Millainen 14-vuotias karkaa kotoaan 60 tunniksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÖÖ, no teini-ikäinen. Syitä kiukku, kapinointi, riita, rajojen rikkominen, huomionhaku, todellinen pelko, mitä näitä nyt on... Taidat olla jokseenkin pihalla elämästä. Syrjäytynyt yhteiskunnasta kenties?
Mikään karkailu ei ole normaalia. Normaalit lapset ei karkaa ja normaalit vanhemmat ei anna karata.
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
Tuollainen karkailu on aika yleistä tyttöjen keskuudessa.
Mä olen mies ja karkasin kotoa ties kuinka monta kertaa teininä, syynä ties mitkä riidat vanhempien kanssa, oma ymmärtämättömyys asioihin ja oma paskamaisuus. Ei se sen ihmeellisempää ole eikä siitä tarvi kehittää vassari persu tai nainen/mies riitaa.
Sellanen, jolla on tullut mitta täyteen: typeriä sääntöjä, pakkouskontoa, aivopesua ja mitä muita syitä nyt kasvavilla ihmislapsilla nyt on. Aivopesukiintiö täyttyy jo päivässä.
Tuli itse teininä karattua ei siihen tarvinnut kun ajatuksen ja pisti sitten ajatuksen todeksi.
Mä karkailin teininä. Te jotka syytätte vanhempia siitä etteivät estä karkailua, niin voitteko kertoa miten sen voi estää?
Minä ainakin nostin kytkintä vuosikymmenen kestäneen väkivallan jälkeen, sitten kun saatiin kiinni niin raahattiin väkisin takaisin siihen juhlaan. Ei se mitään, annoin sitten myöhemmin myös vanhemmille kättäpidempää.
Liekö tuo tyttö ollut karannut alkuunkaan, vai oliko kyseessä äitinsä huomionhakuisuus?
Sellainen joka haluaa vapautta ja itsenäisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
En tuntenut omassa teini-iässä yhtäkään sellaista, eikä meidän koulussa ollut ketään sellaista.
Samoin ei ole nyt oman teinityttönikään tuttavapiireissä ketään joka karkailisi.
Sellaiset teinit karkailee, joilla on ongelmia. Joko itsellään, kotona tai luultavasti molempia. Oireilua jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÖÖ, no teini-ikäinen. Syitä kiukku, kapinointi, riita, rajojen rikkominen, huomionhaku, todellinen pelko, mitä näitä nyt on... Taidat olla jokseenkin pihalla elämästä. Syrjäytynyt yhteiskunnasta kenties?
Mikään karkailu ei ole normaalia. Normaalit lapset ei karkaa ja normaalit vanhemmat ei anna karata.
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
13v, 15v ja 18v. Liittyy asiaan miten?
Vierailija kirjoitti:
Liekö tuo tyttö ollut karannut alkuunkaan, vai oliko kyseessä äitinsä huomionhakuisuus?
Oli kyllä ihan oikeasti karkuteillä
Lapset ja teinit saa joskus tyhmiä päähänpistoja myös. Liekkö tehty kärpäsestä härkänen vaihteeksi että ihmiset saa raivo itku potku märissä ja syytellä toisiaan että saavat lukukertoja julkaistuun tarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nostin kytkintä vuosikymmenen kestäneen väkivallan jälkeen, sitten kun saatiin kiinni niin raahattiin väkisin takaisin siihen juhlaan. Ei se mitään, annoin sitten myöhemmin myös vanhemmille kättäpidempää.
Mihinkä tarkoitukseen vanhempasi sitten käyttivät antamaasi kättä pidempää?
Jos onkin huostaanotettu ja karannut huostasta? Hatkalasten suojelu vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Joo, niiden mielenterveysongelmaisten ja päihdeongelmaisten tyttöjen. Tai huonojen perheiden tyttöjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä ihan oikeasti karkuteillä
Varmasti oli, ei todellakaan mikään julkisuustemppu!
Hah. Huomaa, että oletuksena on kotiolot. Ei se siitä ole aina kiinni. Jos ette ole ymmärtäneet, että teini-ikäisissäkin on monenlaisia ihmisiä. Ei kaikki ole niin kuin te ja teidän lapset. Tyypillinen aloitus taas täällä. Haetaan pönkitystä itselle, kun ollaan niiiiiiin täydellisiä että.
Karkasin maaseudulta kaupunkiin, ja 16v pysyvästi. En kertakaikkiaan kokenut elämää maaseudulla elämisen arvoiseksi kun ei siellä ole edes kavereita.