Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä makeella soseella olis hyvä aloittaa?

22.05.2007 |

Siinäpä se kysymys olikin... ;)

Millä te ootte alotellu?

Mikä maku on ollu vauvoillenne mieleen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä aloitettiin päärynällä, kun ajattelin, että se on aika laimea maultaan. Vatsan toiminnan kannalta otettiin heti seuraavaksi soseeksi luumu. Sitten vaan vähitellen omenaa, aprikoosia, mangoa....

Tällä hetkellä suosikkeja ovat piltin persikka ja persikka-banaani soseet, mutta kaikki muutkin meillä kyllä kelpaavat. Vielä ei ole tullut vastaan sellaista ruokaa, joka ei meidän neidille uppoisi:D

nani ja neiti 6kk

Vierailija
2/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin 5 kk ikäisenä kasvissoseilla: peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali - muistaakseni tuossa järjestyksessä.

Sen jälkeen aloitettiin vasta hedelmäsoseet, joista ensimmäisenä maisteltiin persikkaa. Päärynäsose (siis jos on pelkkää päärynää) löysytti meidän vauvelin masun ihan löysäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaikkien poikien kanssa aloittanut banaanilla. Makeita en ole koskaan oikeastaan purkista antanut. Banaanin jälkeen olen sitten ottanut vihannessoseet kehään :-).

Vierailija
4/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin:

Poika oli 4kk ku alotettiin porkkana-perunalla. On syönyt todella mielellään sitä.

Seuraavana otin kokeiluun ruusunmarjan. Ei ollut selvästikään pojan suurinta herkkua, mutta kulinaristi kun on, niin söi kuitenkin annoksen aina loppuun.

Sitten nyt on menossa päärynä. Sai kyllä heti ensi maistiaiset pojan suun nappaseen siihen malliin, että hyvää oli.

Oon antanu viikon verran aina uutta sosetta ja kerta-annokset on suurinpiirtein 2tl.

Hyviä makuelämyksiä teille!

Vierailija
5/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...makeita soseita on maisteltu kahta, luumua ja päärynää. Molemmat valkkasin sen takia, että lievittää mahd. ummetusta - jos sitä joskus tulee, niin voipi sitten antaa noita " lääkkeeksi" , kun on nyt ne testattukin :) Hyvin menee molemmat alas!

Kasvissoseena pe-po, mikä menee, muttei tietenkään läheskään yhtä hyvää kuin nuo makeat ;)

Vierailija
6/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunmarja-vadelma (Piltti) on hyvää ja myös päärynä-vadelma (semper). Molemmat ovat mietoja.

Vierailija
7/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekana ollut kasvisten ohessa: päärynä, persikka ja luumu. Banaani teki ummetusta ja vadelma puklutti. Kannattaa katsoa että purkissa lukee sokeroimaton, niin silloin ei ole edes hedelmäsokeria lisätty.

Vierailija
8/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositushan on että aloitetaan perunalla, sitten porkkana ja sitten parsakaali, kuukkakaali jne. Sitten kun vauva syö hyvin kasviksia voi aloittaa heldelmä ja marjasoseiden antamisen. Meillä mentiin lähes tuossa järjestyksessä. Luumu tosin oli meillä ihan ekana soseena ummetuksen vuoksi ennen kuin kiinteitä edes varsinaisesti aloitettiinkaan. Luumu ei auttanut meillä ummetukseen, joten siirryttiin pian mallasuutteeseen, josta vasta apua saatiin. Kasvissoseiden jälkeen annoin mangoa sitten omenaa, ruusunmarja-vadelmaa, jne.

Vierailija
9/9 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset ovat aloittaneet mangososeella, tosin esikoiselle taisin kokeilla lusikallista perunaa, mutta ei kelvannut.

Olen ajatellut, että syömisen pitää olla kivaa, varsinkin kun sitä opettelee, siksi makea aloitus. Enpä itsekään söisi vetistä perunamössöä ilman voita tai suolaa...