Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (497)

Vierailija
481/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.

Osaat kuitenkin tänne kirjoittaa.

Vierailija
482/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös osuuskaupan vaalit ole vuosittain? Asettukaa ehdokkaaksi tai äänestäkää sellaisia henkilöitä, jotka vastustavat tällaisia mobiilityperyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne edut on noin vaikeasti?

No tietty tsrkotuksella on tehty vsikeeks ettei niitä hyödynnetä. 

Minäkään en käytä niitä koskaan, eli maksan varmaan aina normaalihinnan, en tosin ole katsonut onko siellä edes mitään mitä ostan normaalisti.

En todellakaan ala säätämään siinä kassalla ensin puhelimen kanssa sitten etdi s etukortti dit vielä pankkikortti. Voi helvetti kuka ääliö sen systeemin onkaan keksinyt?

Toisaalta voi olla niille helppo jotka maksaa suoraan s pankista ostokset, vilautat vaan puhelinta lukijaan ja kaikki on kerralla hoidettu??? En tiedä toimiiko mäin edes.

Mulla on ollut s pankki noin 20 vuotta ja s etukortti.

Ei todellakaan saa etuja vain maksamalla sillä s kortilla, joka on minulla siis yhdistetty tavallinen pankkikortti että s etukortti.

Täytyy kaivaa se kännykkä, avata s pankin äppi, mennä niihin etuihin siellä, selata niitä ja sitten näyttää sitä myyjälle ja myyjä vahvistaa, että painan "lunasta etu" ja sitten vasta myyjä antaa alen. Ja tosiaan en voi käyttää etua tuon jälkeen uudelleen. Se on vain kerran käytettävissä ja se oli niinku siinä.

Vierailija
484/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en jaksa/välitä säheltää moista. Ostan sen mitä tarvitsen.

Vierailija
485/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ässäapin mobiiliedut näkyy ilman, että pankkitilin saldot näkyy. Kun kirjautuu sisään appiin, vain nelinumeroinen PIN-koodi kuten pankkikortissa, ei kovin vaikea muistaa.

Sitten vaan plärätään esille tarjoukset. Pankkiin ei tarvitse mennä.

Itse en kuitenkaan jaksa kaivaa puhelimelta jotakin S-marketin kahvietukuponkia tms. Liian vaivalloista etuun nähden.

Jos käyn Sokoksella, saatan vilkaista, onko jostakin tuoteryhmistä sillä hetkellä jokin alekamppis voimassa.

Tykkään paljon enemmän Keskon käytännöstä, jossa myös mahd. henk. koht. edut voi napata voimaan apissa ennen kauppaan menoa eikä kassalla tarvitse mitään ylimääräisiä koukeroita.

Vierailija
486/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää kaikki käyttämättä..  Olen 70 v Minulla ei ole pankki tunnuksia. Eikä pankki korttia. Maksan kaikki käteisellä. Onneksi sentään K- plussa edut tulee sähköp. Kukkakauppa kukat piti jättää ostamatta kun ei käteistä otettu.

Sulla on sitten vissiin pankki lähellä että voit käydä sieltä nostamassa käteistä vaikka viikottain . Muuten ei tuokaan toimi kun ilman korttia ei voi nostaa kassalta eikä automaatista.

Tai sitten käy kauppakeskuksessa jossa on ottomaatit. Esim. Espoossa Sellossa ja Ompussa ottomaaatit ovat hypermarkettien vieressä/välissä.

Vierailija
487/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pakko lopettaa lidlissä käyminen, en vain siedä sellaista, että mun pitäisi jotain appeja ja anoppeja asentaa puhelimeen, että saisin alenusta jostain "vain appilla" - tuotteesta.

Ja jakaa tietoni koko  maailmalle kirjautuessa ostamaan jotain tavaroita.

Niin kauan kuin voi ostaa ruokaa ihan rahalla tai pankkikortilla, niin käytän sellaisia kauppoja.

Jos et tiennyt, niin Lidlistä voi ostaa ruokaa ihan rahalla tai pankkikortilla. Ovella ei kysellä jäsenkirjaa :D

Ei missään muuallakaan kysellä jäsenkirjoja ovella.

Vierailija
488/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla ja minulla ei ole K-, S- ja LIDL-kaupan äppejä puhelimessa joten jää ne tarjoukset ostamatta äppi-hintaan. Luulisi että K- ja S-ketjujen kortit riittävät niissä kaupoissa.

Parempi tapa on esim. Rustassa ja Tokmannissa kun tarjoushinnat (vast) saa rekisteröimällä puhelinnumeronsa.

Vierailija
489/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Minulta löytyy S-Etukortti ja K-Plussa-kortti, joilla saa ne bonukset ja plussapisteet talteen. Minulla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta hyödyntää mobiilietuja, sillä en omista älypuhelinta vaan hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat parilla kotona olevalla tietokoneella. Olen ihan mielelläni kokonaan irti netistä ollessani kodin ulkopuolella, ja halutessani voisin käyttää paikallisen yliopiston tietokoneita edelleen voimassaolevan jatko-opiskelijan käyttäjätunnuksen avulla. Kaikissa tähänastisissa työpaikkoissakin ollut työnantajan puolesta tietokoneet. En usko että maailma ehtii romahtaa siinä välissä jos en ole koko ajan räpläämässä kännykkää.

Vierailija
490/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen vanhemman ihmisen taloudessa on ihan tyhjänpäiväistä vääntää jonkun muutaman euron "säästön" takia näitä kauppojen sovelluksia. Ostokset ovat pieniä ja miksi väännellä puhelimen kanssa kassalla.

Eiköhän sullekkin ole parempi, kun emme niin tee. Onneksi olkoon, jos se on susta kivaa ja tuo sulle etuja muidenkin ostoksista. Terveisin Pappa.

Vierailija
491/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että,tasa-arvovaltuutetun pitäisi puuttua noihin äppeihin yms, kosa ihmiset joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sen mukaan minkälaisia laitteita heillä, on varaa ostaa.

KauPpojen hintojen olisi oltava samat kaikille ilman mitään laitteita. Minä boikotoin aina niitä äppi-tuotteita ja toivon, että muutkin osallistuisivat. Etukortit ymmärrän, koska eivöt vaadi mitään ylimääräisiä laitteita.

Olemmeko jotain hiton lampaita, että alistumme kaikkeen. MINÄ EN AINAKAAN😈

Vierailija
492/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten vissiin pankki lähellä että voit käydä sieltä nostamassa käteistä vaikka viikottain . Muuten ei tuokaan toimi kun ilman korttia ei voi nostaa kassalta eikä automaatista.

Tai sitten käy kauppakeskuksessa jossa on ottomaatit. Esim. Espoossa Sellossa ja Ompussa ottomaaatit ovat hypermarkettien vieressä/välissä.

Näinhän se on. Yleensä ne pankkiautomaatit löytyvät ainakin Prisman ja K-Citymarketin kaltaisten kauppojen läheisyydestä ja jonkun laajemman kauppakeskuksen yhteydestä. 

Vierailija
493/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä s-ryhmän kuponkeja ikinä koska en jaksa sitä kassalla kupongin näyttämistä jne.

K-ryhmän kupongit on helpot, koska menee vaan plussakorttia näyttämällä, mutta ärsyttää kyllä kuponkien erikseen aktivoiminen. Sama tokmannin ja lidlin sovelluksissa.

Vierailija
494/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vihreä kortti jostain 80 -luvulta, mutta en saa mobiilisovellusta käyntiin käymättä s-pankissa fyysisesti, joten jää käyttämättä, kun ei ole sovellustakaan

Vierailija
495/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin ahdinkoa kun edut jo pitkälti ketjun ravintola etuja.

Vierailija
496/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes tiennyt, että S-ryhmälläkin on tuollaisia. Lidlin äppiä en ole halunnut ja ärsyttää se, kun hinnoista ei ikinä saa tolkkua, onko se kaikille vai jollain äpillä. En todellakaan lataa mitään turhia äppejä puhelimeen. Miksei kortti kelpaa? Paras olisi, jos hinnat olisi samat kaikille, eikä mitään korttejakaan olisi. Tokmannin klubietukin vain sekoittaa. En halunnut sitäkään, mutta kun mies sen laittoi, niin käytän hänen jäsenyyttään silloin, jos on jokin tarjous. 

En käytä itsepalvelukassoja enkä skannereita. Hinta ei siitä tipu, vaikka tekisin itse myyjien työt. Myyjien palkat on jo leivottu hintoihin. Miksi siis tekisin ilmaista työtä kaupalle? Ennemmin jonotan vaikka maailman tappiin. Se on ihan periaate ja paljon helpompaakin, eikä tule mitään  "satunnaistarkastuksia". Laittakoot tarpeeksi kassoja auki. 

Vierailija
497/497 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapi jäädä en jaksa ladata jokaista äppiä puhelimeen. Joka hemmetin asialle pitää olla oma. Pitäköön tunkkinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme