Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pääsee ei tilatusta lehdestä eroon

Vierailija
21.07.2026 |

Lehtimyyjä soitti ja jaaritteli myyntipuheensa. Sanoin, etten ole kiinnostunut. Ei kiitos, ei, ei ei. Hyvää päivänjatkoa. Luuri kiinni.

Jostain syystä kys lehdestä kuitenkin tuli tekstarilla viesti, että pitää vahvistaa tilaus lähettämällä K - kirjain vastaviestinä. Alla oli joku linkki. 

Hämmästelin, että kun EN mä tilannut mitään! Painoin linkkiä, että laitan palautetta. Se linkki ei kummosesti vienyt minnekään. Annoin sillä erää asian olla. Parin päivän päästä tuli muistutus, etten ole vahvistanut tilaustani. Jos en vahvista, niin 10 vuorokauden jälkeen kyseinen tilaus raukeaa. Ok. Asia menee ohi, kun en reagoi. 

Meni viikko ja kyseinen lehti löytyi postilaatikosta. Kylläpä alkoi sapettamaan. Mä en tilannut lehteä, enkä lähettänyt vahvistusta.

Lehti on säälittävä rimpula, jotain kierrätyspaperia ja sisälsi nolon tv-lehdenkin - en tarvitse.

Laitoin asiakaspalautteen, että irtsisanon tilaukseni NYT, jota en ole tehnyt. Aspa väitti, että olen tilannut ja hyväksynyt tilaukseni. En ole!

Olen 22.6. painanut sitä linkkiä tekstiviestissä ja se painaminen tarkoittaa, että hyväksyn tilauksen! Tilausta on vielä jäljellä kesäkuun 2027 saakka. Irtisanominen astuu voimaan silloin.

Vaadin, että tilaus puretaan heti. Ei onnistu, vaan tilausehtojen mukaan lehti voidaan irtisanoa vasta kesäkuun 2027 jälkeen.

Vielä ihmettelin, että jos sillä klikkauksella olen hyväksynyt tilauksen, niin miksi heiltä  tulee muistutus viesti kolme vuorokautta klikkauksen jälkeen! Aspa ei ole vastannut enää.

Täysin kus etettu olo. Mitä mä voin tehdä, etten joudu laskuja maksamaan.. Mielenrauhan vuoksi voisin maksaakin sen laskun, mutta periaatteesta en, kun en ole tilausta tehnyt (tietoisesti). Ketuttaa jo etukäteen, että tulee muistutus kuukausittain lehden muodossa tästä kuse tuksesta.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun saakka ja sai vielä jotain tolkkuakin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoi laskusta talousosastolle ja ota kuluttajaneuvontaan yhteyttä.

Vierailija
2/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lehtitalon lehti? Mulle aikoinaan erästä lehtitaloa edustavat puhelinmyyjät tekivät minulle tilauksia joita en ollut tehnyt. Puhelimessa kieltäydyin tilaamasta mutta he laittoivat tilauksen alkamaan. Aspaan soittamalla asia selvisi ja laskut mitätöitiin. En tiedä oliko tuo jopa ohje myyjille vai sattuiko vaan yhteen lehtitaloon huijaavia myyjiä. Petoshan tuo varmaan on, mutta en viitsinyt asiaa sen pidemmälle viedä. Jäi vaan todella pas*a maku kyseisestä lehtitalosta vai kustantamo vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan, heillä useita eri lehtiä myynnissä. Kerran jopa tekivät tuplatilauksenkin samasta lehdestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mennyt ihan kaikki pieleen. Itselläni vastaava kokemus vuosien takaa. Kieltäydyin lehdestä ja se lähetettiin. Selvittelin asiaa pitkään kyseisen lehtitalon kanssa. Onneksi siellä kaikki myyntipuhelut nauhoitettiin ja sieltä oli kuultavissa kieltäytyminen, joten tilaus lakkasi. Siihen aikaan ei vielä lähetelty mitään linkkejä.

Vierailija
4/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskalla lehtitaloa sanoa, kun en lehteäkään.. Ettei nyt vaan mene pahemmaksi. Tuli mieleen, että "kaikki puhelut nauhoitetaan", että olishan se nauhoite varmaan olemassa... mutta heillä. Mietinkin, että entäs jo tää onkin työntekijän ajatus saada rahaa.

Tuota talousosasto asiaa kokeilen, mutta kuluttaja-asiamiehelle voisin laittaa viestiä, mutten mä jaksa olla tämmöisessä mukana pitkään. Sillä mä pääsisin helpoimmalla vaan maksamalla sen laskun. :(

Oon tämmöisissä ihan lapanen.

AP

Vierailija
5/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tilata mitään lehteä enää koska niistä ei pääse sitten eroon. Joskus olisi kiva tilata joku vaikka kodin kuvalehti vuodeksi mutta peruminen on ihan toivotonta. Samoin yhden sanomalehden erehdyin kerran tilaamaan. Jouduin valehdella jollekin puhelimessa palvelleelle että muutan ulkomaille ja tilaan sitten uudelleen. Yritti kyllä vielä tyrkyttää että mitä jos käännetään tilaus vaan sinne. Huh. Kuka oikeesti enää uskaltaa tilata mitään?

Vierailija
6/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus KKV:oon. Vaikka ei ottaisi asiaa käsittelyyn, keräävät ilmoituksia ja lehti joutuu listoille. En enää tilaa yhtään mitään esim. lehtien ilmaiskuukausitarjouksia, tai kanavia, joista saa katselu-tai kuunteluoikeuden halvalla ja muka irti pääse, kun haluaa. Kokemuksesta voin sanoa: Ei pääse. Netistä löytyy helposti klikattava iiso tilauspainike keskeltä ensimmäistä ja seuraavia sivuja,  mutta tilauksen peruutuspainiketta ei ole olemassakaan. Sähköposteihin ei vastata ja puhelinnumeroa ei ole missään. Törkeää ja kalliiksi tulevaa pakkoasiakkuudessa pitämistä. 

Vierailija
7/7 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein uskalla lehtitaloa sanoa, kun en lehteäkään.. Ettei nyt vaan mene pahemmaksi. Tuli mieleen, että "kaikki puhelut nauhoitetaan", että olishan se nauhoite varmaan olemassa... mutta heillä. Mietinkin, että entäs jo tää onkin työntekijän ajatus saada rahaa.

Tuota talousosasto asiaa kokeilen, mutta kuluttaja-asiamiehelle voisin laittaa viestiä, mutten mä jaksa olla tämmöisessä mukana pitkään. Sillä mä pääsisin helpoimmalla vaan maksamalla sen laskun. :(

Oon tämmöisissä ihan lapanen.

AP

No et tietenkään maksa laskua jos et ole lehteä tilannut. Sen varaanhan ne laskevat että moni ajattelee kuten sinä ja maksavat laskun. Erästä toista kustantajaa edustavalla lehdellä oli tapana lähettää lasku hyvissä ajoin uudesta tilauksesta ennenkuin vanhan lehden irtisanomisajankohta tilauksen loppuun oli edes ajankohtainen. Kun lehden peruu ajoissa, on tuollaiset laskut mitättömiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän