkää pliis lynkatko meitä ei niin täydellisiä. yhdessä muiden kanssa elämistä täällä kaikkien pitää harjoitella, mutta tuskin tarkoitus kellään on vain muille häiriötä tuottaa.

anteeksi.

t. 27

Vierailija
10/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin ystävällisesti lasten äidille ettei ole mukava aina omien lasten lisäksi paimentaa toisten.(naapurin lapset 3 ja5 ja aina keskenään pihalla)Lapset todella vilkkaita ja aina pahoja tekemässä ja tietty siinä omatkin lapset riehaantuvat... Niin, sen sanomiseni jälkeen ei tämä äiti ole edes katsonut minuun päin. No eipä ole kyllä lapsetkaan olleet senjälkeen yksin pihalla :)

Vierailija
11/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelee mm holtittomasti pyörällä ja pihan pienimmät on vaarassa jäädä alle. sotkee toisten leikit yms Sitten kun komennat lasta niin äiti näyttää hapanta naamaa! On se kumma kun omiaan ei saa kuriin! Anteeksi purkautumiseni...

Vierailija
12/48 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ajelee mm holtittomasti pyörällä ja pihan pienimmät on vaarassa jäädä alle. sotkee toisten leikit yms Sitten kun komennat lasta niin äiti näyttää hapanta naamaa! On se kumma kun omiaan ei saa kuriin! Anteeksi purkautumiseni...

Vierailija
13/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se joka vinoili luottamuksesta, sitäkin täytyy opetella, samalla kuin kokemuksiakin. kuten jo aiemmin kerroin, vähän kerrallaan ja lyhyitä aikoja. kaikkien lapset ei valitettavasti ole pikkuenkeleitä, jotka oppivat kaiken heti ja kerralla, mutta älkää pliis lynkatko meitä ei niin täydellisiä. yhdessä muiden kanssa elämistä täällä kaikkien pitää harjoitella, mutta tuskin tarkoitus kellään on vain muille häiriötä tuottaa.

anteeksi.

t. 27

[/quote]

Vierailija
14/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin omat ja naapurin lapset kaitsee samalla vaivalla. Ja täytyyhän lastenkin oppia että kaikki otetaan mukaan.

Vierailija
15/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayttaydy hyvin? Minusta ei 4v:n paikka ole yksin pihalla. Meilla ainakin lapset osaavat leikkia, vaikka vanhemmat ovatkin paikalla, ei ole niin harvinaista herkkua... Kylla 4v viela tarvitsee aikuisen opastusta, vaikka paasaantoisesti itsenaisesti kavereitten kanssa leikkiikin.

Vierailija
16/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 2

Vierailija
17/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kadulla lapset ovat olleet " yksin" ulkona jotkut jo 2 v lähtien. Isommat lapset tottuu vähän katsomaan pienempien perään ja kyllä siellä yleensä aina on joku aikuinenkin. En ole koskaan kokenut, että naapureiden lapsista olisi häiriötä, päinvastoin heistä on seuraa omille lapsilleni. Minun lapseni ei ole niitä pienimpiä!

Saattaisin kutsua tilannetta yhteisöllisyydeksi.

Vierailija
18/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikaakaan kun sinun nyt hiekkalaatikolla viihtyvä poikasi juoksee kavereiden kanssa pitkin pihaa, talon ympäri, pyöräilevät jne.. lasten leikit ovat jo vauhdikkaampia tuolloin. Miten ajattelit järjestää taukoamattoman valvonnan -verkkarit jalkaan ja juokset mukana ?

Kyllä se siitä =o)

Vierailija
19/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla tämmöinen erittäin vilkas poika myös. Eilen repi puskia, kantoi kilo kaupalla hiekkaa pitkin pihoja, hakkasi vasaralla seiniä ja naapurin pyörää, juoksentelee autotiellä, hyppii keinusta täysistä vauhdeista, heittää vettä pälle ym.

Vierailija
20/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä on 4- ja 6-vuotias paukapää, joita pitää olla kokoajan komentamassa. Vanhempia en ole koskaan nähnyt.

Mä vaan odotan, kun ne keksii missä me asutaan. Mä tiedän jo nyt, että sitten alkaa ovikello soimaan... Mulla on yksi lapsi ja seura on tervetullutta, mutta pojat on niin hukassa, että mä pelkään niiden muuttavan asumaan meille...

Ja mä en jaksa kahta täysin raivopäätä kasvattaa.