Mikä on suurin asunto, jossa olet asunut yksin?
Monta huonetta, paljonko neliöitä ja minkä ikäinen olit? Asuitko asunnossa kauan?
Kommentit (83)
40 neliöinen kaksio jossa asun nyt.
4h + keittiö, 83.5 neliötä. N. 5,5v asuin ja oli kyllä vähän liian iso mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa on siinä, että asuu yksin isossa asunnossa, jos on kuitenkin yksinäinen ja onneton, ehkä ikävä luonnekin ja huonokuntoinen?
Mistä päättelit, että yksin isossa asunnossa asuvat ovat yksinäisiä, onnettomia, ikäviä luonteeltaan ja huonokuntoisia?
84 neliötä, kaksi huonetta ja keittiö. Asunto oli vanhassa arvotalossa, siitä huoneiden koko. Asuin asunnossa pari vuotta vuokralla.
83 neliötä, kaksi huonetta ja keittiö. Oma autotalli. Asuin 31-35-vuotiaana. Muuten kiva mutta hissittömän talon 3. kerros.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella miten likaisia miesten asuttamat isot asunnot on. Sitä voi kehua neliöillä, mutta tyhjät seinät ja muu epäsiisteys pilaa elämisen tason. Ei kukaan nainen tule teille siivoamaan.
Kyllä tulee joku nainen siivoamaan kun soittaa siivousfirmaan/siivousammatinharjoittajalle ja tilaa palvelun. Raha kiertoon niiltä joilla sitä on. Näin koko yhteiskunta hyötyy.
T siivouksen ulkoistanut yksin asuva mies
120 m2 huoneisto Töölössä. Ollut suvulla talon rakentamisesta alkaen, sain tämän itselleni kun täytin 20. Ehdin asua yksin 6 vuotta kunnes vaimo muutti tähän. Oli helppoa aloittaa perheen perustaminen kun oli asunto valmiina.
Naurattaa edelleen että exä olisi halunnut että olisin myynyt tämän ja oltaisiin ostettu talo kehyskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Soluasunnon huone, ehkä 12 neliötä? Tammikuusta 1989 syyskuuhun 1990. Keittiö ja kylppäri olivat kolmelle tytölle yhteiset. Olin silloin 23-24-vuotias. Silloinen poikaystäväni muutti muualta tähän kaupunkiin syyskuussa 1990 ja muutimme yhteen. Sen jälkeen olemme asuneet yhdessä ja tämä on neljäs yhteinen kotimme. Naimisissa olemme olleet 34 vuotta.
Eli nyt asut pienemmässä kuin 12 neliötä?
Noin 150 neliön okt + 70 neliön autotalli
Itse rakennutin tämän 2010 ja siitä asti asustellut
75 neliön kerrostalokolmio omalla isohkolla aidatulla pihalla. Tykkäsin kovasti ja suorastaan harmitti kun jouduin muuttamaan. Tuosta on jo vuosia ja tässä välissä on ehtinyt olla paljon erilaisia asuntoja. Nykyinen paras. Toive jota tuskin tulen toteuttamaan on uusi 100 neliön okt isolla tontilla. Ei riitä rahat sellaiseen tällä seudulla.
Kolmio 85 neliötä Kööpenhaminassa Borgergadella, kivenheiton päässä Nyhavnista. Asuin siellä 2 elämäni parasta vuotta. Olin tuonne muuttaessani 24- vuotias.
39 m2, 1+k, 11 vuotta olen nyt tässä ollut. Haaveilen että joskus vielä voisin asua kahden makuuhuoneen kämpässä jossa olisi parveke. Ei tule näillä tietoa koskaan toteutumaan. Huonommaksi ja kalliimmaksi menee vaan kaikki.
87-neliöinen rivarikolmio. Ei kauhean hyvin käytetty neliöt, kyllä tuon kokoisia on jo neljän huoneen ja keittiön kämppään. Sittemmin asuin reilu 70-neliöisessä vanhassa ja nykyisessä rivarin päädyssä on 80 neliötä. Saman kokoisessa asuin lapsena perheen kanssa, nyt yksin! 😂
90 neliötä. Olohuone, keittiö, kylpyhuone, wc, sauna, 3 makuuhuonetta, vaatehuone. Muutaman vuoden asuin yksin siinä. Taisin olla n. 45-vuotias.
Opiskeluaikana 63 neliöinen kaksio. Kun nuorimmainen muuttaa vuoden kuluttua opiskelemaan, jään yksin 135 neliön omakotitaloon.
Ai joo, huoneita on 4 + keittiö ja sauna. Ikää on 32.