Oletko koskaan kuullut Nanjingin verilöylystä?
Kommentit (40)
Ulkomuistista, japanilaiset sotilaat surmasivat sankoin joukoin kiinalaisia siviilejä?
Oikea linkki yllä. Eipä koulussa historian tunnilla koskaan tuollaisesta kerrottu....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ulkomuistista, japanilaiset sotilaat surmasivat sankoin joukoin kiinalaisia siviilejä?
Kyllä. Teot olivat raaempaa kuin mitä n a t s i t tekivät. Japani ei ole ikinä edes pyytänyt kiinalaisilta anteeksi
Olen lukenut aiheesta kirjan The r.ape of Nanking (piste piti laittaa sensuurin ohittamiseksi). Karmeaa luettavaa.
Muistakaa, että vasemmistolaiset itkee kyynel silmässä Hiroshiman ja Nakasakin uhreja.
Sen sijaan Nanjingin uhrit ohitetaan olan kohautuksella, vain Amerikka on paha.
Ihmisen kyky julmuuteen on käsittämätön 😪 Olen lukenut muun muassa Ruandan kansanmurhasta ynnä muista mutta Nanjing on hirveydessään ja raakuudessaan kamalinta mitä olen koskaan lukenut...
Olen tiennyt. Olen käynytkin Nanjingissa. Ei löydy sanoja
Vierailija kirjoitti:
Oikea linkki yllä. Eipä koulussa historian tunnilla koskaan tuollaisesta kerrottu....
Ap
Koulun historiatunnilla kerrataan samaa valtavirtahistoriaa sukupolvesta toiseen. Sitä, mitä on auktoriteetin mielestä on turvallista kertoa. Egyptin pyramidit eivät loukkaa ketään mutta biisonien lataaminen sukupuuttoon saattaa pahoittaa mieliä.
Mikä noita aasialaisia oikein vaivaa? Kaikenlaista paskaa sielläpäin maailmaa, julmuuksia ym
Olen lukenut aiheesta ennenkin. Toisin kuin juutalaisten kohtaloa tätä asiaa ei tuoda usein esille. Saksalaiset ovat myöntäneet tekonsa hieman helpommin kuin kiinalaiset...
Taisin ensi kerran kuulla kyseisestä verilöylystä pari vuotta sitten ja olen jo yli 40-vuotias. Luulin ettei n a t s e j a pahempaa voi olla. Olin vää
Minusta on kuvaavaa että jopa nasset olivat kauhuissaan japanilaisten teoista
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä skipattiin toinen maailman sota kokonaan. Nyt se näkyy miten vähän ihmiset asiasta tietää jne.
-milleniaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Teot olivat raaempaa kuin mitä n a t s i t tekivät. Japani ei ole ikinä edes pyytänyt kiinalaisilta anteeksi
Taitaa olla ainoa ja suurin asia, mikä hiertää noiden kahden välejä. Japsit olivat raakoja. Erässä dokkarissa Tyynenmeren jenkkiveteraani kertoi, että maihinnousun jälkeen sisämaassa tuli vastaan ensimmäinen kuollut jenkkisolttu, niin tämä oli istuma-asennosa puuta vasten, pää irti leikattuna sylissä ja irti leikattu vehje suuhunsa työnnettynä.
Vierailija kirjoitti:
Taisin ensi kerran kuulla kyseisestä verilöylystä pari vuotta sitten ja olen jo yli 40-vuotias. Luulin ettei n a t s e j a pahempaa voi olla. Olin vää
no oikeastaan ei voi olla jos luet m e n g e l i n kokeista.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut aiheesta ennenkin. Toisin kuin juutalaisten kohtaloa tätä asiaa ei tuoda usein esille. Saksalaiset ovat myöntäneet tekonsa hieman helpommin kuin kiinalaiset...
Kenties siksi koska se on maantieteellisesti niin kaukana. aivan kuten satojen miljoonien alkuperäiskansojen hävittäminen pohjois ja etelä amerikoista. Kylmää luettavaa.
Oletteko lapset kuulleet Maon ja Stalinin puhdistuksista?
Aloittakaa vaikka niistä, niin tuntuu Japanin ja yhdysvaltojen teot pikku kiusanteolta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005500199.html