Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (510)

Vierailija
501/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Minulta löytyy S-Etukortti ja K-Plussa-kortti, joilla saa ne bonukset ja plussapisteet talteen. Minulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta hyödyntää mobiilietuja, sillä en omista älypuhelinta vaan hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat parilla kotona olevalla tietokoneella. Olen ihan mielelläni kokonaan irti netistä ollessani kodin ulkopuolella, ja halutessani voisin käyttää paikallisen yliopiston tietokoneita edelleen voimassaolevan jatko-opiskelijan käyttäjätunnuksen avulla. Kaikissa tähänastisissa työpaikkoissakin ollut työnantajan puolesta tietokoneet. En usko että maailma ehtii romahtaa siinä välissä jos en ole koko ajan räpläämässä kännykkää.

Näin ja saat kuitenkin Plussakortillasi Oma Plussa Edut jotka näet sähköpostistasi jokaisen viikon Maanantaina kunhan annat K-kauppojen tarjousten tulla. Ne on siellä kortilla jo ladattuna eikä vaadi mitään aktivointeja. Perustuvat omaan ostoshistoriaasi ja ostat jos haluat. Nuo Mobiili Edut ovat älyluureissa ja ne pitää aktivoida. 

Vierailija
502/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että,tasa-arvovaltuutetun pitäisi puuttua noihin äppeihin yms, kosa ihmiset joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sen mukaan minkälaisia laitteita heillä, on varaa ostaa.

KauPpojen hintojen olisi oltava samat kaikille ilman mitään laitteita. Minä boikotoin aina niitä äppi-tuotteita ja toivon, että muutkin osallistuisivat. Etukortit ymmärrän, koska eivöt vaadi mitään ylimääräisiä laitteita.

Olemmeko jotain hiton lampaita, että alistumme kaikkeen. MINÄ EN AINAKAAN😈

Emme kuule elä missään kommunismissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoista ovat kertoneet, että mobiilietuja saa myös paperilappuina, pitää vain osata pyytää.

Vierailija
504/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että,tasa-arvovaltuutetun pitäisi puuttua noihin äppeihin yms, kosa ihmiset joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sen mukaan minkälaisia laitteita heillä, on varaa ostaa.

KauPpojen hintojen olisi oltava samat kaikille ilman mitään laitteita. Minä boikotoin aina niitä äppi-tuotteita ja toivon, että muutkin osallistuisivat. Etukortit ymmärrän, koska eivöt vaadi mitään ylimääräisiä laitteita.

Olemmeko jotain hiton lampaita, että alistumme kaikkeen. MINÄ EN AINAKAAN😈

Ei ketään kiinnosta. Kaikilla on Suomessa varaa ostaa joku edes halpa älypuhelin. Ja toisekseen yksityinen yritys saa hinnoitella tuotteensa juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
505/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Minulta löytyy S-Etukortti ja K-Plussa-kortti, joilla saa ne bonukset ja plussapisteet talteen. Minulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta hyödyntää mobiilietuja, sillä en omista älypuhelinta vaan hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat parilla kotona olevalla tietokoneella. Olen ihan mielelläni kokonaan irti netistä ollessani kodin ulkopuolella, ja halutessani voisin käyttää paikallisen yliopiston tietokoneita edelleen voimassaolevan jatko-opiskelijan käyttäjätunnuksen avulla. Kaikissa tähänastisissa työpaikkoissakin ollut työnantajan puolesta tietokoneet. En usko että maailma ehtii romahtaa siinä välissä jos en ole koko ajan räpläämässä kännykkää.

Näin ja saat kuitenkin Plussakortillasi Oma Plussa Edut jotka näet sähköpostistasi jokaisen viikon Maanantaina kunhan annat K-kauppojen tarjousten tulla. Ne on siellä kortilla jo ladattuna eikä vaadi mitään aktivointeja. Perustuvat omaan ostoshistoriaasi ja ostat jos haluat. Nuo Mobiili Edut ovat älyluureissa ja ne pitää aktivoida. 

Osa plussa eduista pitää aktivoida, ne parhaimmat ja suosituimmat.

Vierailija
506/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös osuuskaupan vaalit ole vuosittain? Asettukaa ehdokkaaksi tai äänestäkää sellaisia henkilöitä, jotka vastustavat tällaisia mobiilityperyyksiä.

Ei osuuskauppojen edustajisto päätä s-pankin asioista.

Vierailija
507/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.

Sulla on sitten vissiin pankki lähellä että voit käydä sieltä nostamassa käteistä vaikka viikottain . Muuten ei tuokaan toimi kun ilman korttia ei voi nostaa kassalta eikä automaatista.

Tai sitten käy kauppakeskuksessa jossa on ottomaatit. Esim. Espoossa Sellossa ja Ompussa ottomaaatit ovat hypermarkettien vieressä/välissä.

Näinhän se on. Yleensä ne pankkiautomaatit löytyvät ainakin Prisman ja K-Citymarketin kaltaisten kauppojen läheisyydestä ja jonkun laajemman kauppakeskuksen yhteydestä. 

Juu, löytyyhän niitä, mutta

"Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu."

Jos niinku viitis lukea mihin on vastattu niin ei kortitonta ohjeistettaisi automaateille.

Juu, just noin

Vierailija
508/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut elämän ilman älypuhelinta ja kaikenmaailman sovelluksia.

Näin nämä tarjoukset jäävät aina kauppaan. Mutta kumma kyllä: olen pärjännyt silti ja saanut ostettua ruokaa.

Vierailija
509/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormenjäljellä aukeaa ilman salasanoja ja näytön pinememisen voi säätää vsikka 5 minuuttiin

Mun luuri aukeaa sormenjäljellä noin joka 10. kerta. Muilla kerroilla yritän ja ährään, ja lopulta laite pyytää pin-koodin. Uutta laitetta en osta, tuo on vasta vuoden ollut käytössä.

Vierailija
510/510 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää käyttämättä. Inhoan kaikkia sovelluksia ja puhelimen esiin kaivamista kaupassa muutenkin. Jos pystyn teen aina fyysisen ostoslistankin kun se on niin paljon kivempi siitä vetää yli mitä on jo ostanut ja mitä vielä jäljellä. Lidl+ sovellusta oon alkanut käyttää sen jälkeen kun kassoille tuli ne skannerit että kortin voi vilauttaa hyvissä ajoin ennakkoon. Toinen mitä vihaan on muiden ajan viemistä kassalla kaikenmaailman kuponkien kanssa säätämällä.