Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (906)

Vierailija
501/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Minulta löytyy S-Etukortti ja K-Plussa-kortti, joilla saa ne bonukset ja plussapisteet talteen. Minulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta hyödyntää mobiilietuja, sillä en omista älypuhelinta vaan hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat parilla kotona olevalla tietokoneella. Olen ihan mielelläni kokonaan irti netistä ollessani kodin ulkopuolella, ja halutessani voisin käyttää paikallisen yliopiston tietokoneita edelleen voimassaolevan jatko-opiskelijan käyttäjätunnuksen avulla. Kaikissa tähänastisissa työpaikkoissakin ollut työnantajan puolesta tietokoneet. En usko että maailma ehtii romahtaa siinä välissä jos en ole koko ajan räpläämässä kännykkää.

Näin ja saat kuitenkin Plussakortillasi Oma Plussa Edut jotka näet sähköpostistasi jokaisen viikon Maanantaina kunhan annat K-kauppojen tarjousten tulla. Ne on siellä kortilla jo ladattuna eikä vaadi mitään aktivointeja. Perustuvat omaan ostoshistoriaasi ja ostat jos haluat. Nuo Mobiili Edut ovat älyluureissa ja ne pitää aktivoida. 

Vierailija
502/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että,tasa-arvovaltuutetun pitäisi puuttua noihin äppeihin yms, kosa ihmiset joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sen mukaan minkälaisia laitteita heillä, on varaa ostaa.

KauPpojen hintojen olisi oltava samat kaikille ilman mitään laitteita. Minä boikotoin aina niitä äppi-tuotteita ja toivon, että muutkin osallistuisivat. Etukortit ymmärrän, koska eivöt vaadi mitään ylimääräisiä laitteita.

Olemmeko jotain hiton lampaita, että alistumme kaikkeen. MINÄ EN AINAKAAN😈

Emme kuule elä missään kommunismissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoista ovat kertoneet, että mobiilietuja saa myös paperilappuina, pitää vain osata pyytää.

Vierailija
504/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että,tasa-arvovaltuutetun pitäisi puuttua noihin äppeihin yms, kosa ihmiset joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sen mukaan minkälaisia laitteita heillä, on varaa ostaa.

KauPpojen hintojen olisi oltava samat kaikille ilman mitään laitteita. Minä boikotoin aina niitä äppi-tuotteita ja toivon, että muutkin osallistuisivat. Etukortit ymmärrän, koska eivöt vaadi mitään ylimääräisiä laitteita.

Ei ketään kiinnosta. Kaikilla on Suomessa varaa ostaa joku edes halpa älypuhelin. Ja toisekseen yksityinen yritys saa hinnoitella tuotteensa juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
505/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Minulta löytyy S-Etukortti ja K-Plussa-kortti, joilla saa ne bonukset ja plussapisteet talteen. Minulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta hyödyntää mobiilietuja, sillä en omista älypuhelinta vaan hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat parilla kotona olevalla tietokoneella. Olen ihan mielelläni kokonaan irti netistä ollessani kodin ulkopuolella, ja halutessani voisin käyttää paikallisen yliopiston tietokoneita edelleen voimassaolevan jatko-opiskelijan käyttäjätunnuksen avulla. Kaikissa tähänastisissa työpaikkoissakin ollut työnantajan puolesta tietokoneet. En usko että maailma ehtii romahtaa siinä välissä jos en ole koko ajan räpläämässä kännykkää.

Näin ja saat kuitenkin Plussakortillasi Oma Plussa Edut jotka näet sähköpostistasi jokaisen viikon Maanantaina kunhan annat K-kauppojen tarjousten tulla. Ne on siellä kortilla jo ladattuna eikä vaadi mitään aktivointeja. Perustuvat omaan ostoshistoriaasi ja ostat jos haluat. Nuo Mobiili Edut ovat älyluureissa ja ne pitää aktivoida. 

Osa plussa eduista pitää aktivoida, ne parhaimmat ja suosituimmat.

Vierailija
506/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös osuuskaupan vaalit ole vuosittain? Asettukaa ehdokkaaksi tai äänestäkää sellaisia henkilöitä, jotka vastustavat tällaisia mobiilityperyyksiä.

Ei osuuskauppojen edustajisto päätä s-pankin asioista.

Vierailija
507/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.

Sulla on sitten vissiin pankki lähellä että voit käydä sieltä nostamassa käteistä vaikka viikottain . Muuten ei tuokaan toimi kun ilman korttia ei voi nostaa kassalta eikä automaatista.

Tai sitten käy kauppakeskuksessa jossa on ottomaatit. Esim. Espoossa Sellossa ja Ompussa ottomaaatit ovat hypermarkettien vieressä/välissä.

Näinhän se on. Yleensä ne pankkiautomaatit löytyvät ainakin Prisman ja K-Citymarketin kaltaisten kauppojen läheisyydestä ja jonkun laajemman kauppakeskuksen yhteydestä. 

Juu, löytyyhän niitä, mutta

"Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu."

Jos niinku viitis lukea mihin on vastattu niin ei kortitonta ohjeistettaisi automaateille.

Juu, just noin

Vierailija
508/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut elämän ilman älypuhelinta ja kaikenmaailman sovelluksia.

Näin nämä tarjoukset jäävät aina kauppaan. Mutta kumma kyllä: olen pärjännyt silti ja saanut ostettua ruokaa.

Vierailija
509/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormenjäljellä aukeaa ilman salasanoja ja näytön pinememisen voi säätää vsikka 5 minuuttiin

Mun luuri aukeaa sormenjäljellä noin joka 10. kerta. Muilla kerroilla yritän ja ährään, ja lopulta laite pyytää pin-koodin. Uutta laitetta en osta, tuo on vasta vuoden ollut käytössä.

Vierailija
510/906 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää käyttämättä. Inhoan kaikkia sovelluksia ja puhelimen esiin kaivamista kaupassa muutenkin. Jos pystyn teen aina fyysisen ostoslistankin kun se on niin paljon kivempi siitä vetää yli mitä on jo ostanut ja mitä vielä jäljellä. Lidl+ sovellusta oon alkanut käyttää sen jälkeen kun kassoille tuli ne skannerit että kortin voi vilauttaa hyvissä ajoin ennakkoon. Toinen mitä vihaan on muiden ajan viemistä kassalla kaikenmaailman kuponkien kanssa säätämällä. 

Vierailija
511/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain plussakortti/mobiilisovellus sekä Lidlin mobiilisovellus. Asun ihan Citymarketin kulmilla joten en ole nähnyt tarpeelliseksi hankkia S-ryhmän etukorttia. Ehkä joku kaunis päivä. Aktivoin sovelluksesta joka kerta kaikki edut vaikka tietäisin en olisikaan niitä käyttämässä. Ihan varmuuden vuoksi. Ei tarvitse kaupassa kaivella puhelinta etujen perässä, kun voi käyttää pelkkää plussakorttia. Itse ostan samaa hammastahtaa ja shampoota/hoitoainetta säännöllisesti ja nämä tuotteet ilmaantuivat omaplussaan. Hiustuotteista saan euron alennuksen. Hammatahnasta vähemmän, mutta jotenkin se lämmittää mieltä. Välillä tulee myös ilmaisia kotiinkuljetuksia. Sen olen yleensä hyödyntänyt ja tilannut kerralla kaikki painavat tuotteet. Ilman autoa ja yksin on hankala raahata kovin painavia ostoksia kotiin. 

Lidlissä tulee käytyä harvemmin, mutta välillä tulee ilmaustuotteita ja se on motivoinut käymään. Onnistunutta markkinointia. Yleensä ilmaiseksi saa dödön, paistopisteen tuotteen tai juoman. Samalla tulee ostettua jotain pientä tarvittavaa.  Muuten olen huono asioimaan Lidlissä, kun tuntuu ettei siellä ole puoliakaan tuotteita, mitä tarvitsen. 

Vierailija
512/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiss my S.

Vierailija
513/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä sen verran että k-kauppojen mobiiliedut jää käyttämättä vain jos ne on sellaisia mitä en halua.

9/9 |

20.07.2026 | 11:53

Juuri näin. S kauppoja tulee muutenkin käytettyä vähemmän kun ryhtyi Hamasin tukijaksi.

Vierailija
514/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun kassalla on ollut mainos, että joku jäätelö mobiiliedulla.... olisinko kahdesti käyttänyt. Mutta siis vastaus on että jää.

Vierailija
515/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättä jää. Jo ihan siitäkin syystä, että en halua käyttää älypuhelinta. Yritän pitää kiinni yksityisyydestä niin pitkälle kuin se tässä maailmassa nyt enää mahdollista on.

Eikä tulisi mieleenkään jäädä tulppaamaan jonoa jonkun äpin kanssa kassalla taistellessa. Sen sijaan joudun kyllä odottelemaan kärsivällisesti, kun muut sen tekevät.

Viimeinen pisara oli, kun S-ketju siirsi vähin äänin sinänsä hyödyllisen Omat ostot -"palvelun" pelkästään mobiiliin. Aiemmin toimi selaimellakin. Ajattelin että pitäkää sitten ostosdatanne. Minä maksan kortilla ja joskus jopa käteisellä, josta ei dataa taida jäädä.

Vierailija
516/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jää käyttämättä, puhelinta ei voi käyttää kiireellä kun sormet on kuin nippu kikkeleitä. Kaikki pankkiasiat hoidan kotona rauhassa tabletilla ja näyttökynällä.

Vierailija
517/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää kun ei ole mieleisiä ei tarjouksia.

Syy ei ole käytön hankaluus, osaan kyllä sen.

N 71

Edes yksi fiksu joukossa. Ei tulis mieleenkään antaa kaupalle ja sitä kautta ties kelle omaa ostos dataa, ne kaupat myy ne eteenpäin...maailmalla hinta jo muuttuu ihmisen mukaan niin empä ala skannailla ja maksaa enempää kuin vielä paperilappu sanoo.

Vierailija
518/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain plussakortti/mobiilisovellus sekä Lidlin mobiilisovellus. Asun ihan Citymarketin kulmilla joten en ole nähnyt tarpeelliseksi hankkia S-ryhmän etukorttia. Ehkä joku kaunis päivä. Aktivoin sovelluksesta joka kerta kaikki edut vaikka tietäisin en olisikaan niitä käyttämässä. Ihan varmuuden vuoksi. Ei tarvitse kaupassa kaivella puhelinta etujen perässä, kun voi käyttää pelkkää plussakorttia. Itse ostan samaa hammastahtaa ja shampoota/hoitoainetta säännöllisesti ja nämä tuotteet ilmaantuivat omaplussaan. Hiustuotteista saan euron alennuksen. Hammatahnasta vähemmän, mutta jotenkin se lämmittää mieltä. Välillä tulee myös ilmaisia kotiinkuljetuksia. Sen olen yleensä hyödyntänyt ja tilannut kerralla kaikki painavat tuotteet. Ilman autoa ja yksin on hankala raahata kovin painavia ostoksia kotiin. 

Lidlissä tulee käytyä harvemmin, mutta välillä tulee ilmaustuotteita ja se on motivoinut käymään. Onnistunutta markkinointia. Yleensä ilmaiseksi saa dödön, paistopisteen tuotteen tai juoman. Samalla tulee ostettua jotain pientä tarvittavaa.  Muuten olen huono asioimaan Lidlissä, kun tuntuu ettei siellä ole puoliakaan tuotteita, mitä tarvitsen. 

Mitä niin painavaa ostat jota et jaksa kantaa kotiin vaikka asut cittarin kulmilla. Anteeksi, vain ihmettelen enkä todellakaan pahalla kysele vaan ehkä vain uteliaisuuttani.

Minäkin asun cittarin kulmilla, tai miten sen kukanenkin ottaa kun matkaa on 800 metriä sinne ja takas samoin. Vielä ei niin raskasta ostosta ollut etten ole niitä jaksanut kantaa repussa. Edes pyörää en ole käyttänyt kauppamatkalla kun kaikkea ei tarvii yhdellä kertaa kantaa kotiin.

Mutta on mulla tapana käydä myös silloin tällöin tuolla s-marketissakin kävellen ja sinne on vajaa 2 km matkaa yhteen suuntaan. Tulee mukavasti hyödynnettyä kävelylenkkiä kun takaisin tullessa on repussa myös ostoksia.

Pääsääntöisesti käyn cittarissa. S-marketissa silloin tällöin, Prismassa jos on sille suunnalle asiaa, asiakseen en viitsi sinne asti mennä. Lidlissä en oikeastaan koskaan, en edes muista onko vuosi vai kaksi aikaa kun hain edullista Kulta Katriinaa jota sai ihan jokainen asiakas ostaa, ei ollut sovellusten takana. Niin ja Lidliin on matkaa ehkä 1 km tai enemmän, en oo nähnyt tarpeelliseksi tarkistaa.

Ei mullakaan ole autoa ja olen yli seitenkymppinen.

Vierailija
519/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat olleet "epätasa-arvoisessa" asemassa jo ennen älypuhelimia. Aikoinaan sai alennuksia vain jos leikkasi paperisen kupongin mainoksesta tai lehdestä.  Jos ei tilannut lehtiä eikä tullut paperimainoksia jäi silloin ilman alenuksia. 

Olikohan Valintatalo, vai joku muu sen aikainen kauppa, kun yksi mummo ei oisi saanut kahvista ja hienosokerista alennusta kun ei saanut mistään niitä paperisia kuponkeja. Ei ollut tullut mainoksia, niitä ei välttämättä jaksettu jakaa joka huusholliin, eikä hänellä ollut varaa tilata sanomalehteä. Melkein purskahti itkuun kassalla kun ei olisi saanut huokealla kahvia ja sokeria. Kävi niin sääliksi se mummo että annoin hänelle mun kupongit. Oli varmaan joku kaikkein piemimällä eläkkeellä oleva, eli sellainen joka hoitanut lapset kotona eikä työhistoriaa nimeksikään. Mummo oli ylenpalttisen kiitollinen. No, tuli mullekin siitä hyvä mieli.

Vierailija
520/906 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää. Aktivoin kotona valmiiksi jokaisen kupongin sitä mukaa kun niitä appeihin tulee. K-ryhmän kupongit on ärsyttäviä, Ihme hidastava  tehoste siinä aktivointivaiheessa ja se peittokuva on ärsytävän tumma niin ei aina kunnolla nää, mikä onkaan tarjouksessa. Laitoin palautetta, että haluaisin K-ruoka -sovellukseen napin "aktivoi kaiikki kupongit" mutta tuskin laittavat.  En ymmärrä, miksi pitää olla noin vaikeaa  ja hidasta ja hankalaa, kun ne kupongit vois ihan vaan olla siinä liitettynä jokaisen plussakorttiin ja mitään typeriä aktivointiklikkailupelejä ei tarvitsisi. Ovat kuin muinaiset valittujen palojen mainoskirjeet" "valitse minkä edun haluat ja irroita tarra ja liimaa kupongille kohtaan x" .  Älyttömän ärsyttävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä