USKOMATONTA! Keräsin hiellä ja vaivalla ja myin mustikkaa jotta pystyisin ostamaan ruokaa, niin kela pienensi toimeentulotukea!
Siis miten tämä yhteiskunta voi olla näin epäreilu! Olen ollut toimentulotuen asiakas nyt kaksi vuotta reilut. Tänä kesänä, halusin vähän helpotusta taloudelliseen arkeen ja keräsin mustikoita 400 euron edestä. Sain mobilepaylla rahat yksityisiltä, sukulaisilta ja tutuntutuilta. Niin mitä tekee KELA? Pienensi seuraavan kuun toimeentulotukea melkein kokonaan pois. Juuri tuolta 400 euron osalta. Eihän tässä ole mitään järjen häivää! Seuraavan kerran pyydän rahat käteisellä enkä kerro sanallakaan toimeentuloa hakiessa, että olen saanut marjojen myynnistä rahaa.
Kommentit (60)
Ap:n työura loppui siihen. Takaisin sohvan pohjalle vaatimaan enemmän veroja työtä tekeville että hänen tukensa suurenisi.
Onko face ihan varmasti paras paikka myydä? Siinä kun paikallinen kelan etuuskäsittelijä tulee ostamaan mustikat🤣
Vierailija kirjoitti:
Moniko marjankerääjä eksyy. Minulla on sellainen systeemi että otan aina spray maalipurkin mukaan ja maalan puihin merkin autolta sinne minne menen keräämään syvemmälle suolle ja metsään. Sitten maalimerkkiä seuraamalla pääsen takas autolle. Lapin metsiin voi eksyä mutta olen päässyt helposti takas merkkaamalla valkoisen rastin puihin.
Puhelin on keksitty. Siinä on kartta ja gps.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä pyytää työnantajalta palkka käteisenä niin voi jättää verot maksamatta ja nostaa toimeentulotukea samalla.
Mutta tuohan on aivan törkeää tukihuijaamista!
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä pyytää työnantajalta palkka käteisenä niin voi jättää verot maksamatta ja nostaa toimeentulotukea samalla.
Juuri näin, molemmat hyötyy ja eniten työnantaja, muista pitää palkkatasosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan on aivan törkeää tukihuijaamista!
Eilen katselin lähetystä Eduskuntatalolta, siellä niitä oli huijareita rivissä, Petteri etunenässä. Kyllä se on niin että moraalin voi heittää romukoppaan niinkuin eilen kävi.
Elokuu on melkein kaikilla veronplautuskuukausi, jos saat palautusta >ei toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko marjankerääjä eksyy. Minulla on sellainen systeemi että otan aina spray maalipurkin mukaan ja maalan puihin merkin autolta sinne minne menen keräämään syvemmälle suolle ja metsään. Sitten maalimerkkiä seuraamalla pääsen takas autolle. Lapin metsiin voi eksyä mutta olen päässyt helposti takas merkkaamalla valkoisen rastin puihin.
Puhelin on keksitty. Siinä on kartta ja gps.
Ei välttämättä pelitä metsässä, olin lapsien kanssa metsässä ja tyttären kännykkä näytti aivan erisuuntaan mihin piti mennä, pidin pääni ja löysin polun pään josta auto löytyi.
Vierailija kirjoitti:
150 voi kuukaudessa tienata ilman että vaikuttaa toimeentulotukeen.
Keväällä sanottiin: 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
150 voi kuukaudessa tienata ilman että vaikuttaa toimeentulotukeen.
Tervetuloa vuoteen 2026. Ei voi.
TÄYSIN USKOTTAVAA. Tuokin kuuluu kelan viranhaltijoiden ohjelmaan hankkia itselleen lisätuloja ns. vittuilubonusten muodossa.
Kuukauden paras vittuilija, eli enten tukia katkaissut, saa saavutuksistaan Kuukauden Kurjistaja arvonimen sekä pienoispeukaloruuvin rintapieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, on olemassa ihmisiä ja perheitä , joilla ei ole varaa mennä edes mäkkäriin. MIETI!
Ei ole! Mäkkärissä ei ole sisäänpääsymaksua.
Mustikat eivät ole vielä edes kypsyneet.
Siis ei kukaan voi olla noin tyhmä ja jos on, niin ansaitsi kohtalonsa. Luulisi nyt edes jotain käsitystä olevan asioista, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Toisaalta onhan meitä moneen junaan ja ap taisi jäädä asemalle.
Mene lasten kanssa syömään leikkipuistoon, siellä muutkin käy kesällä.. Vantaa, Helsinki ja Espoo tarjoo ruuat alle 18 vuotiaille, jos riittää muutkin saa syödä. Täällä Espoon Haukilahdessa kaikki ovat aika varakkaita joukossa jopa okein niitä miljonäärejä ja siellä saa kuitenkin valmista ruokaa lapsille. Seurakunnassa voi syödä oikein ison lounaan vuoropäivinä eri kirkossa, hinta 3 e lapsille 1e. Siis Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei kukaan voi olla noin tyhmä ja jos on, niin ansaitsi kohtalonsa. Luulisi nyt edes jotain käsitystä olevan asioista, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Toisaalta onhan meitä moneen junaan ja ap taisi jäädä asemalle.
Aloituksen on pakko olla provo. Kukaan todellakaan ei voi olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa hölmöilyä, nauti siitä. Paitsi jos tämä pitäisi paikkansa.
Ei pidä vaan tuo Kelavammainen taas provoilee näitä typeriä satujaan !
Mutta noin se silti menee. KELA tarjoaa ns kärpäspaperisosiaaliturvaa: siitä irti pääseminen on tehty niin vaikeaksi kuin suinkin vain mahdollista.
Etkö ole vielä oppinut että käteisellä kaikki mikäli saat tukia!
Ihan omaa typeryyttä.
Ei tarvitse ole mustikka maksu vaan ihan kirppismyynnit joiden maksu tulee tilille vaikuttaa tukiin.
Nevö again! Minua rangaistiin! Ihan kamalaa olla työtä tekevä kun pitää itse maksaa kaikki ja tuki loppuu. Vuokrakin pitää maksaa ITSE!!!!