Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (461)

Vierailija
301/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä sinä ostat ja teet, mutta itse ostan sitä mitä tarvitsen. 

Varmasti ostat sitäkin. Niinhän meistä kaikki. Mutta fakta on se, että suurin osa ihan jokaisen ostoksista on sellaisia, joita ihminen ei välttämättä tarvitse. Ihminen pärjää yllättävän vähällä, kun on pakko. 

Mikä on sellaista, mitä en välttämättä tarvitse? viime aikaiset ostoni ovat olleet ruokaa pelkästään. Okei, limpparia en tarvitse, voisin juoda vettäkin, mutta aika yksitoikkoista olisi. Mitähän muuta ei välttämätöntä olen viime aikoina ostanut… hmm.. no, ei tule mieleen. Toki voitaisiin sitten läpi köydä, että onko chilit ja tuore basilika välttämättömiä vai ei, mutta siitä päästäisikiin aika äkkiä tilanteeseen, mikä ruoan osalta olisi enää välttämätöntä - mauton ruoka ei vain oikein nappaa. 

Ruokaan riittää mausteeksi suola ja pippuri. 

Älä höpsi! jos sulle riittää pelkkä suola ja pippuri niin hyvä - aikoinaan ei ollut suolaa saati pippuria, joten sanotaanko seuraavaksi, että nekin ovat tarpeettomia, liikana nostaa vielpä vain verenpainettakin! 

Eikä tarvita äppejä. Eikä kyllä kauppojakaan. Kunnon kansalainen kasvattaa sikansa itse, lypsää lehmänsä ja kirnuaa voin ja tekee juuston, kalastaa ja metsästää, kasvattaa potut ja salaattinsa itse, kerää marjat ja sienet, pyyhkii takalistonsa sammaleen ja suuren suunsa itsekasvatetusta puuvillasta ja pellavasta kehrättysta langasta kudottuun ja ommeltuun liinaan.

(sivusta)

Eipä tiennyt ap minkä myrskyn hänen hyvä aloituksensa aiheutti 😂😂😂 

Vierailija
302/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole edes työttömän koskaan ollut niin köyhä, että pitäisi ladata joku sovellus, jotta saan mehujäästä 2 senttiä alennusta. 

Olen säästänyt vuoden aikana yli 600 eur K-kaupan plussatarjouksilla. Minulle se on iso raha. 

Paljollako (euroina) sinun piti ostaa säästääksesi tuon 600e?

Olen ostanut n. 3500 eurolla vuodessa. Käyn K-ryhmän kaupoissa, koska niitä on 5 kpl n. kilometrin säteellä. Muissa ruokakaupoissa asioin muutamia kertoja vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsipieni, aikoinaan ei ollut suolaa ennen sen keksimistä. Opit uutta sinäkin, että koko ihmiskunnan olemassa olon aikana suolaa on käytetty vasta varsin lyhyen aikaa. 

Lapsipieni. Suolaa ei ole tarvinut mitenkään erikseen keksiä. Suolaa kun on luonnossa ihan keksimättäkin. Oletko koskaan kuullut esimerkiksi merkivedestä? Ja aika erikoinen ajatus tuo, että yli 8 000 vuotta on lyhyen aikaan. Varsinkin, kun tuo aika-arvio perustuu luonnollisesti vain siihen, mistä on todisteita. Suolaa on hyvinkin voitu käyttää vaikka 10 miljoonaa vuotta, mutta sitä ei vain tiedetä, koska ei ole jäänyt todistusaineistoa. 

Vierailija
304/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole edes työttömän koskaan ollut niin köyhä, että pitäisi ladata joku sovellus, jotta saan mehujäästä 2 senttiä alennusta. 

Olen säästänyt vuoden aikana yli 600 eur K-kaupan plussatarjouksilla. Minulle se on iso raha. 

Olen ostanut n. 3500 eurolla vuodessa. Käyn K-ryhmän kaupoissa, koska niitä on 5 kpl n. kilometrin säteellä. Muissa ruokakaupoissa asioin muutamia kertoja vuodessa.

Eli nopealla laskutoimituksella olet noin 2 900€ tappiolla. Yhtään säästöjä ei ole tullut. 

Vierailija
305/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ostat sitäkin. Niinhän meistä kaikki. Mutta fakta on se, että suurin osa ihan jokaisen ostoksista on sellaisia, joita ihminen ei välttämättä tarvitse. Ihminen pärjää yllättävän vähällä, kun on pakko. 

Mikä on sellaista, mitä en välttämättä tarvitse? viime aikaiset ostoni ovat olleet ruokaa pelkästään. Okei, limpparia en tarvitse, voisin juoda vettäkin, mutta aika yksitoikkoista olisi. Mitähän muuta ei välttämätöntä olen viime aikoina ostanut… hmm.. no, ei tule mieleen. Toki voitaisiin sitten läpi köydä, että onko chilit ja tuore basilika välttämättömiä vai ei, mutta siitä päästäisikiin aika äkkiä tilanteeseen, mikä ruoan osalta olisi enää välttämätöntä - mauton ruoka ei vain oikein nappaa. 

Älä höpsi! jos sulle riittää pelkkä suola ja pippuri niin hyvä - aikoinaan ei ollut suolaa saati pippuria, joten sanotaanko seuraavaksi, että nekin ovat tarpeettomia, liikana nostaa vielpä vain verenpainettakin! 

Eikä tarvita äppejä. Eikä kyllä kauppojakaan. Kunnon kansalainen kasvattaa sikansa itse, lypsää lehmänsä ja kirnuaa voin ja tekee juuston, kalastaa ja metsästää, kasvattaa potut ja salaattinsa itse, kerää marjat ja sienet, pyyhkii takalistonsa sammaleen ja suuren suunsa itsekasvatetusta puuvillasta ja pellavasta kehrättysta langasta kudottuun ja ommeltuun liinaan.

(sivusta)

Jos ap on edes pari kertaa aiemmin käynyt vauvapalstalla, hän kyllä tiesi, että tämäkin ketju muuttuu pikkupentujen pippelinmittailujankkaukseksi. Niinhän täällä kaikki ketjut nykyään muuttuvat. 

Vierailija
306/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nopealla laskutoimituksella olet noin 2 900€ tappiolla. Yhtään säästöjä ei ole tullut. 

Jostain se ruoka pitää saada ja olen tottunut maksamaan siitä mitä hankin. En jaksa dyykata roskiksia ja kunto on liian huono "pikaruokaan".

Vierailija
307/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain se ruoka pitää saada ja olen tottunut maksamaan siitä mitä hankin. En jaksa dyykata roskiksia ja kunto on liian huono "pikaruokaan".

Ei sinun tarvitse dyykata. Riittää, että ymmärrä, ettei ostamalla saa säästettyä rahaa. Ostamalla aina vain menettää rahaa. Kun ei se kauppiaskaan niitä tuotteita sinulle ilmaiseksi anna. 

Vierailija
308/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(sivusta)

Niinpä, joku aika sitten oli kirjoitus tyypistä joka pyrkii niin omavaraiseksi kuin mahdollista. Kasvattaa tupakkaakin ettei tartte kaupasta ostaa. Ja joskus vuosia sitten toinen kasvatti tupakkaa kun työkamut kessutteli niin sillekin kasvattamiselle oli tarvetta vaikkei itse edes polta. 

Ei pahemmin tarvii kauppoja eikä sovelluksia sun muita kupponkeja ja mitä lie.

Kaikki nyt vain tuumasta toimeen 😂😂

Juu, ainakin puolet ketjusta on tyhjänpäiväistä jankkaamista.  Eivät osaa edes lopettaa vaan jatkavat varmaan maailman tappiin asti. 😂

Vierailija
309/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanpa,  äpissä on etuja mitkä on aktivoitava ennen kassalla maksamista. Jos et aktivoi niin edut jää saamatta.

No sepä onkin IHAN KAMALAAA, jos ei saa Pola tunikasta 2€ alennusta :D:D:D:D:D:D

Kevätkesällä oli ainakin puutarhamullasta ja lannoitteista mobiilissa alennuksia. Niitä ei puhelinnumerolla saanut.

Lataa se äppi, ettet vaikuta tyhmältä.

Vierailija
310/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fraasit ja kirjoitustyyli ovat siitä huonoja tunnistamiskeinoja etteivät ne ole yksilöllisiä vaan opittuja esimerkiksi koulussa

Ei normaalissa koulussa opeteta mitään trollifraaseja. Paljastit tuon kirjoittamalla, että olet ehta Porvoon Trolliopiston oppilas. Vai Pietarissako olet? 

Miltä tuntuu kun päässä ei pyöri muuta ajatusta kuin pietari, ry zzä ja iikori?

Olihan tuossa paljon muutakin, kuten lukutaitoiset ja normaalin koulun käyneet huomasivat. 

Huoh.... 🙄                         

Olipa nerokas kommentti sinulta. Ihan itsekö keksit vai auttoiko äiti kirjoittamaan? 

Onhan se hyvä ettei tule enää pelkkää ryz zää ja iikoria, mutta koeta kuitenkin vielä kehittää ulosantiasi.                                       

Sinä olet ainut, joka noita sanoja on tässä ketjussa käyttänyt. Aktivoiduit välittömästi, kun sana Pietari mainittiin. Niinkö trollikoulussa opetettiin toimimaan? 

Sama mitä sanoja käytät. Pääsi on täynnä tuota samaa. Pietari, ryz zä, kaalisoppa jne. Millaisissa olosuhteissa elämä muuttuu tuollaiseksi.... Puuttuuko äidin tai isän antama turva vai ovatko he liian huolehtivaisia.

Varmasti puuttuu. Muutenhan sinä olisit leikkimässä isän ja äidin kanssa etkä huutamassa täällää r zzäää

Se olisi luonnotonta jos leikkisin isän ja äidin kanssa. Ovat olleet kuolleina jo 30 vuotta.

Miten sinä koet suhteesi vanhempiisi? Saitko heiltä tarvittavat avut elämään vai kohtelivatko he sinua kenties kaltoin? Milloin äitisi sanoi välittävänsä sinusta? Tai isäsi vei sinut harrastukseen ja kannusti sinua siinä?

Ei saa kiusata onnentonta joka on jäänyt lapsenasteelle.

Ei niin. Siksi jätämme lainaamasi kirjoittajan huomiotta emmekä kiusaa häntä enempää. 

Ehkä et ymmärtänyt ketä tarkoitettiin. Mutta autuaita ovat ymmärtämättömät.

Vierailija
311/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko enemmän säälittävää vai huvittavaa, että alle 15-vuotias lapsi kuvittelee vakavissaan, että uskomme hänen vanhempiensa kuolleen 30 vuotta sitten. 

Eri. Tiedäthän että suurin osa täällä kirjoittavista on aikuisia ihmisiä joilla on omat lapset ja osalla jopa lapsenlapset.

Vierailija
312/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarilla on helpppoa, koskee muitakin k-kauppoja. Ylhäällä vasemmalla voi vaihtaa kauppaa kun joskus saattaa ksupermarketissa tai kmarketissa ola jokin muukin kuin mitä kaikissa kkaupoissa.

Kun avaa äpin niin heti näkee mitä mobiililietuna. Täällä viikolla esim Oddlygood maustamaton barista 3kpl  1 € per purkki. 

En itse käytä tuota tuotetta mutta jos haluisin tuon ostaa niin menisin kauppaan, etsisin kuvan mukaisen tuotteen ottaisin ostoskoriin 3 kpl taikka vaikka vain yhden ja vasta sitten aktivoisin edun. Aktivointi lataa tuotteen plussakortille ja kassalla ei tarvii käyttää kuin plussakorttia koska alennus on valmiiksi jo kortilla. Tuo neuvo koskee tuotteita jotka ei ole itselle niin tuttuja niin varmasti ottaa oikean. 

Kun tuote on tuttu niin kotona voi jo aktivoida sen kortille. 

S-ryhmän äppiä en oo ladannut, enkä myöskään Lidlin. Ässä kaupassa käyn kyllä  silloin tällöin, Lidlissä en juuri koskaan. Siksi en tiiä miten noi toimii.

K ketju on ihan ykkönen! Käyn ainoastaan k ketjun kaupoissa. Edut näkyy heti etusivulla, sovellus on aina auki, joka viikko tulee uudet omat edut, kaksi kertaa viikossa vaihtuu tarjoukset (ma-ke ja to-su). Vuodessa säästöä yli 600€ sinkun taloudessa, satunnaisesti muutama muu syöjä. Hyviä tarjouksia niistä tuotteista joita käytän usein. Joskus ollut jopa ilmaiseksi tuote. Ostoslista helppo koota sovelluksessa ja käyttää kaupassa, puhelin kädessä etsin tuotteet. Nopeuttaa kauppareissua paljon. Tuotteet on listalla lähes noutojärjestyksessä osastoittain. Ainoa huono puoli on se että Citymarket puuttuu, mutta kaksi pienempää löytyy kävelymatkan päästä. Ja vielä: reseptit löytyy sovelluksesta ja siihen tarvittavat ainekset voi yhdellä klikkauksella lisätä ostoslistaan. Esimerkillinen asiakkaan etua ajatteleva palvelu. Voin suositella!

Vierailija
313/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko enemmän säälittävää vai huvittavaa, että alle 15-vuotias lapsi kuvittelee vakavissaan, että uskomme hänen vanhempiensa kuolleen 30 vuotta sitten. 

On mun vanhempi kuollut yli 20 vuotta sitten. Ei se mahdotonta ole.

Ohis, pakko huomauttaa

Kyllä se on mahdotonta, jos olet alle 15-vuotias lapsi. Katsos, mussukka, kun sinun vanhempiesi on pakko olla elossa silloin, kun sinut on pantu alulle. 

Onko palstailu saanut aivosi mätänemään? Miksi kirjoittaja olisi alle 15 vuotta?

Vierailija
314/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lildlin ÄPILLÄ on niin saatanan halpaa jumaliste.

Vierailija
315/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää koska en käytä sitä. 

Vierailija
316/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan edut jäävät käyttämättä, kun en tee limsoilla, suklaalla, sipseillä ym. paskalla yhtään mitään. Muiden ketjujen sovelluksia en käytä.

Vierailija
317/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne edut on noin vaikeasti?

S, k, lidl.

Vierailija
318/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuponkien käyttö on mielestäni ihan helppoa. Sen sopivan kupongin voi kaivella sovelluksesta auki ENNEN kassalle menoa. Sitten kassalla vain tökkää ruudun auki ja näyttää kuponkia. En kuitenkaan juuri koskaan käytä kuponkeja, koska niissä ei ole tuotteita, joita ostan. 

Et selvästikään ole käyttänyt s-ryhmän kuponkeja. Ei riitä, että on avannut kupongin ennen kassalle menoa. Siellä kassalla pitää näyttää kuponki kassalle ja näyttää kuinka lunastaa sen. Joskus tuo pitää tehdä kolmellekin kupongille. Nykyään ne jopa toimii suhteellisen hyvin, jossain vaiheessa kupongin lunastaminen ei onnistunut lainkaan ja kassa totesi siinä olevan ongelmia ja antoi alennuksen. Aika usein niistä löytyy joku käytettävä, kun ne ovat tuoteryhmäkohtaisia kohtuullisia prosenttialeja ja aika moni ostaa jotain vessapaperia, juustoa tai valmiiksi pakattua lihaa kaupasta.

Vierailija
319/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupan edut jäävät käyttämättä, kun en tee limsoilla, suklaalla, sipseillä ym. paskalla yhtään mitään. Muiden ketjujen sovelluksia en käytä.

Suurin osahan noista eduista perustuu omaan ostohistoriaasi. 

Vierailija
320/461 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset yhtään ajattele (vai eikö heitä häiritse?) että apit ja bonuskortit ovat vain yhtä tarkoitusta varten: kerätä heistä mahdollisimman tarkkaa dataa mainonnan ja markkinoinnin kohdentamista varten?

Se ”alennus” on vain porkkana, jolla ihmiset saadaan antamaan kauppaliikkeelle oikeus kerätä heidän ostoksistaan yksityiskohtaisia tietoja, yhdistää näitä tietoja muihin saatavilla oleviin henkilötietoihin ja -asiakastietoihin, yhdistää tietoja mobiililaitteen selailuhistoriaan jne. 

Mielestäni 2% halvempi makkara on aika halpa hinta siitä, että antaa S ryhmälle tai Keskolle oikeuden kerätä itsestään kaikki mahdolliset tiedot. Todennäköisesti kauppaliike tietää teistä enemmän kuin useimmat perheenjäsenenne: mitä syötte, paljonko käytätte alkoholia, missä liikutte, milloin teillä on kuukautiset, harrastetteko irtoseksiä (ainakin jos ostatte kuminne samalla bonuskortilla), minkä pankin asiakkaita olette, mitä sosiaalisen median kanavia käytätte, millä verkkosivuilla vierailette jne jne.  Miten käytätte rahaa, onko tilipäivänä lähestyessä aina käyttötili loppu ja vingutatte visaa joka kuin 25.-30. pv yms yms.  

Syy sille miksi bonuskortit ovat siirtyneet muovikorteista kännykkään ei ole käytön helppous, vaan se, että kaupan sovellusta käyttävän ihmisen puhelimesta saadaan tietoa myös muista asennetuista sovelluksista, selailuhistoriasta (ns keksit) yms yms. 

Sitten nämä kaikki tiedot tietysti yhdistetään asiakasrekisteriin löytyviin henkilötietoihin jotta saadaan myös tarkka kotiosoite jne. Tietoja myös yhdistetään muiden samassa osoitteessa  asuvien tietoihin, jolloin saadaan tarkka kuva koko perheestänne, lapsistanne, puolisosta jne. 

Terveisin markkinointiautomatiikkaa työkseen näille firmoille myynyt joka ei itse käytä bonuskorttia muuta kuin hyvin valikoivasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän