Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin hirveän itsekästä olla lapseton tai yhden lapsen vanhempi?

Vierailija
22.05.2007 |

En voi ymmärtää tätä " uhraudun lasteni vuoksi" -juttua. Minkä ihmeen sädekehän saa, kun on tarpeeksi monta muksua jaloissa pyörimässä? Että voi kun on raskasta, mutta minä kyllä teen uusia veronmaksajia tähän maahan. Kyllä itse ainakin olen sitä mieltä, että pientä itsekkyyttä tarvitaan elämään ja eiköhän jokainen tiedä itse, että haluaako olla lapseton vai kuinka monta lasta hankkia.

Ymmärsiköhän kukaan pointtiani tästä sekavasta aloituksesta huolimatta?

Ja tähän ei sitten tarvitse kirjoitella, että " ei lapsia hankita, ne saadaan" ... :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä lapsettoman pitäisi ajatella epäitsekkäästi, niitä syntymättömiä lapsiako??? Ehkä olisi tosiaan parempi adoptoida, jos haluaa tehdä tästä maailmasta paremman paikan muille. Ei tänne uusia ihmisiä kannattaisi tehdä tietenkään.

Ehkä lapsettoman elämässä voi olla paljon oikeasti tärkeitä ihmisiä ja asioita, ne on vaan eri juttuja kuin suurperheen äidillä. :D

Vierailija
22/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- lapsettoman ei tartte miettiä kun itseään ja omaa napaansa

- lapseton ei tajua muita

- lapseton ei ymmärrä, että elämässä on jotkut asiat oikeesti tärkeitä

- lapseton luulee elävänsä täyttä elämää, mutta oikeesti se on ihan tyhjää

siitä vaan ootte itsekkäitä, eipä juuri kiinnosta, mutta se elämä on tosi tylsää ja tyhjää!

Että olihan tää vitsi, olihan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I love me. :)

Mutta hei, omaan napaan tuijottelu on välillä ihan terveellistä. Kuitenkin ainoa ihminen, joka on mukanasi alusta loppuun, olet sinä..

Kyllä mää ainakin tiedän elämän tärkeistä asioista, vaikka lapseton olenkin. Kai se sitten pitää hommata kersoja, että jokin sumuverho avautuu nenän edestä ja kappas - maailma onkin aivan erilainen kuin aikaisemmin.

Suvun jatkaminen kuuluu tietysti useimmiten elämään. Mutta onko elämä jotenkin huonompaa ennen lapsia?

Vierailija
24/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina toi jokseenkin sarkastinen asenne, että " täytyy kai tehdä lapsia, että " ymmärrän" mistä on kysymys..."

olin itse just samanlainen ENNEN lapsia...hi hii...

Vierailija
25/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki lapsettomat leimataan samalla itsekkyysleimalla. Ulkopuolisten silmissä meidänkin, kahden aikuisen, miniperhe saattaa siis olla oikein itsekkyyden pesäke, mutta totuuttahan ei ulos päin näe. Pitäisi varmaan kirjoittaa otsaan " tahattomasti lapseton" , ettei muiden muiden tarvitse meidän itsekkyyttämme ja arvojamme mietiskellä.

Jospa vaan annettaisiin ihmisten elää omaa elämäänsä ilman ulkopuolisten arvostelua...

Vierailija
26/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun uhraa elämänsä tai asiat tms jälkikasvunsa hyvinvoinnin eteen. Se on puhdasta biologiaa ja takaa jälkeläisten menestymisen.

Ihailisin korkeintaan monilapsista perhettä jossa puolet on adoptoituja...

Vierailija
27/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisvanhemmaksi sairauteni takia.

Toivon, että vielä joskus tulen raskaaksi ja saan lapsen, mutta se ei taida olla kovinkaan todennäköistä. On tässä vielä aikaa, mutta jossain vaiheessa ikäkin tulee sitten esteeksi.

Vierailija
28/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. Ja mikä sitten kenellekin on tärkeätä ja merkityksellistä. Itse olin aina siihen asti, kunnes täytin 31 täysin varma etten ikinä edes yritä lapsia. Eivät kuuluisi omaan elämääni. Tykännyt olen aina lapsista, kun ovat muiden olleet.. :) Kiva käydä lapsiperheiden luona kylässäkin, kun ei tarvitse niitä lapsia sieltä mukaan kotio ottaa. Nyt kuitenkin ensimmäistä lastani odottelen! Edelleenkään en varma onko minusta äidiksi. Hyvä isä lapsella tulee olemaan, rakastaa lapsia. Aina ystävien lapsia pitämässä sylissä ja höpöttelemässä ja leikkimässä. ;) Mutta nyt ainakaan ei sitten tarvitse EHKÄ, jos sellaista olisi tullut, myöhemmin miettiä, että jos ja jos... Ymmärrän kyllä täysin sen, että kaikille lapset eivät ole elämän tehtävä ja täyttymys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi