Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?
On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.
Kommentit (487)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LIDLillä on aika annelista myös se kuponkien aktivointi ja apin skannailu.
Ei minusta, avaat vain luurin ennen kauppaan menoa ja aktivoit ne muutamat tai sen yksittäisen kupongin jota aiot käyttää->kauppaan->automaattikassalle->puhelinnumero/Qr koodi kassalle ja siinä kaikki.
tämä ja nekin voi aktivoida jo vaikka kotona valmiiksi kaupassa näytät etukorttiäppiä ja valmis.
Kotona siis pitää leikkiä ja selata kuponkeja ja painaa aktivointia, siinäpä se, ihmisten halutaan viettävän aikaa näpräämässä pikkulaitetta, jonka kuvaruutu on olemattoman pieni, kuvituskuvista tuskin selvää saa, normaalinäkökyvyn omaava ja sittenkö pitäisi vielä alkaa vedellä ja suurentaa siitä, hui hai, liian hankalaa.
S kaupan etuja ei voi aktivoida etukäteen kotona mitenkään, LIDL edut kylläkin toimivat näin.
S kaupan mobiiliedut toimivat siten, että kassalla ollessasi kirjaudut itse sinne S pankin äppiin, etsit sieltä ne edut, näytät myyjälle kassalla sitä etua ja myyjä varmistaa, että itse painat kännykästäsi "lunasta etu". Tämän jälkeen vasta myyjä painaa jonkun nappulan kassakoneelta, jotta saat alen. Tämän jälkeen et voi enää uudestaan käyttää samaa etua seuraavalla kauppareissulla. Ne ovat vain kertajuttuja. Sen jälkeen, kun olet painanut "lunasta etu", niin se oli siitä. Kertaluonteinen.
Esim. jos saat jäätelöpakkauksen 1 e halvemmalla mobiiliedulla, on tämä etu käytettävissä tasan yhden kerran.
Et voi mennä parin päivän välein kauppaan hakemaan niitä jäätelöpakkauksia ja saamaan sen 1 e edun joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.
Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.
Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.
Et vaan kaikkia tarjouksia saa ilman sitä mobiiliedun aktivointia. Eihän se pakko ole jos ei halua mutta kyllä minä hyödynnän ne tarjoukset jos on sellaisia mitä normaalistikin ostan. Jos sillä mobiliedulla saan jonkin tuotteen hinnasta pois 50%, niin ei minua haittaa yhtään jos sinä et sitä halua käyttää ja maksat sitten täyden hinnan. Ihan on oma valinta.
Mistä olet 50 % saanut ? Ei ainakaan K kaupasta
Euronpäiviltä saa useinkin mutta niihin ei tarvii sovellusta, riittää että omistaa plussakortin joko kännyssä tai erillisenä korttina. Tutulla on pankkikortissa myös plussakortti. Mulla ei koska käytän s-pankkkikorttia maksamiseen. 😁
Eriasia tietysti onko nekään tarjoukset itselle sopivia. Jäänyt mieleen esim joku ällömakea jogurtti jota sai 4 prk/1€, tuota tuttava otti monta satsia kun oli kuulema tosi edullinen, 25 senttiä purkki ja normihinta jotain 60 senttiä. Toppuuttelin katsomalla viim pvämäärää, laittoi sitten osan pois kun ei ehtisi niitä syödä. Onneksi olin mukana muuten ois joutunut syömään useamman purkillisen pvä.😁 Vaikka ei kai nekään mene ihan muutamassa päivässä syömäkelvottomaksi.
Just söin jogurtin missä parasta ennen-päiväys 14.7. Ei mitään vikaa.
ohis
Just noin.
Haju- ja makuaistit ovat hyödyllisiä ettei tuu ruokahävikkiä. Sokeastikaan ei kannata nakata mitään biojätteseen jos eilen oli viim. käyttöpäivä ja parasta ennen päiväys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta, avaat vain luurin ennen kauppaan menoa ja aktivoit ne muutamat tai sen yksittäisen kupongin jota aiot käyttää->kauppaan->automaattikassalle->puhelinnumero/Qr koodi kassalle ja siinä kaikki.
tämä ja nekin voi aktivoida jo vaikka kotona valmiiksi kaupassa näytät etukorttiäppiä ja valmis.
Ei toimi S kaupassa näin.
Myyjän pitää nähdä sillä hetkellä omin silmin, että lunastat edun siitä äpistäsi. Sen jälkeen myyjä antaa alen.
Tämän jälkeen sun etu on käytetty, etkä saa sitä enää seuraavalla kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen, kun olen latonut ostokseni hihnalle ja sitten pitäisi mennä niitä sinne pakkaamaan sitä mukaa, kun myyjä niitä sinne vetelee, niin en todellakaan halua kirjautua pankki-äppiini (S-pankki on varsinainen pankkini), jonka sisällä ovat nämä mobiiliedut. Sen lisäksi pitäisi kaivaa sieltä joukosta ne oikeat tarjoukset ja myyjän pitää itse katsoa, että painan sen "lunasta etu". Koska nämä edut ovat vain kerran lunastettavissa. Tämä säätäminen syö pakkausaikaa ja myös maksuaikaa, maksan monesti vielä käteisellä.
Tuntuu siltä, että tarjouksilla houkutellaan ihmiset sisälle ja säästetäänkin siinä, kun harva jaksaa niitä tarjouksia kuitenkaan kassalla aktivoida.
Lisäksi näitä etuja ei saa itsepalvelukassalla, kun mobiiliedun saaminen edellyttää, että myyjä painaa sen alennuksen koneeltaan.
Jos kaupassa on skanneripalvelu, siellä on myös myyjiä itsepalvelukassoilla, jolloin ne edutkin on mahdollista käyttää.
Meidän S kaupassa ei ole skannereita eikä myyjiä itsepalvelukassoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona siis pitää leikkiä ja selata kuponkeja ja painaa aktivointia, siinäpä se, ihmisten halutaan viettävän aikaa näpräämässä pikkulaitetta, jonka kuvaruutu on olemattoman pieni, kuvituskuvista tuskin selvää saa, normaalinäkökyvyn omaava ja sittenkö pitäisi vielä alkaa vedellä ja suurentaa siitä, hui hai, liian hankalaa.
S kaupan etuja ei voi aktivoida etukäteen kotona mitenkään, LIDL edut kylläkin toimivat näin.
S kaupan mobiiliedut toimivat siten, että kassalla ollessasi kirjaudut itse sinne S pankin äppiin, etsit sieltä ne edut, näytät myyjälle kassalla sitä etua ja myyjä varmistaa, että itse painat kännykästäsi "lunasta etu". Tämän jälkeen vasta myyjä painaa jonkun nappulan kassakoneelta, jotta saat alen. Tämän jälkeen et voi enää uudestaan käyttää samaa etua seuraavalla kauppareissulla. Ne ovat vain kertajuttuja. Sen jälkeen, kun olet painanut "lunasta etu", niin se oli siitä. Kertaluonteinen.
Esim. jos saat jäätelöpakkauksen 1 e halvemmalla mobiiliedulla, on tämä etu käytettävissä tasan yhden kerran.
Et voi mennä parin päivän välein kauppaan hakemaan niitä jäätelöpakkauksia ja saamaan sen 1 e edun joka kerta.
Onpas monimutkainen systeemi. Mulla on kyllä s-pankkiin maksukortti mutta ei mobiilia, eikä tuu.
S-kaupoissa on vissiin niin paljon uskollisia asiakkaita ettei niiden tarvii edes pahemmin mainostaa, mitä nyt telkussa mutta esim paikallislehdessä ei. Kaikkien muiden kauppojen mainoksia kyllä on.
Ässä edut on hankalia. Käytän niitä yleensä vaan kun on kerran kuussa 10.
pvä nää bonusetupäivät. Silloin ainakin täälläpäin on tosi hyviä tarjouksia yhden päivän ajan kuten autonpesuista ABC:llä vaikkapa 29 euron pesu kympillä. Ne edut näkyy yleensä vasta päivää paria ennen sovelluksessa.
Lidlistä saa välillä jotain pientä ilmaiseksikin niillä etukupongeilla. K-ryhmän edut on välillä tosi hyviä, erityisesti kahvitarjoukset. Sitten saattaa tulla pari viikkoa ihan tuubatarjouksi sielläkin, joita en viitsi aktivoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen, kun olen latonut ostokseni hihnalle ja sitten pitäisi mennä niitä sinne pakkaamaan sitä mukaa, kun myyjä niitä sinne vetelee, niin en todellakaan halua kirjautua pankki-äppiini (S-pankki on varsinainen pankkini), jonka sisällä ovat nämä mobiiliedut. Sen lisäksi pitäisi kaivaa sieltä joukosta ne oikeat tarjoukset ja myyjän pitää itse katsoa, että painan sen "lunasta etu". Koska nämä edut ovat vain kerran lunastettavissa. Tämä säätäminen syö pakkausaikaa ja myös maksuaikaa, maksan monesti vielä käteisellä.
Tuntuu siltä, että tarjouksilla houkutellaan ihmiset sisälle ja säästetäänkin siinä, kun harva jaksaa niitä tarjouksia kuitenkaan kassalla aktivoida.
Lisäksi näitä etuja ei saa itsepalvelukassalla, kun mobiiliedun saaminen edellyttää, että myyjä painaa sen alennuksen koneeltaan.
Jos kaupassa on skanneripalvelu, siellä on myös myyjiä itsepalvelukassoilla, jolloin ne edutkin on mahdollista käyttää.
Meidän S kaupassa ei ole skannereita eikä myyjiä itsepalvelukassoilla.
Meillä päin Prismoissa on mutta lähimarketissa ei. Jos siellä tulee jotain siellä itsepalvelukassalla niin palvelevan kassan pitää mennä hätiin. Itsepalvelukassalla joutuu odottamaan niin kauan että palvelukassalla oleva henkilö joutaa hätiin. Tai hälyttää jostain jonkun vaikka hyllyttäjän apuun. Itseänsä palveleva joutuu kuiten odottamaan aina niin kauan että kassahenkilö on laskuttanut sen ketä palvelee, sitten jonossa odottavat odottavat lisää jos ei mistään tuu apuja.
Jää kaikki käyttämättä.. Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.
kaiken lisäksi jotain "kuponkia" joutuu näyttämään (??) kassalle että saa sen alennuksen. On alkeellista. S-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Jää kaikki käyttämättä.. Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.
Sulla on sitten vissiin pankki lähellä että voit käydä sieltä nostamassa käteistä vaikka viikottain . Muuten ei tuokaan toimi kun ilman korttia ei voi nostaa kassalta eikä automaatista.
Vierailija kirjoitti:
kaiken lisäksi jotain "kuponkia" joutuu näyttämään (??) kassalle että saa sen alennuksen. On alkeellista. S-marketissa.
Niin, vähän kuin enne vanhaan oli lehdistä ja mainoksista leikattavat kupongit. 😂
Pankki on lähellä. Kaikki maksut on suoramaksussa. Nostan käteistä kerralla enemmän. Jos lääkäri tai muu maksu annan lapsille rahat niin maksavat. Lapset sanoi,että voi minun verkkopankki asiat huolehtia. Opettaa kortin käytön. Kai nuo vielä joskus pitää ottaa.
en kanna puhelinta mukana jos käyn kaupassa....
Jää käyttämättä lähinnä sen vuoksi, että ovat niin huonoja tarjouksia. K-kaupalla on satamiljoona aktivoitavaa etua nykyään ja ehkä pari kertaa vuodessa on sellaista mitä oikeasti voisin ostaa ja aktivoin sen.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne edut on noin vaikeasti?
No tietty tsrkotuksella on tehty vsikeeks ettei niitä hyödynnetä.
Minäkään en käytä niitä koskaan, eli maksan varmaan aina normaalihinnan, en tosin ole katsonut onko siellä edes mitään mitä ostan normaalisti.
En todellakaan ala säätämään siinä kassalla ensin puhelimen kanssa sitten etdi s etukortti dit vielä pankkikortti. Voi helvetti kuka ääliö sen systeemin onkaan keksinyt?
Toisaalta voi olla niille helppo jotka maksaa suoraan s pankista ostokset, vilautat vaan puhelinta lukijaan ja kaikki on kerralla hoidettu??? En tiedä toimiiko mäin edes.
Vierailija kirjoitti:
Jotain aktivointivaatimusta ei ole sitten niin millään löytää. Onneksi myyjät yleensä osaavat kaivaa sellaisen esiin. Eri asia saako myyjää kaivettua mistään esiin, ainakaan suurissa Prismoissa, kysyäkseen ylipäätään yhtään mitään (jos sitä varten pitäisi mennä kassojen läoi ulos neuvontapisteelle jonottamaan rahapelaamisen takana kysäkseen jostain varsinaisesta myyntituotteesta eikä elättääkseen Veikkauksen kovapalkkaisia työntekijlöitä, kuten rahapelaajat) ei eikä yhdellä toisellakaan jälleenmyyjäketjulla yleensä kassojen lisäksi ole ketään pienen myymälän puolella, jolta kysyä yhtään mitään neuvoa.
Avaa s-mobiili, klikkaa alhaalta s-etukortti ja siinä ne edut on. Osa lunastettavia ja osa ei.
Ei jää käyttämättä, kun tilaan kotiin. Ei tarvii pläräillä kassoilla. :)
Samaa mieltä S-kaupoista. K-kaupoissa kaikki on tehty nopeammaksi ja helpommaksi.