Naapuri hävitti kaikki puut ja pensaat tontiltaan
Joo, saa ihminen tehdä tontillaan mitä haluaa. Silti kummastuttaa, mikä niissä puissa ja pensaissa niin kovasti ärsyttää, että KAIKKI täytyy hävittää pois. Männyt, kuuset, lehtipuut, syreenit. Ja pensasaitakin vilkasliikenteisen tien ja talonsa välistä. Nyt on pelkkää nurmikkoa, ei mitään muuta kasvia missään. On "hieno".
Ja meidän täytyy istuttaa pihaan lisää kasveja, näkösuojaksi 😒
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen naapuri, olisi hävittänyt kaikki pensaat ja puut minunkin puolelta, mutta en anna.
Meiltäkin entinen naapuri kysyi, milloin kaadettaisiin pihamme vanhat vaahterat pois, voi kuulemma tulla traktorin kanssa auttamaan 😂 Ei todellakaan kaadeta, naurettava ajatuskin.
Ja ei, ei mene yksikään lehti hänen pihaansa.
Kadut vielä. Myrsky kaataa ne vanhat vaahterat talosi tai autosi päälle! Aina vanhat puut nurin 👍
Niin, näistä myrskyvaurioista. Kuka on korvausvelvollinen? Naapurin puut saattavat katkeilla meidän talon päälle tai auton päälle.
Niin, että vakuutusko ja kenen vakuutus?
Jos terve puu kaatuu niin omasta pussista, mikäli lahopuu niin naapurin pussista. Olettaen että naapurin puu kaatuu sun talon päälle.
Meillä oli niin että talomme ympärillä ei ollut mitään istutuksia. Olen istuttanut sinne lukuisia pensaita ja puita ja nyt näyttää kivalta. Ovat jo niin vanhoja että hyvä näkösuoja on joka suuntaan,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen naapuri, olisi hävittänyt kaikki pensaat ja puut minunkin puolelta, mutta en anna.
Meiltäkin entinen naapuri kysyi, milloin kaadettaisiin pihamme vanhat vaahterat pois, voi kuulemma tulla traktorin kanssa auttamaan 😂 Ei todellakaan kaadeta, naurettava ajatuskin.
Kiva sitten kun kaatuu talonne päälle. Kyllä niistä haittaa on, jos on rajan lähellä. varjostaa ja vie voimaa naapurinkin tontilta. Oksat ja juuret saa naapuri katkoa, jos tulee rajan yli
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli niin että talomme ympärillä ei ollut mitään istutuksia. Olen istuttanut sinne lukuisia pensaita ja puita ja nyt näyttää kivalta. Ovat jo niin vanhoja että hyvä näkösuoja on joka suuntaan,.
Ihan kiva että pääsee istuttamaan blankolle pihalle mielensä mukaan
Vierailija kirjoitti:
Itse kaadatin viime syksynä lähes kaikki puut pois, nyt on paljon valoisampaa ja avarampaa.
Ihana kuumuus valtaa kodin helteillä, jos ei jäähdytystä laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadut vielä. Myrsky kaataa ne vanhat vaahterat talosi tai autosi päälle! Aina vanhat puut nurin 👍
Niin, näistä myrskyvaurioista. Kuka on korvausvelvollinen? Naapurin puut saattavat katkeilla meidän talon päälle tai auton päälle.
Jos terve puu kaatuu niin omasta pussista, mikäli lahopuu niin naapurin pussista. Olettaen että naapurin puu kaatuu sun talon päälle.
Ukkosen katkaisema ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kaadatin viime syksynä lähes kaikki puut pois, nyt on paljon valoisampaa ja avarampaa.
Ihana kuumuus valtaa kodin helteillä, jos ei jäähdytystä laita.
Markiisit ja verhot on keksitty, kuten ILP, josta on talvella suuri hyöty. Helteitä on niin lyhyen aikaa Suomessa, mutta pimeyttä puolet vuodesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahopuun aiheuttamia vaurioita ei tarvitse korvata, jos on hakenut kaatolupaa puulle eikä ole sitä saanut tai lupaa vasta käsitellään. Meillä oli tuollainen tilanne, kaupunki ei antanut kaatolupaa ja puu kaatui naapurin autokatoksen päälle. Vakuutusyhtiö karhusi korvauksen kaupungilta, koska se oli tietoinen ongelmasta ja mahdollisista seurauksista. En suostunut maksamaan omavastuuta, kaupungin oli pakko korvata se minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahtera on ihana puu. Meillä pohjoisessa on vasta nyt alkanut menestyä. Ja syksylläkin kun lehdet putoavat maahan ja peittävät koko pihan. Maatuvat kyllä talven aikana.
Voi älä! Naapurin isot vaahterat on 8 metriä meidän puolella ja katon päällä ja koko takapiha on sitä lehteä täymmä myös nyt kesälä.
Ei suostu yhteistyöhön. Sitten on tammet niiltä 10 metriä meidän puolella. Väittää ettei ole. Ne täyttää rännit ja syöksytorvet ja tukkeuttaa terhoilla ja kovilla lehdillä viemärin.
on niin raskasta. Mitä tekisitte?
Saat poistaa tontille tulevat oksat. Ottaisin itse sahan kouraan tai tilaisin arboristin ja laittaisin laskun naapurille.
Itse asiassa niitä ei saa itse katkoa. Selvitäpä.
KYLLÄ SAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahtera on ihana puu. Meillä pohjoisessa on vasta nyt alkanut menestyä. Ja syksylläkin kun lehdet putoavat maahan ja peittävät koko pihan. Maatuvat kyllä talven aikana.
Voi älä! Naapurin isot vaahterat on 8 metriä meidän puolella ja katon päällä ja koko takapiha on sitä lehteä täymmä myös nyt kesälä.
Ei suostu yhteistyöhön. Sitten on tammet niiltä 10 metriä meidän puolella. Väittää ettei ole. Ne täyttää rännit ja syöksytorvet ja tukkeuttaa terhoilla ja kovilla lehdillä viemärin.
on niin raskasta. Mitä tekisitte?
Olisin tyytyväinen, ettri ole kaatanut puita. Veisin tippuneet lehdet lehtikompostiin, sellaiseen verkkokehikkoon, ha siivousin katolta lehdet syksyisin.
Puut on myyntivaltti ja pitää sinunkin kotisi viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkosen katkaisema ?
Kyllä
Kannattaa tosin varautua siihen, että naapuri on saanut kunnalta määräyksen kaataa puut, koska niiden juuret aiheuttavat vaurioita vesi- ja viemäriputkille. Meillä oli pakko kaataa kolme koivua, jotka on kaavassa määrätty säilytettäviksi, koska niiden juuristo tunkeutui vanhoihin putkiin tontin ulkopuolella. Kaavat on tehty sillä oletuksella, että puut eivät koskaan lahoa!