Miten hemmottelette lapsianne? Entä kuinka tarpeellisena pidätte sitä?
Viitaten tietysti eiliseen Hesariin, jossa oli aika hauska juttu siitä, kuinka kyllä hemmottelemme itseämme, mutta lasten hemmottelu on pannassa. Itse koen hemmottelun yhdeksi keinoksi osoittaa rakkautta ja satunnaisena myös erittäin tarpeellisena.
Meillä pyritään järjestämään molemmille muksuille vähintään kerran kuussa jotain ekstrakivaa, välillä tehdään heidän lempiruokiaan erityisesti mainiten, että koska he siitä niin tykkäävät, joskus saavat lahjoja ihan muuten vaan jne. Meidän omilla on aika paljon ikäeroa, joten hemmottelutavat ovat jossain määrin erilaisia ja noihin ekstrakivoihin juttuihin liittyy yleensä myös se, että samalla lapsi saa toisen meistä hetkeksi ihan itselleen. Koko perheenäkin tehdään kivoja juttuja, mutta nuo ekstrakivuudet ovat tosiaan usein lapsi kerrallaan.
Kommentit (5)
ostetaan pillimehua/naminamia kauppamatkalla. Käydään jossain kivoissa paikoissa leikitään yhdessä, lapset saa joskus pikkulahjoja muuten vaan. Ja mitä nyt mieleen tulee. Yhtä tärkeää hemmottelu on lapselle kuin aikuisellekin. Meidän rahat ei riitä mihinkään suuriin juttuihin, mutta jotain pientä kivaa aina järjestyy.
Ajattelen, että se on ennen muuta yksi tapa osoittaa rakkautta ja sitä, että toinen on tärkeä. Siksi on tärkeää, että tulee esiin juuri se, että on nähnyt vähän vaivaa tai ajatellut toista silloinkin, kun toinen ei ole paikalla. Siis esimerkiksi että kesäleiriltä palaavaa lasta odottaa kotona vaikka se lempiruoka eikä vanhemmat, jotka toteavat, että ai, sä tulit tänään takaisin.
Vierailija:
Meidän rahat ei riitä mihinkään suuriin juttuihin, mutta jotain pientä kivaa aina järjestyy.
Sitten välillä annan aikaan vain toiselle lapselle. Tyttö on 6-vuotias ja poika 12-vuotias. Lähden vain toisen kanssa jonnekin ja toinen on toisen vanhemman kanssa. Oon huomannut että varsinkin vanhemman lapsen kanssa tulee juteltua paljon yksityiskohtaisemmin asioista, kun kahdestaan ollaan.
että otan syliin ja halailen ja keskutellaan kaikenlaisia asioita ihan kahdenkesken ilman että toiset sisarukset " häiritsevät" , otan vuorotellen yhden lapsista mukaan kauppaan ja ehkä käytään jätskillä tai mehulla ja pullalla.
Meillä hemmottelu on jotain sellaista mitä ei muuten jatkuvasti tehdä. Vietetään esim elokuvailta. Käydään yhdessä vuokraamassa pari leffaa Makuunista, molemmat lapset saavat valita yhden. Samalla ostetaan kasa irtokarkkeja. Kotona tehdään itse pizzaa, lapset saavat täyttää itse omat pizzansa. Sitten katsotaan elokuvia yhdessä ja herkutellaan.