Ehdotan että työttömyysraha maksettaisiin lähetettyjen hakemusten lukumäärän mukaan
Esim. euro per työhakemus. Täyden tuen saisi siis tekemällä riittävästi hakemuksia
Kommentit (92)
tiesitkö ap että yllyttäminen kansanryhmää vastaan on ..
ja kun vastuuministeri sitä jauhaa niin koko hallitus vaihtoon.
mitäs jos muut alkaisivat ehdottaa ap lle kaikenlaista?
yhdistystyöntekijöitä vai alaikäisiin sekaantujia?
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että 90% maksetaan ruokakuponkeina, joilla ei saa hankittua päihteitä.
Työttömissä ja työllisissä on kuule ihan tavallisia ihmisiä, pieni murto-osa heistä käyttää päihteitä. Törkeää työttömät niputtaa päihteiden käyttäjiksi, olet ilkeä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakijan pitää pääsääntöisesti hakea neljää (4) työpaikkaa kuukaudessa. Tarkka määrä ja sallitut hakutavat sovitaan aina yksilöllisesti työllistymissuunnitelmassa oman alueesi työvoimaviranomaisen kanssa.
että ihan neljä hakemusta vaaditaan - voi hitsi, miten aika riittää niihin.
Miksi TE Keskus ei lähetä haettavana olevaa työpaikkaa työttömälle kuten ennen.
Jos et hae saat karenssin.
Aikanaan olin työttömänä viikon ja postiluukusta kolahti kirje haettavasta työpaikasta. Ja hups. Olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
heh joo hemmo joka ei ole pystynyt edes mitään töitä tekemään, muuttuu yhtäkkiä kovaksi yön gangsteriksi lol
how about no, elämä josta fantasioit on 10x rankempaa kuin normo työnteko. muista että asiaan kuuluu putkan ja poliisin lisäksi muut rikolliset joista osa on todella pahoja.
gangsterilarppauksesi luonnollinen päätös olisi sama kuin kaikilla pikkutekijöillä, isot pojat pakottavat väkivallalla tekemään paskahommansa. tai tyrkkäävät käteesi heikin jatkettua piriä ja sanovat että viikko aikaa maksaa 3000e pussista.
Ehdota vaan.
Maailmaan mahtuu typeriä ehdotuksia vaikka kuinka paljon.
Vaikka ei siinä mitään. Voisihan sitä massapostittaa hakemuksia vaikka 100 päivässä. Sillä pärjäisi ihan kivasti. Ei tarvitsisi muuta työtä tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
huutikset mielikuvalle kun ylipainoinen mt-hikky koittaa murtautua ja "raidata" asuntoa jossa asuu joku normo lambi.
>mä-mä -mä tulin ry-ryöstämäään su-sut, anna rahat.
Ja lambi työntää änkyttävän mt vammaisen vain pois.
Ite olen näpistellyt kaupasta sekä varastellut polkupyöriä jne jo useamman vuoden. Kertaakaan en ole jäänyt kiinni, koska en ole idiootti ja itse asiassa ei haittaisi vittuakaan vaikka jäisin kiinni, koska mitään rangaistuksia ei tule muutenkaan koskaan. Tienaan tällä tavoin useamman satasen kuukaudessa ilmaista rahaa tukien päälle ja saa samalla vähän jännitystä elämään sekä nautintoa siitä, että pääsee aiheuttamaan paskalampaille huonoa mieltä kun pyörä lähti kävelemään.
Yhteiskunnassa on vika. Minä en vaan kelvannut töihin vaikka kuinka hain ja vaikka kuinka huutelisitte "MENE TÖIHIN WÖÖÖÖ!!", niin ei minua kukaan palkkaa kun ei ole mitään kokemusta töistä koko elämäni ajalta. Fakta kun on että minunkaltainen hyypiö ei kelpaa teidän kusipäiden yhteiskuntaan, joten minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rikollisuus.
Ja jos sinua vaivaa minun olemassaoloni niin saatanan paljon, niin laita aika ja paikka niin pääse yrittämään minun poistamistani tästä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakijan pitää pääsääntöisesti hakea neljää (4) työpaikkaa kuukaudessa. Tarkka määrä ja sallitut hakutavat sovitaan aina yksilöllisesti työllistymissuunnitelmassa oman alueesi työvoimaviranomaisen kanssa.
Tuo olikin muutosehdotus nykyiseen malliin joka ei näytä tuottavan tulosta
ap
sähän se varsinainen älypää olet. varmaan hyödyttäisi hirveästi kun turhia hakemuksia tulvisi jokaiseen haettavaan paikkaan? vai meinaatko että palkkaisivat esilukijan hakemuksille jolla sitten olisi työllistävä vaikutus? ja osaatko sä lukea? ei niitä työpaikkoja vaan ole tarpeeksi. fiksuja ihmisiä olevinaan nämä jotka ei tajua että on ihan murto-osa työttömistä nämä jotka eivät edes töitä halua. normaalit ihmiset kyllä haluavat töihin jos niitä vaan löytyisi. voisi katsanto kanta näilläkin ylimielisillä "ehdottijoilla" muuttua kun se oma työpaikka katoaisi. maailmassa mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi TE Keskus ei lähetä haettavana olevaa työpaikkaa työttömälle kuten ennen.
Jos et hae saat karenssin.
Aikanaan olin työttömänä viikon ja postiluukusta kolahti kirje haettavasta työpaikasta. Ja hups. Olin töissä.
Niin... se oli aikanaan, helppoa. töitä oli liki kaikille. nyt vaan ei ole. aika on toinen. herätkää todellisuuteen. maailma muuttuu.
Eli jos lähetän 5000 hakemusta niin saisin 5000€/kk? Kannatetaan!!!
Siirrynkin sittten työttömäksi ja laitan aivan jokaiseen avoimeen paikkaan hakemuksen yhdellä näppäimen painalluksella. Tulot kasvaa todella merkittävästi ja työmäärä vähenee 99.9%. Avoimia työpaikkoja oli vuoden ensimmäisellä neljänneksellä yli 48 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan tuo on tehtailla tekoälyllä vaikka 10.000 hakemusta kuukaudessa. Pääsisi mukaviin rahoihin.
Voisi tosin työnantajille tulla pian itku silmään, kun hakemuksia tulvisi ovista ja ikkunoista tuhatmäärin jokaista avointa paikkaa kohti, ja vielä avoimet hakemukset päälle.Moni yritys on luopunut kokonaan avoimista hakemuksista.
Siitä saavat työttömät kiittää ihan itseään. Pilanpäiten lähetetyt hakemukset ovat johtaneet siihen, ettei avoimista paikoista ilmoiteta julkisesti, vaan paikoista saavat tietää ihmiset jotka eivät pelleile. Vinkki: hae vain paikkoja joihin realistisesti voisit työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan tuo on tehtailla tekoälyllä vaikka 10.000 hakemusta kuukaudessa. Pääsisi mukaviin rahoihin.
Voisi tosin työnantajille tulla pian itku silmään, kun hakemuksia tulvisi ovista ja ikkunoista tuhatmäärin jokaista avointa paikkaa kohti, ja vielä avoimet hakemukset päälle.Moni yritys on luopunut kokonaan avoimista hakemuksista.
Siitä saavat työttömät kiittää ihan itseään. Pilanpäiten lähetetyt hakemukset ovat johtaneet siihen, ettei avoimista paikoista ilmoiteta julkisesti, vaan paikoista saavat tietää ihmiset jotka eivät pelleile. Vinkki: hae vain paikkoja joihin realistisesti voisit työllistyä.
Ei kai se työttömien vika ole kun on pakko hakea tietty määrä. Ei ennen tämmöistä ongelmaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se työttömien vika ole kun on pakko hakea tietty määrä. Ei ennen tämmöistä ongelmaa ollut.
Tietenkin sinun pitää hakea töitä. Idea on se, että haet sellaisia työpaikkoja joihin sinulla on osaaminen ja pätevyys. Kai sinulla on osaamista ja pätevyys jollekin alalle? Jos ei ole, syyllinen löytyy peilistä.
Kuinkas sinulle maksetaan tästä massapostittamisesta? Euro per aloitus? Ja kuka sinulle maksaa - Sanoma vaiko jokin aatteellis-poliittinen ryhmittymä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen matalasti koulutetun kommentti. Vähän vaativammissa asiantuntijatason töissä katsos hakemukset eivät ole sellaisia "hei olen reipas työmies, olisko teillä jotain hommia?" vaan yhden työhakemuksen tekemiseen voi hyvinkin mennä jopa pari viikkoa, kun kaikki siihen liittyvä taustatyö lasketaan mukaan. Itselläni meni joskus yhden haun vaatiman portfolion tekemiseen viikko. Mutta tätä voi olla vaikea tajuta suorittavan tason töissä, joissa samalla liukuhihnahakemuksella voi hakea ihan mihin tahansa, tai sitten täyttää jonkin simppelin hakulomakkeen vaan netissä.
Tulepa ap kusisuu nyt juomaan iltakuset mestarin munasta. Saatat saada lihapiirakankin.