Millainen 14-vuotias karkaa kotoaan 60 tunniksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja teinit saa joskus tyhmiä päähänpistoja myös. Liekkö tehty kärpäsestä härkänen vaihteeksi että ihmiset saa raivo itku potku märissä ja syytellä toisiaan että saavat lukukertoja julkaistuun tarinaan.
No jos 14-vuotias häviää useammaksi päiväksi, niin kyllähän siihen pitääkin puuttua.
Käsittääkseni Koko teki asiasta julkisen vasta siinä vaiheessa kun tyttö oli ollut 40 tuntia karkuteillä, eli ei tehnyt kärpäsestä härkästä vaan huolesta.
Lähtökohtaisesti kukaan vanhempi ei varmasti halua julkisuutta tuollaisella asialla, eli nämä julkiset ilmoitukset tehdään kun huoli lapsesta on suurempi kuin se mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kauhukakara jonka vanhemmat ei välitä ja estä karkailua.
Tai kauhuvanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin teini niin ei olisi tullut kuuloonkaan mikään karkaaminen, sen verran kovat rangaistukset olisi paukkunut. No en ikinä kyllä sitten karannutkaan.
Niin moni muukin luuli että heillä oli pahat rangaistukset. Sitten oikeasti testasi ja huomasi että hetkinen ei ne rangaistukset ollutkaan niin pahat. Monet kerrat on nähty ja kuultu sitä "uhkailua" että vanhemmat muka tekee jotain. Sitten kun on tosi tilanne edessä eivät tee yhtään mitään. T.nuorisokoti kasvatti
Juurisyy lienee huono lapsuus. Jos olisi ollut normaali perhe, jossa on läheisyyttä, välittämistä ja yhteistä tekemistä läpi lapsuuden, ei kakarasta olisi kasvanut tuollaista karkailijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä karkailin teininä. Te jotka syytätte vanhempia siitä etteivät estä karkailua, niin voitteko kertoa miten sen voi estää?
Lapsena rakennettu molemminpuolinen luottamus.
Minä karkasin vuotta nuoremman naisen kanssa noin 60 vuorokaudeksi, hän oli äärimmäisen kaunis, hoikka ja seksikäs, feminiini nainen.
Vierailija kirjoitti:
Juurisyy lienee huono lapsuus. Jos olisi ollut normaali perhe, jossa on läheisyyttä, välittämistä ja yhteistä tekemistä läpi lapsuuden, ei kakarasta olisi kasvanut tuollaista karkailijaa.
Kokohan on itse kertonut somessaan, että kärsii mt-ongelmista, unettomuudesta jne. Varmasti se heijastuu jotenkin lapseenkin, vaikka äiti tekisikin parhaansa.
Enkä halua nyt haukkua ja arvostella, tuokin äiti tekee varmasti parhaansa ja lapsella on varmasti varsinkin maailman mittakaavassa hyvät oltavat, mutta nämä on vain tällaisia asioita, että jos vanhemmalla on ongelmia, niin niitä on sitten helposti lapsellakin.
Jotkut vapaudenkaipuiset luonteet karkailee myös, mutta yleensä vasta lähempänä täysi-ikää. Eli aina ei tarvitse todellakaan olla mitään ongelmia kotona tai teinillä itselläänkään.
Koska se on jännää ja uutta ja ku te ette tajuu mua. Siispä lähden asemalle pummaamaan röökiä ja liftaan jonkun sekopään kyytiin joka on menossa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nostin kytkintä vuosikymmenen kestäneen väkivallan jälkeen, sitten kun saatiin kiinni niin raahattiin väkisin takaisin siihen juhlaan. Ei se mitään, annoin sitten myöhemmin myös vanhemmille kättäpidempää.
Mihinkä tarkoitukseen vanhempasi sitten käyttivät antamaasi kättä pidempää?
Väkivalta ainakin loppui kun toinen antoi nuoruuden voimissaan takaisin, ei enää ollutkaan kivaa kun ei pientä ja puolustuskyvytöntä ollut hakattavana.
Eroperheen lapsi. Seurasta kun ihmiset eroilevat nykyään niin helposti.
Ja tiedoksi: tämä siis yleisellä ja yhteiskunnan tasolla, tietenkin myös sosiologinen kulma huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedoksi: tämä siis yleisellä ja yhteiskunnan tasolla, tietenkin myös sosiologinen kulma huomioiden.
Joissain perheissä on todellakin vanhempia, jotka tekevät vahingollisia asioita. Humalassa riehumista, narsistista teinilapsen kiusaamista jne.
Ja on jopa äitejä, jotka itse heittävät teinin pihalle. Syynä voi olla vaikkapa se, että teini lopettaa huivin käyttämisen, tai teini ei kaveeraa äitinsä kanssa ja kuuntele narsistisen äidin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain perheissä on todellakin vanhempia, jotka tekevät vahingollisia asioita. Humalassa riehumista, narsistista teinilapsen kiusaamista jne.
Ja on jopa äitejä, jotka itse heittävät teinin pihalle. Syynä voi olla vaikkapa se, että teini lopettaa huivin käyttämisen, tai teini ei kaveeraa äitinsä kanssa ja kuuntele narsistisen äidin asioita.
Näinhän se on. Vanhemman narsismi on vaarallista lapselle.
Itse kun olin teini niin ei olisi tullut kuuloonkaan mikään karkaaminen, sen verran kovat rangaistukset olisi paukkunut. No en ikinä kyllä sitten karannutkaan.