Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USKOMATONTA! Keräsin hiellä ja vaivalla ja myin mustikkaa jotta pystyisin ostamaan ruokaa, niin kela pienensi toimeentulotukea!

Vierailija
22.07.2026 |

Siis miten tämä yhteiskunta voi olla näin epäreilu! Olen ollut toimentulotuen asiakas nyt kaksi vuotta reilut. Tänä kesänä, halusin vähän helpotusta taloudelliseen arkeen ja keräsin mustikoita 400 euron edestä. Sain mobilepaylla rahat yksityisiltä, sukulaisilta ja tutuntutuilta. Niin mitä tekee KELA? Pienensi seuraavan kuun toimeentulotukea melkein kokonaan pois. Juuri tuolta 400 euron osalta. Eihän tässä ole mitään järjen häivää! Seuraavan kerran pyydän rahat käteisellä enkä kerro sanallakaan toimeentuloa hakiessa, että olen saanut marjojen myynnistä rahaa. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikkaa ei ole ollut vielä niin kauaa saatavilla että kela ois kerennyt pienentää tukia

Niinpä, paska provo taas kelan tuesta ja saaduista rahoista.

Vierailija
22/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän piti mennä mm. lasten kanssa linnanmäelle, ja mentiinkin mustikkarahoilla. Ensi kuussa sitten ei syödäkään mitään. Pitää mennä ruokajonoon, harmi että täällä päin niitä ei vaan ole. Jospa  seurakunnan diakonia auttaisi?  Koulutkin alkaa vasta ensi kuussa, siellä lapset sentään saisi syödä, näin kesällä meillä tilanne on ihan mahdoton kun sitäkään optiota ei ole olemassa. 

Minulle käy noin joka kuussa, paiskin 40-60h viikossa töitä ja Kela ei suostu maksamaan minulle mitään! Törkeää.  Miten nyt Linnanmäelle, sinne on ihmisoikeus päästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikkaa ei ole ollut vielä niin kauaa saatavilla että kela ois kerennyt pienentää tukia

Niinpä, paska provo taas kelan tuesta ja saaduista rahoista.

Voihan ap. mennä uudeen mustikkaan ja kerätä toiset 400 euroa, nyt sitä mustikkaakin alkaa olemaan. 

Vierailija
24/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tuli vielä Karenssi TE toimistolta. En ollut työmarkkinoiden käytettävissä marjankeruun aikana...

Katsovat minut vielä Yrittäjäksikin!

Vierailija
25/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on syntynyt kuvitelma, että toimeentulotuki on perustulo? Se on viimesijainen tuki, jota maksetaan, kun ei ole muita tuloja. Mustikanpoiminnasta tulee niitä muita tuloja, jotka tietenkin pienentää viimesijaista tuloa.

Meillä pitäisi olla laki, jossa jokainen yli 6 kk toimeentulotukea saanut joutuisi edunvalvontaan.

Vierailija
26/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä kaikki. Aina.

Ostin marketin edestä mansikoita litran, maksoin käteisellä ja kuitti 😅

Vierailija
27/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten tuli vielä Karenssi TE toimistolta. En ollut työmarkkinoiden käytettävissä marjankeruun aikana...

Katsovat minut vielä Yrittäjäksikin!

Jos keräät Marjoja ja myyt niitä olet Yrittäjä.

Et voi ottaa työtä vastaan jos olet Metsässä työtä tekemässä.

Tietenkin saat karenssin ja tukesi mahdollisesti peritään takautuvasti takaisin. Petos syytekin mahdollinen.

Vierailija
28/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko marjankerääjä eksyy. Minulla on sellainen systeemi että otan aina spray  maalipurkin mukaan ja maalan puihin merkin autolta sinne minne menen keräämään syvemmälle suolle ja metsään. Sitten maalimerkkiä seuraamalla pääsen takas autolle. Lapin metsiin voi eksyä mutta olen päässyt helposti takas merkkaamalla valkoisen rastin puihin.

Vierailija
29/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, on olemassa ihmisiä ja perheitä , joilla ei ole varaa mennä edes mäkkäriin. MIETI! 

Vierailija
30/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kelpuuttanut vain käteistä, olen tehnyt kuutamaurakointia omakotitalotyömailla varmaankin noin sadantuhannen edestä urani aikana, mikään viranomainen ei ole kysellyt mitään, käteinen raha on maksuväline.

Vierailija
31/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saathan sinä niillä mustikkarahoilla nyt ruokaa. Keplotellako aioit niillä, idiootti?

Vierailija
32/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko marjankerääjä eksyy. Minulla on sellainen systeemi että otan aina spray  maalipurkin mukaan ja maalan puihin merkin autolta sinne minne menen keräämään syvemmälle suolle ja metsään. Sitten maalimerkkiä seuraamalla pääsen takas autolle. Lapin metsiin voi eksyä mutta olen päässyt helposti takas merkkaamalla valkoisen rastin puihin.

Minä lyön kirveellä puumerkin joka toiseen puuhun, jotta tiedän missä olen käynyt.

Terveisin kerran eksynyt

Vierailija
33/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä kaikki. Aina.

Luonnossa mielummin xD. 

Vierailija
34/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lyön kirveellä puumerkin joka toiseen puuhun, jotta tiedän missä olen käynyt.

Terveisin kerran eksynyt

nettivinkattu

Vierailija
35/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, uskomatonta. Minunkin toimeentulotukeni on jo vuosikymmenien ajan vähennetty nollaan, koska olen käynyt tekemässä töitä ja saanut siitä palkkaa. Mihin voin valittaa ja hakea ne takautuvasti?

Vierailija
36/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kela tietää? Poimit sangon mustikkaa ja putsaat. Myyt facebookissa 50€/sanko ja mummo tulee hakemaan muistikoita ja lyö 50€ setelin käteen 👍

Mikä parasta,rehellisesti ja verovapaasti saat näin tehdä.

Verovapaudella ei ole mitään tekemistä nyt tämän asian kanssa. Toimeentulotukiasiakkaan pitää ilmoittaa Kelaan myös käteisvaransa, muuten hän syyllistyy petokseen. Sekö on mielestäsi rehellistä?

Vierailija
37/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelavassari eli hetken aikaa työtä tekevän arkea ja suuttui kun ilmainen raha ei ilmestynyt enää tilille 😄

Vierailija
38/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tälle surkealla trolliyritykselle, siksi että mustikkakausi ei alkanut toukokuussa vielä ja tätä aihetta on jatkuvasti trollailtu, ei mitään omaperäistä tässä. Enemmän yritystä

Vierailija
39/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ensimmäinen kerta kahteen vuoteen, kun teit hiellä ja vaivalla jotain?

Vierailija
40/60 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä pyytää työnantajalta palkka käteisenä niin voi jättää verot maksamatta ja nostaa toimeentulotukea samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme