Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** SUURPERHEELLISTEN VK 21 *****

22.05.2007 |

Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään??? Ei siis pienintäkään pinoa, eikä jutun murusta Suurpeerheellisillä??

Tästä uuteen viikkoon...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ja pitäisi ulos lähteä. Pienin nukkuu vaunuissa ja olis ihanteellista aikaa haravoida tuo tien puolen oja. Kun villikko on hereillä, ei uskalla siihen touhuun ryhtyä. Katoaa koko kakara jonnekin vaikka ei tässä nyt mitään liikennettä edes ole mutta ei siitä haravoinnistakaan mitään tule.

).) vatsalle on kasvanut lauantaimakkara.. ei mikään vauvakumpu vaan oikea läskimakkaran alku. Ihan järjetön nälkä ja voisin syödä rotan lailla koko ajan. Pelkäänkin, että nää hormoonit vei mun kylläisyyden tunteen ja syön itseni halki. Painoa on tullut 2.5kg.. pitäisi sinne lenkille lähteä mutta huimaa ja heikottaa niin hiivatisti, että suklaapatukan voimalla pitää kävellä. Mitä hyötyä siitä sitten on?

Parempi vaan maata paikallaan ja yrittää olla kuluttamatta energiaa yhtään enempää ;)

Torstaina on eka neuvola, jännä nähdä veriarvot..

Eli ei mitään ihmeellistä täälläpäin Suomenniemeä. Mitäs teille muille kuuluu?

Mä kauhistelin kyllä viime viikolla sitä maratoonikävelyä.. Mulla olis kaatunu siihen, etten olis jaksanu kantaa niin isoa eväsreppua mukana--hih-hih.. Oikea sissiäiti siellä kävi tallustamassa. Hieno suoritus.

LastWish oli vihdoin kanssa tällä puolella. Onnitteluja ja tarrasukkia pikkuiselle.

Jotain muuta aioin kommentoida mutta nyt on taas mentävä...

Pitäkää pinoa pystyssä ja nauttikaa keväästä.

Neppis ja W

Vierailija
2/21 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ois kyllä minkään sortin repun kanssa jaksanut kävellä,juomapullovyö oli ainoa paino patikassa ja siinä oli riittämiin.

Täällä Lahja on kääntynyt rt uudelleen,pylly on oikean kylkiluun alla ja potkii oikean kyljen puolella.Hikkailee päivittäin.

Kahvin jätin kokonaan pois(rautalääkkeet ei imeytynyt kahvin takia) ja vieroitusoireena kärsin 3 päivän päänsäryn.

Kovasti odotetaan kesälomaa,miehelle lupasin aloittaa netittömän kesäloman ens su lähtien ja mennä avuksi mökkiraksalle ja hallin tekoonkin,en mä nyt paljoa voi tehdä,enkä tosiaan enää mitään raskasta,mut jotenkin voin olla avuksi kuitenkin ja taas paperihommia ois tekemättä vino pino,johon pitäs perehtyä ajan kanssa.

Nyt taas on ollut niin upeat ilmat,et sen takia ei tekis hirmuisesti mieli sisällä olla.

Lumina ja Lahja rv 29+4 sekä taapero ja koululaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahaan ei edelleenkään kuulu ihmeempää.

Yhden hauskan jutun huomasin. Minulle kuopuksen raskauden aikana tuli vasempaan reiteen pari pientä suonikohjua jotka ei siitä mihkään kadonneet raskauden jälkeenkään. Nyt sitten huomasin että kohjut oli eräänä iltana kadonneet ja tilalla oli pienet mustelmat päivän tai pari. Tässä olen nyt reittäni useampaan otteeseen tutkinut niin kohjut tulee usein illaksi ja aamulla ovat poissa paitsi tänä aamuna jo olivat kun eilen poljin pitkän pyörälenkin. Vallan hassuja suonikohjuja tai mitä lie sitten ovat kun noin tulevat ja menevät ja vain tässä yhdessä kohtaa reittä =).

Tein myös hienon kaavion hemoglobiinin määristä eri raskauksissani ja huomasin että tytöistä hb oli alhaisimmillaan rv 25-29 ja pojasta vasta rv 34. Nyt sitten odottelen perjantaista lääkäriä ja hänen hb mittausta. Jos mittaustulos on siinnä 100 kieppeillä niin oletan odottavani sittenkin poikaa ja jos putoaa vielä tuosta 94 niin tyttö tulee. Toivottavasti ei kuitenkaan kauheasti putoa. Viimeksi hb oli alimmillaan vain 89 mutta nousi siitä sitten neljässä viikossa 103 onneksi. Toisaalta jos hb on noussut nyt yli 100 tai jopa lähemmäs 110 niin sitten menee koko teoria uusiksi =) koska matalin tulos olisi jo rv22. Mites teillä muilla romutatteko minun hienon teorian jo heti alkuunsa =). Milloin teillä on hb ollut alimmillaan. Määrällä ei tässä " tutkimuksessa" ole väliä vaan notkahduksen/alimman mittauksen ajankohdalla =).

Juu joskus aina iskee tälläinen ihmeellinen taulukko peikko ja laitan mitä milloinkin taulukoiksi. Lasten pituuksia ja painoja ym.

No onpahan jotain puuhaa =). Ihan kun sitä ei muuten tarpeeksi olisi.

nuttu ja rv 26 ehkä

Vierailija
4/21 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs moikka taasen..

Kiirettä pitänyt.. Paljon ulkona tulee vietettyä aikaa.. Ajattelin kohta kammeta itseni pihalle keräämään tuosta rinteestä kieloja, joita vien huomenna mennessäni töihin..

Hmm.. Oikein jäin pohtimaan tuota " hemoglobiini kaavaa.." Mulla aina laskenut aika varhaisessa vaiheessa (n. vko 24-27,kai.. en jaksa hakea neuvolakortteja.) ja kolme tyttöä ja neljättäkö odottelen..?? =)

Tänään rauhallinen päivä..

Tänään tein muutamia löytöjä kirppikseltä ja äsken katselin lasten kanssa tuon virran viemää leffan.. Oli popparit ja kaikki.. Neuvolantäti kehoitti ottamaan rauhallisesti päivän pari ja rauhoittumaan muutenkin jo pikku hiljaa, kun oli pientä vuotoa eilen.. Mutta No hätä! Loppui samantien kun alkoikin ja vauva melskaa masussa.. Maanantaina lääkäri, jossa tilannetta tarkistellaan.. Sama juttu kuin edellisessä raskaudessa, mutta kyllä tuo taas kummasti pelästytti ja rauhoitti..

Eipä sen kummempia..

Piiu ja pesue ja 007 rv 26+4

Vierailija
5/21 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelit on niin komeat, ettei sisällä tule paljoa viihdyttyä. Kuopus päätti lopettaa päiväunien nukkumisen kertarysäyksellä ja nyt yritetään sopeutua uuteen rytmiin. Kyllä olisi ihan mukavaa saada päivällä henkäistä sen uniajan... Illan nukuttamisrumba tosin on nyt helpottanut ja neiti nukahtaa ajoissa ja helposti. Kun tuo nukuttaminen on ollut isän hommia niin ei ole minua rasittanut. Itsekkäästi siis haikailen niiden päiväunien perään... =)

Huomenna olisi neuvolakäynti taas. Saapa nähdä, mitä sinne kuuluu. Olossa ei ainakaan kummempaa. Hemoglobiiniteoriaan en osaa vastata ihan tarkasti, kun en neuvolakortteja jaksa lähteä kaivamaan. Tässä raskaudessa hb ei ole laskenut ollenkaan, enkä ole vielä ainakaan rautaa syönyt. Muissa raskauksissa rautaa on kyllä tullut popsittua. Esikoisesta hb oli ekalla käynnilläkin niukin naukin sata ja pysyi sitten rautaa syömällä siinä sadan pinnassa. Kummampaa notkahdusta ei siis ollut. Kahdesta seuraavasta en ulkoa muista viikkoja, jolloin hb laski. Pitää tarkistaa...

Hassulta tuntuu edelleen ajatus, että parin kuukauden päästä meillä todennäköisesti on jo vauva. Tavaroita suunnittelin kohta laittelevani valmiiksi. Jospa sitten taas tulisi konkreettisemmaksi se vauvan tulo. Esikoinen haluaa olla mukana kaikissa valmisteluissa ja sovittiin, että ensi viikolla, kun on jo kesälomalla niin pestään vauvanpyykkiä ja laitetaan hoitopiste kodinhoitohuoneessa valmiiksi. Paljon muuta ei tarvitsekaan tehdä, kun kaikki varusteet on valmiina odottamassa. On sitten kuitenkin kiva, että ovat tavarat paikoillaan. Omasta voinnista kun ei koskaan tiedä. Eikä sen puoleen siitäkään, milloin synnytyksen aika koittaa... Meillä kun kaikki ovat syntyneet +-2päivää lasketusta päivästä niin jotenkin sitä olettaa, että sinne mennään nytkin. Neuvolan terkkari oli sitä mieltä, että todennäköisesti niin käy. Ainakin yliaikaisuutta piti hyvin epätodennäköisenä. Ennenaikaiseen synnytykseen voi olla niin monia syitä, että se on toki aina mahdollista. Saapa nähdä, miten sitten käy...

Tavallaan olisi mukava tietää päivä, jolloin vauva syntyy. Meillä lähinnä sen takia, että saisi noiden isompien lasten hoidon järjestettyä. Sukulaiset ovat kaukana ja ystäväpiiri koostuu lähinnä työssäkäyvistä lapsiperheistä, joten hoitoavun saaminen nopeasti ei ole itsestään selvää. Edellisessä raskaudessa vietin unettomia öitä, kun tuo lastenhoitoasia oli niin ongelmallinen. Mitään apua ei neuvolasta, päivähoitotoimistosta tai kotipalvelusta herunut. Kaikkialta tuli sama vastaus, että isä sitten hoitakoon, jos ei muuta löydy. Onneksi sitten saimme jonkinlaisen systeemin rakennettua lasketun ajan tienoille ja isäkin pääsi mukaan synnytykseen. Silti oli älyttömän raskasta koko ajan miettiä, että jos nyt tulisi lähtö niin saisimmeko lapset jonnekin. Tällä kertaa on sikäli helpompi tilanne, että la osuu parhaaseen loma-aikaan ja useampikin ihminen on saatavissa päivystysvuoroihin. Silti loppuaikana pitää jatkuvasti miettiä, kuka sitten kulloinkin on päivystysvuorossa. Rasittaa jo ajatuskin. Ja jos synnytys tosiaan käynnistyisi reilusti etuajassa niin olisi täysin tuurista kiinni, pääsisikö mies mukaan. Oletteko te muut saaneet helposti järjestymään synnytysten aikaisen lastenhoidon? Olin oikeasti luullut, että kunnalla olisi jotain apua tarjolla (esim. päiväkotiin pääsisi, kun 24h avoin kuitenkin löytyy omasta kunnasta), mutta sain kyllä todella tökeröitä vastauksia, kun apua kyselin. Mutta hyvin asiat järjestyivät viimeksi, toivottavasti nytkin. Mielelläni en kyllä yksin synnyttämään lähde, mutta hätätilassa sitten niinkin. Tärkeintä on kumminkin saada vauva turvallisesti maailmaan.

Tässäpä tätä vuodatusta... Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Meiramiina 31+

Vierailija
6/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset ja eskari ovat koulussa/eskarissa ja kuopus vielä nukkuu, joten äkkiä koneelle :)

Täällä on eilen ja tänään sadellut vettä, joten ulkona ei ole niin kovin ollut tekemistä. Onneksi eilen illalla eskarin kevätjuhlan aikaan oli kuivaa ja se saatiin vietyä alusta loppuun ulkona. Minä tosin jouduin sen passaamaan, kun sattui yläasteelle lähtevien vanhempainilta samaan aikaan ja minä menin sinne.

Kiva kuulla Neppiksestäkin pitkästä aikaa. Jokos se äklöolo alkaa helpottaa?

Hemoglobiinista ennustamiseen en minäkään voi osallistua, kun kahden edellisen neuvolakortit ovat jossain kadoksissa. Tässä raskaudessa hemppa on ollut koko ajan välillä 120-126 ihan ilman rautaa. Ainoastaan multitabsia olen syönyt koko ajan. Mutta tosi harvakseltaan on kyllä mittauksiakin tehty.

Eilen kävin tosiaan neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan kohdillaan. Vauvakin oli onneksi rt:ssä, vaikka välillä jo ounastelin tuon kääntyneen perätilaan. Vauva on jo laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt. Ja sen kyllä omassa olossa huomaa. Kävely tuottaa välillä tuskaa ja supistelut on lisääntyneet huomattavasti. Ihan välillä pelottaa, että ei kai tämä nyt ihan vielä synny :/ Onneksi ylihuomenna tulee jo se rv 34 täyteen ja sen jälkeen ei kai kamalasti enää estellä, jos tulla päättää. Tosin mielelläni kyllä soisin vauvan pysyvän masussa vielä ainakin sen 3 viikkoa. Ja enemmänkin. Olisi kurjaa, jos joutuisi jättämään vauvan sairaalaan kasvamaan ja itse tulemaan kotiin.

Mutta nyt kuuluu kuopus heräilevän, joten heipat kaikille!

Misti ja masu rv 33+5

Vierailija
7/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille!

Eilen otin leivontapäivän kun tarjoamiset oli loppu pakastimesta. Sain pojan eskariin ja aloin vääntää taikinoita. Ihmeellisesti alkoi " sahanteriä" pyöriin silmissä ja kohta en sivulle enää nähny. MIGREENI yllätti tämän odottajan. Edelliskerran tollainen homma oli vajaa 4 vuotta takaperin. Sitten alkoi pääsärky. Täytyi soittaa pojan eskarikaverin äitille että josko hän toisi pojan kotiin kun en uskaltanut auton rattiin lähteä. Lapset touhusivat ulkona omiaan ja kiipesivät viereisen korkean mäen päälle. Yksi satutti jalkaansa ja itki vuolaasti ylhäällä. Äidin olis pitänyt jaksaa hakea lapsi alas. En JAKSAIS mahan kans edes kiivetä mäen päälle. ;) Aikansa itkettyä yksi naapurin pikkumies kiikutti ylös paperia että sai veret pyyhittyä ja pääs alas. Jotenkin tuntuu että äitit ei saa sairastaa ikinä mitään rauhassa.

Mies tuli ajoissa kotiin ja sain nukuttua tunnin niin jo alkoi helpottamaan. Illan kyllä oli tokkurainen olo.

Mahassa potkitaan kovasti. Taitaa olla jotenkin sivuttain edelleen tämä pieni. Viikon päästä neuvola... Toivottavasti rauta alkai puremaan. Mennyt hb koko ajan alespäin vaikka olen rautaa syönyt. Kahvia en haluais kokonaan pois jättää... Toivottavasti se ei ole suurin syy miksi ei imeydy. Täytyy kohta kokeilla luontaistuotekaupan nestemäistä rautaa, sitä on jotkut kehunut että imeytyy äkkiä.

Minun tekis mieli jo pestä vauvan vaatteita valmiiksi. Huvittaa oikein oma kiire tossa asiassa. Tiedän kyllä että on kaksi kuukautta aikaa, mutta... No eihän ne likaiseksi mene kaapissa vaikka laittaiskin jo. Kunhan ei turhaan laittais....

Illalla kerhojen päättäjäiset. Meillä loppuu kerhoihin kuskailut, enää eskarilaista täytyy jaksaa kuskailla. Sekin lysti loppuu viikon päästä perjantaina. Kyllä meillä huokaistaa ja nautitaan vapaista aamuista nimenomaan. Jotenkin väsynyttä sakkia.

Nyt menen ruuan laittoon. Pikkunaiset kaipailee jo evästä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille pallovatsoille! Toki myös pienemmillekin vatsoille!

T: Ulmeri rv 30+6 (vauvalla valtava yksiö ;) )

Vierailija
8/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattakseni hb lukemia:

Meillä ei siitä vois kyl päätellä mitään.

esikoispojalta hb oli alhaimmillaan 23+2, (112)

toiselta pojalta hb oli alhaisimmillaaan rv 35+2(113)

6v tytön odotusaikana hb oli alimmillaan rv rv 32+0 (113)

ja 1v 10kk tytön odotusaikana hb oli alimmillaan rv 25+6(116)

ja tämän tytön odotuksessa hb on ollut alimmillaan rv16+5 (115)

Nyt on ollut jo 5 viikkoa 118 lukemissa,eikä oo noussut raudalla,six tosiaan jätin kahvin kokonaan pois.

Ulmeri:kurjaa et migreenikohtaus tuli...Toivottavasti ei tulis pitkään aikaan uutta kohtausta.

Täällä sataa vettä,mies ahersi kuitenkin tontilla,aamulla kävin taaperon kanssa mun vanhempien ja miehen mummon luona.Nyt siivoiltu sisällä hiukan,iltapäivällä lupasin käydä kummitytön perheen luona.

Vauva vaihtoi asentoaan taas takasin perätilaan,viihtyy kaiketi niin päin parhaiten.

Vielä jos kuukauden,puolentoista päästä on perätilassa,niin rupeaa jännittämään,sektio on vihoviimeinen asia,jonka toivon kokevani.Enkä tiedä antaisinko edes yrittää kääntämistä,joka ois mahdollinen sit rv 36-37 kuulemma.

Lumina,Lahja rv 29+5 ja taapero

Vierailija
9/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumina sitten romutti minun " täydellisen" teorian =). Täytyy katsoa pitäneekö tuo itselläkään paikkaansa loppuun asti. Epäilinkin että on ihme jos tälläistä ei muka kukaan olisi minua ennen huomannut.

Minua on alkanut nyt närästämään. Mistähän kuulin että vauvan tukka kuulemma närästää äitiä =). Eli taitaa tulla lisää hiuksekkaita vauvoja meille. Tuskinpa tuota omaksi tunnistaakaan jos aivan hiukseton vauva syntyy. Kyllä vahvasti aijon epäillä kätilön tehneen vaihdon jos hiuksetonta meille tarjoaa =). Meidän kaikilla lapsilla on ollut tummanruskeaa tukkaa heti syntymästä 4-6 cm. Toisilla enemmän toisilla vähemmän. Edelleen eniten syntymässä hiuksia omanneilla lapsilla on paksuin pehko ja esikoisella ja kuopuksella sitten hiukan harvemmin karvoja. Minun hiuslaatu on melko ohut ja karvojakin melkoisen harvassa. Miehellä on paksumpi hius ja enemmän karvoja ja niitä löytyy siten myös käsistä ja jaloistakin minulla kun ei kasva karvaa muualla kuin ylä- ja alapäässä sekä kainalossa =).

Hiukkasen jännittää astua perjantaina terkkarin vaa' alle kun on tuo pulla maistunut tässä viime viikoina erityisen hyvin ja sitä on ollut tarjollakin kun synttäreistä jäi pari pussia ylimääräistä. Pakkohan ne on syödä pois ettei pahastu pakkasessa. Ehkä sitä voisi hieman tarkemmin katsoa mitä suuhun laittaa tai sitten luotan siihen että imetys haihduttaa muutamia kiloja. Se on sen ajan murhe sitten.

Kovasti sitä alkaa vauvakuume nousemaan. Olisi se jo kiva pian saada vauva mahasta tuohon syliin köllimään. Tosin vielä lienee aivan liian aikainen toive. Huoh koko kesä pitäisi vielä jaksaa odotella kääröä.

nuttu rv 26+ aivan liian vähän vielä...

Vierailija
10/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiinista: Mä olen aloittanut raudan syönnin joka raskaudessa vk 16-18 arvoilla 106-110 ja tulos on siis 3 poikaa ja yksi tyttö. Ei Mitään poikkeamaa kenekään kohdalla.

Tänään soittelivat neuvolasta, että huominen aika olis peruttu ja siirretty viikon päähän. Mullehan se ei sopinut lainkaan. Olen jo kuukausi sitten järjestänyt lapsille hoitajan, että pääsen yksin käymään. Ja seuraava mahdollisuus yksin menoon on taas useamman viikon päästä.

Meidän terkka oli lähtenyt kuulemma ulkomaille vaikka oli kuun alusta lomalla. Syytön minä siihen olen. Mun ei kuulemma tarvis edes vielä mennä kun olen uudelleensynnyttäjä ja np-ultrassakin jo käynyt.

Eipä kai mutta mistä ne tietää kuinka korkealla mun verenpaineet on tai mitä mun pissasta löytyy. En minäkään halua siellä alvariinsa ravata mutta jotain rotia näihin säästöihin.

Kysyi sit sijainen, että kelpaisko mun tulla huomenna puhelinsoittoaikana. Kuulemma voisi ottaa minut ylimääräisenä jos kestän puhelimen pirinää ja keskeytyksiä. Sanoin tulevani silloin.

Raudan imeytymisestä vielä: mitä merkkiä olette käyttäneet kun ei tehoa? Minunkin varmaan kohtapuoliin tarvii aloitella. Apteekista kertoivat, että obsidan sisältää ++ rautaa ja esimerkiksi Spartocinea pitää syödä tuplamäärä, jotta saa saman verran rautaa. Siis toisissa on vain yhden plussan ja toisissa kahden plussan rautaa. Maidon käyttö estää tehokkaasti raudan imeytymistä ja toisaalta tuoremehu tehostaa.

Pahin öklötysolo alkaa taittua.. iltaisin menee yhä vilunväreet pitkin kroppaa ja kylmä alkaa tehdä pahaakin. Lämmöt yhä koholla 37.2.. Ihan kuin pikku kuumeessa koko ajan.

Ipanat sammuttivat koneen ykskaks ja meinasi kadota koko teksti mutta onneksi viisas kone mainitsi,että edellinen istunto keskeytyi yllättäin, haluatko palauttaa.. ja siellähän tämä teksti yhä köllötteli.

Nyt on taas mentävä.. juniorilla kamala väsy kun tunnin vain nullui päikkäreitä...

Vierailija
11/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen aamu ja kohta lähdetään kevään viimeiseen kerhoon. Illalla on eskarin kevätjuhla ja huomenna sitten viimeinen eskaripäivä. Loma alkaa olla käsillä. Ihan kivaahan se on, mutta kyllä tuo eskarin loppuminen tuntuu haikealtakin. Syksyllä alkaa ihan uusi elämänvaihe koulun myötä ja toivon mukaan on mukavaa sekin.

Eilen olin neuvolassa ja siellä kaikki ihan ok. Sf-mitta on huomattavasti pienempi kuin muista ja terkkari oli sitä mieltä, että vauva tulee olemaan pieni syntyessään. Voi hyvin olla, mutta toisaalta tässä on vielä aikaa kasvaakin. Tuskin mitään nelikiloista nyt sitten kumminkaan on tulossa ja se on ihan hyvä vaan. Meillä pieninkin vauva on ollut kolme ja puolikiloinen ja isoin nelikiloinen. Tällä kasvuvauhdilla tuleva vauva painaisi syntyessään n.3,2kg. Olisi aika ihanan kokoinen...

Tuo hb-teoria ei tainnut ihan ennustaa vauvan sukupuolta, mutta mitenkä teillä on mennyt tuo syketeoria? Eli tytöllä korkeat sykkeet, pojalla matalammat. Kakkosta odottaessani vanha lääkäri sanoi lääkärintarkastuksessa, että täältä syntyy nelikiloinen poika. Kun ihmettelin, että tuntuiko sukupuolikin tutkimuksessa =), niin vetosi tuohon sykkeeseen. Synnytin sittemmin nelikiloisen pojan, joten oli lääkärin arvio/arvaus ihan oikea. Esikoisesta ei nlassa koskaan kirjattu sykkeitä ylös enkä niitä muista, kolmosen sykkeet olivat 150-160 joka kerta, samaten tämän vauvan. Siis sen mukaan olisi tyttö tulossa. =) Oikeasti en usko, että tuollaiset jutut pitäisivät paikkaansa. Ainakaan muut oireisiin tai mahan malliin tms. perustuvat teoriat eivät ole pitäneet paikkaansa. Mulla esim. on joka kerta ollut samanlainen ns. poikamaha ja pahoinvointia vain kolmosesta, vaikka sitä ennnen jo tyttö ja poika. Useimmiten nämä taitavat perustua siihen, että parin tai kolmen raskauden kohdalla saattaa osua esim. pahoinvointi sen eri sukupuolta olevan lapsen kohdalle jne. Mäkin uskoisin varmaan vaikka mihin teorioiohin, jos kaksi ekaa olisivat olleet samaa sukupuolta ja kolmas sitten eri, sillä kolmosen raskaus erosi kaikin tavoin muista. Olen siis kohtuullisen vakuuttunut, että raskauden sujuminen riippuu ihan muista jutuista kuin vauvan sukupuolesta. Mielenkiintoistahan se arvailu silti aina on...

Mutta nyt pitää ruveta valmistautumaan kerhoreissuun. Aurinkoista päivää kaikille!

Meiramiina 31+6

Vierailija
12/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon Neppiksen kysymykseen,eli mä oon syönyt obsidania tän ja viime raskauden ja viime raskaudessakin alkoi nousta sillä vasta kun aloin ottamaan yöllä sen.

Meiramiina:Itse uskon tuohon sykejuttuun,kun meillä se on pitänyt paikkaansa,pojilta oli 130-140 ja tytöiltä 140-150,kuten tälläkin vauvalla on ollut ja jonka jo tytöksi tiedämme.

Pelkästään sykkeistä en arvalis sukupuolta kuitenkaan,itselläni on ollut iha erilaiset raskausajat pojilta ja tytöiltä ja jo varhaisessa vaiheessa oon veikannut kumpi ois tuloillaan....3. lapsi hämäsi viimeiselle viikolle,mut sit tajusin sykkeiden eron ja olin varma,että tyttö sieltä tuleekin.

Nyt kotihommien pariin hetkeksi,iltapäivällä mene autteleen miestä.

Lumina ja Lahja rv 29+6(Huomenna saavutetaankin jo rv 30+0!!!)

Sohvalla köllivä taapero....

Iloista torstaita kaikille!

Vierailija
13/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukotellaan ankarasti, tuntuis kun ei heräis tänään ollenkaan. Juniori heräs monta kertaa yöllä ja itse niissä kaikissa väleissäkin. Ei siis montaa tuntia ehjää unta kun aloitin ite heräilyn jo yhden maissa.

Eilen meidän kerholainen jäi ansaitsemalleen lomalle. Uskomatonta ajatella että meillä neljä lasta on jo tuon rajapyykin ylittänyt että kerhot on mennyttä aikaa. Eskaria ja koulua vielä viikko ja sitten päästään huilailemaan.

PIhalle ollaan saatu laitettua kukkia oikein urakalla. Lapset illalla oikein ihasteli kun on niin kaunista. Toivottavasti saadaan pidettyäkin niitä kauniina koko kesän. Anoppi kantaa mulle taimia koko ajan lisää. Kannattais varmaan hillitä jo ettei ihan ryöstäänny käsistä sitten kun kaikki kasvavat isoiksi. :)

Tuosta vauvan sykkeestä, mulle sanoi lääkäri eka neuvolassa tältä lapselta että poika tulee, kun kuunteli sykettä. Mutta minusta on alkanut tuntua että liekö ne on tytön " hevosenlaukat" 140-150 syke. PItäis ottaa neuvolakortit esille ja katsoa onko pojan kohdalla ollut eroa.

Rautana syön Retaferia. Täytyy odottaa seuraava neuvolakäynti ja sit miettiä vaihtaisko sen jos ei ole tehonnut. Nyt olo ainakin väsynyt, liekö samassa tai laskenut... Viimeks oli hb 109.

Täällä lapset taas vinkuvat jo evästä. Palataanpas taassen.

Ulmeri rv 31

Vierailija
14/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt ekassa ja tokassa raskaudessa matrifolin merkkistä rautaa. Se toimi hyvin Helsingissä ainakin silloin ostettiin itse kaikki raudat. Täällä saa ainakin ekan paketin neuvolasta joten kolmoselle sain retaferiä mukaan se ei imeytynyt ja löi varsankin ihan ruikulille joten ostin obsidania siitä sama juttu mutta jotenkin sitä pärjättiin raskauden loppuun. Nelosesta kokeilin myös obsidania mutta ei edelleenkään tehonnut joten yritin vain syödä ruisleipää verilettuja ja pinattikeittoa mahdollisimman paljon.

Nyt sain neuvolasta taas paketin obsidania. Vaikka sanoin että tuskin sitä voin syödä mutta kun oli eri terkkari täti niin halusi kokeilla. Eikä siitä mitään muuta iloa ollut kuin että vatsa meni taas ruikulille. Se on 4-6h kapselin oton jälkeen kun saan juosta vessaan. Kokeilin sitten jotain nestemäistä rautaa se sopi vatsalle mutta ei nostanut hb:tä =/. Neste sitten loppui ja kun en heti päässyt apteekkiin uutta hakemaan niin tartuin taas obsidan pakettiin (niitä kaapista löytyy). Nappasin kaksi tabua kerralla kun pahoihin puutostiloihin saa kaksi ottaa ja kas kummaa vatsa pysyi normaalina ehkä hieman kovemmaksi meni mutta ei liikaa. Nyt olen sitten ottanut noin joka toinen päivä sen kaksi tabua ilman lääkärin lupaa mutta eikös se ole sama kun yksi tabu kerta päivään. Katsotaan nyt miten tuo lääkäri minulle sapiskaa antaa kun perjantaina on kai asiasta hällekin kerrottava. Vielä en tiedä onko minun oma " keksimä" kuuri tehonnut mutta tätä on nyt ainakin kokeiltu. ja vatsa toimii jos menee liian kovalle niin voi ottaa vaan yhden tabletin ja saa muutamassa tunnissa suolihuuhtelun kokeilin sitäkin taas jos otan vain yhden tabletin. Eli pien tuntuu että kaikkea on jo kokeitu jos tämäkään ei auta niin sitten voisi kokeilla tuota matrifoliinia taas kun on kerran joskus ainakin sopinut...miksihän en ole vain sitä ottanut jo aikaisemmin???

Perjantaina siis toinen lääkäri neuvola. Viimeyönä näin unta missä kävin vain terkkarilla ja lähdin kotiin ennen lääkärikäyntiä. Nuo välikoon lapsetkin " unohdin" neuvolaan. Mies ilmeisesti oli mukana kun tuli kotona sanomaan että oli sielä terkkari ja lääkäri minua vähän etsineet =). Mies myös totesi että oli meinannut kolmosen pistää jo edeltä kotiin mutta muisti sitten että hänhän tuli suksilla eikä saa niitä yksin jalkaa niin olivat tulleet sitten kaikki yhdessä =). Mielenkiintoisia nämä unet eteenkin raskaana ollessa. Pitänee terkkaria huomenna varoittaa että vahtii että otan edes lapset mukaan jos meinaan häipyä kotiin ilman heitä =).

Nyt on lähdettävä kerhoon oli vielä jotain mutta kommentoin sitten myöhemmin lisää.

nuttu rv 26+

Vierailija
15/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aina syönyt Spartocinea kun sopii vatsalle.. muut vetää joko tukkoon tai ruikulille.. siksikähän ei tehoa, jos tulee ruikulina ulos, eihän siinä mikään ehdi imeytyä.. hmm.. Jännä juttu se yörauta, mihinkähän se perustuu? Nyt alan Spartocinen 1 aamulla ja 1 illalla, katsotaan kuin toimii.

Viime raskaudessa vatsa ei toiminut ja kun olin pari päivää ilman rautaa, sai taas tyhjennyksen ;) hih mitä kakkajuttuja..

Meillä ei ikinä mitata vauvan sykettä neuvolassa. Mua vähän harmittaa kun olis kiva arvuutella sitä sukupuolta. Äitipolilla on tietysti otettu ja pojilta se on ollu 135-143.. Että taitaa pikkumiehillä olla rauhallisempi syke.

).) hb 110

verenpaine 120/80

paino 53 kg (noussut 3 kg farkut jalassa)

pissa puhdas ja vauvan syke kuului hienosti

.Neuvolatäti oli niin innoissaan kun tunsi kohdun selkeästi, että halusi tehdä omaa tieteellistä" tutkimusta ja mittasi sf-mitan: 9 cm :)

Sain kuin sainkin seuraavan ajan kesäkuulle, ennen juhannusta. Seuraavaksi onkin rakenneultra lääkärin tekemänä 16.7.

Eli kaikki hyvin ja nyt vain rauhassa odotellaan sitä seesteistä kevyttä keskiraskautta.

Ihmeellistä nyt on ollut se, että normaalit housut mahtuvat jalkaan. Aiemmin olen ollut niin turvoksissa takalistosta ja vatsasta, että vk 8 on pitänyt siirtyä isompiin housuihin. Vielä menee nappikin kiinni.

Nyt kaupungille asioille..

N + W 13+4

Vierailija
16/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyhjä(apteekissa sanoi,että ruuan jälkeen menee noin 4t,ennenkuin vatsa on tyhjä) ja rauta saa imeytyä usean tunnin elimistöön ennen aamupalaa....Välillä on kurja herätä yöllä,mut jos se tehoaa taas,niin kyllä kannattaa.Viime synnytyksen jälkeen mun hb oli 132...

Täällä teen listaa mitä otan mukaan huomenna yhteen nettiäitien tapaamiseen Seinäjoelle.Vuokrattiin maatila matkailu tilalta osa koko viikonlopux.Ihana nähdä tota porukkaa...Aiemmin oltiin Lahdessa mökeillä viikonloppu ja kerran käytiin Tallinnassakin yöpymässä

Mukaan lähtee taapero ja mies jää kotiin isompien kanssa.

Nyt saunomaan ja pakkaamaan huomisen tavarat valmiiksi.

Iloista Viikonloppua,vielä su käyn lukemassa kuulumiset,sit lopetan hetkeksi palstailut.

Lumina ja Lahja

Vierailija
17/21 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kirjottamaan ennenkuin kevätkauden vikat salkkarit alkaa..

Muksut on pihalla ja isäntä koirulin kanssa lenkillä joten hetkisen on rauha maassa.

Eilen jouduin käymään pikapikaa töissä vaikka olen sairaslomalla ja kerroin työkamuille ja ihan hyvän vastaanoton sain vaikka pelkäsin että tulee kylmää vettä niskaan niinkuin silloin syksyisessä km.n kertomisessa.

Tänään käytiin parissa lastentarvikeliikkeessa katselemassa vaunuja ja turvakaukaloita ja täytyy sanoa että nämä nykyiset värit ja kuosit on jotain muuta kun mistä itse pidän, ehkä mä sitten olen niin vanhanaikainen mutta olisin kaivannut kuvioita, kirkkaita värejä jne..

Noh onneks ei ole vielä kovinkaan ajankohtaista ostella noita vempaimia ja kävin mä eilen Ikeassakin ja sain lyödä itseäni tosiaan näpeille ettei mukaan olisi tullut pinnasänkyä !!

Meillä on esikoisen pinnis varastossa mutta se on valkoinen ja haluan nyt vaihteeksi jonkun muun värisen ( pääasiassa puun värisen ?? )

Onneks ens viikolla menen töihin ja sitten en jaksa käydä kuin ruokakaupoilla ??

Mulla on yleensä hyvä (liiankin hyvä) Hemoglobiini mutta kaikissa raskauksissa se on pudonnut n.150-160.sta tuonne 120 ja sitten olen rautaa popsinut,kaksosia odottaessa muistaakseni just Spartocinea ?? ja kait se sillä sitten nousikin tarvittavasti enkä muista että mitään vatsaoireita olisi kamalan närästyksen lisäksi ollut !!

Jaahas salkut alkanevat mutta voikaahan paksusti !!

Isotikru+tikrunpentu rv 14( ultran mukaan )

Vierailija
18/21 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut vuosiin laiskin päivä. Aamulla vein pojan eskariin ja syötettyäni pikkuisille aamupalat menin makoilemaan. Lapset leikkivät vieressäni ja huomasin olevani unessa. Heräsin niin että laitoin neidit valmiiksi ja poikaa hakemaan. Siis koko eskaripäivän ajan makoilin. Ja siivoukset jäi huomiselle. En oikeasti muista milloin viimeksi olis ollut näin vetämätön olo!

Pakko kertoa meidän äskeinen karkkikauppareissu. Otin lapset mukaan FilmTowniin. Jokaisella oli lupa ottaa oma pieni pussi karkkia. Vajaa 4v neiti otti kanssa, ei pientä vaan kasas oman pussinsa hyvin tarmokkaana; 650g sai kasaan! Olis varmaan tehnyt isomman ellen olis mennyt nuhtelemaan väliin. Kassalla meinas oikeasti hymyilyttää kun hinnaksi tuli näille karkkipäiväkarkeille reilu 14 euroa. Ehken ota ens kerralla lapsia mukaan valitsemaan! ;) Nää on näitä Oma Vika Oma Moka juttuja, ei auta kovin rankasti lapsille valittaa. ;)

Laiskaa iltaa siis viettelemme, lapsilla karkkipussit nokan alla ja rauhallista. Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ulmeri rv31+1

Vierailija
19/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu nettiäitien tapaamisessa,meitä oli 5 äitiä lapsineen(taaperoita lähinnä,itselläni oli tuo meidän 6v tyttökin mukana)syötiin hyvin,ulkoiltiin,yx äiti lauloi ladossa karaokea ja tanssitettiin lapsia.Maatilalla oli hevonen,pupuja(poikasia,aikuisia)kanoja,kukkoja,pienen pieniä tipuja ja kauempana ois ollut lehmiäkin.

Oli tosi rentouttava viikonloppu sekä äideille,että lapsille...

Join viikonloppuna kahviakin,kun teki niin kamalasti mieli,kun muutkin joi,nyt yritän olla ilman taas.

Mä aloitan nyt palstailutauon,pääsen auttamaan miestä mökin teossa ja muissakin askarissa ja viikon kuluttua alkaa lapsilla niin odotettu kesäloma...

Mä oon muuten ihan innoissani,et mä saan vihdoin kunnon kukkapenkit pihaan(kunnon multaa hankittiin jo viime vuonna kasa pihaan),ja mies osti viime viikolla meille pienen kaivinkoneen(joka on juuri sellaisiin pieniin pihankaivuuhommiin sopiva,tarvetta on nyt niin mones omassa hommas,et osti oman,käytettynä,mut hyväkuntoisena)jolla saan muokata mm. kukkapenkit uuteen uskoon.

Katsoin juuri äsken vanhoja kukkapenkkejä ja rehottavaa nurmikkoa,että todellakin on aiheellista keskittyä tekemättömiin hommiin,vielä kun jotain on tehtävissä.Rikkaruohot ei oo vallanneet vielä ihan koko kukkapenkkiä.

Palailen kirjoittelemaantänne taas lähempänä la,kun (toivottavasti)rakennushommat on paremmalla mallilla.

Hyvää alkukesää kaikille suurperheellisille!

Lumina ja Lahja rv 30+2 sekä muut lapsoset...

Vierailija
20/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee kun siivillä... viimeinen eskariviikkokin alkaa huomenna!

Ultrassa käytiin viime keskiviikkona ja vauvelilla oli kaikki ok, melkoisen itsepäinen kaveri oli kun ei meinannu millään kääntää niskaansa näkyville, mutta käänsi sitten kuitenkin eikä turvotusta ollut. Laskettua aikaa ei siirrettykään tälläkertaa ja se on edelleen 3.12.

Oma olo on hyvä tosin väsymys on aika kaamee mut sen kans pystyy elämään. Sokerit kohollaan ja mittarin sain kotiin ja odottelen poliaikaa, sain samalla myös rakenneultra ajan ja se on heinäkuun puolen välin jälkeen.

Sellaisia kuulumisia täällä1

S ja pallero 12+6