Marjanpomijat tienaa jopa 3000€/päivässä eli 90 000€/kk
Toki voi vähemmänkin poimia mut huipputuloihin pääsee ja elelee herroiksi koko vuoden kuukauden töillä. Marjanpoimijoiden faceryhmässä keskustelua tästä. Kenenkään ei tarvi olla köyhä ellei halua. Verotonta tuloa.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Jutussa lukee "Koko kesän kaikista marjoista tulevat tienestit voivat nousta viisinumeroisiin summiin eli kymmeneen tuhanteen euroon asti, hän arvioi.", mitä täällä sekoillaan? 😃
Satanen on viisi umeroinen100,00€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011368000.html
Hyvä juttu marjapoimijoiden palkoista, tosiaan jopa 3000€ päivässä mut alkaa olla maksimi. Kuitenkin 90 000€/kkJutussa viitataan johonkin Facebookin marjaryhmän keskusteluun. Tosi luotettava lähde. 3000 euroa/vrk tarkoittaa 60 ämpäriä puhdistettua mustikkaa 50 euroa/ämpäriä.
Tekemätön paikka yhdeltä ihmiseltä.
Paitsi Mika Hujaselta. Hän on johtotähti meille kaikille laiskoille sohvallamakaajille.
Pilkkuvirhe. Ei edes markka-aikana saatu 3000 markkaa päivässä.
Ihan turha valehdella minun kaltaisilleni (entisille) ammattipoimijoille tuollaista. Totta sekin, että ehkä muutamana päivänä sellaisen saaliin onnistuu saamaan, mutta tulee sadepäiviä eikä hyviä marjapaikkoja kuukaudeksi riitä.
Jutun lukeneet huomaavat, että hän ehtii saman päivän aikana poimia ja puhdistaa vain 4 sangollista = 4x50€/sanko=200€, sillä eihän roskaisista yhtä paljon makseta. Toiseksi hänellä on ilmeisesti vakituiset ostajat, eli ei myy fb:ssa eikä varsinkaan teollisuudelle.
Tiedättekö, paljonko maksetaan kihokista? Siinäpä olisi ainesta uuteen otsikkoon.
Miks et samantien laskenut vuosipalkaksi tai 10v palkaksi.
Voi tienata mitään vaan yhdessä päivässä mutta jos niitä päiviä on muutama vuoteen niin ei mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti työttömien kannattaa poimia marjoja ja pakastaa ne itselleen. Todella terveellinen osa ruokavaliota ja kallista ostaa kaupasta.
Kyllä. Superfoodia. Ja jos on töissä, eikä huvita poimia, niin suoraan poimijalta ostettuna halpaa, 5-7 euroa litra. Ja ahkera poimija tienaa parissa kuukaudessa jopa 15-20 tuhatta, jos tietää paikat. Kuitenkin vähemmälläkin työllä 5-10 tuhatta. Se on monelle hyvä lisätulo.
Et kai sinä 18 tuntia päivässä töissä ole? Laiskempi on se, joka marjat ostaa, oli töissä tai ei. 55 vuotta olen poiminut marjani itse ja 40 vuotta niistä käynyt töissä. Minkä lapsena oppii, sen vanhana taitaa.
Miksi ihminen on laiska jos tekee itselleen mieleisiä asioita? Minä sain lapsuudessa marjanpoiminnasta aivan tarpeekseni. Vihaan lisäksi paarmoja, hyttysiä, käärmeitä. Käyn palkkatöissä ja ostan marjat. Vadelmia saatan poimia, muut marjat jätän ehdottomasti toisten poimittavaksi. Tienatkoon vaikka 4000 euroa päivässä. Hyvä niin, ei ole helppo eikä mukava työ.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna hillasta maksetaan todella hyvin, joten tuollainen 12 000 e/kk ei olisi lainkaan mahdotonta.
Missäköhän pääkaupunkiseudulla on hillaa? Ja vielä sen verran että ämpärin saisi täyteen.
Jos nyt unohdetaan, ettei vauhti ole realistinen (kerätä JA SIIVOTA noin nopeasti) niin aikaa menee marjapaikan etsimiseen. Koskaan et voi tietää, onko marjoja paikassa x tänä vuonna ja onko joku jo ehkä kerännyt siitä. Sen lisäksi 50€ ämpäreitä ei noin vaan saa vaikka kymmentä kerralla menemään. Firmat maksavat paljon huonommin ja marjoja myydään niin paljon että hinta tippuu helposti, ostajia saa odotella. Olemme perheeni kanssa keränneet marjoja vuosia ja kokonaisuus ei ole realistinen. Hyväkuntoinen marjastaja voi kerätä sen 10 ämpäriä vaikka päivässä mutta että itse ehtisi vielä puhdistaa ja myydä marjat päivässä ja sama uudestaan monena päivänä ilman että menisi aikaa marjapaikan etsintään, välillä sataisi kaatamalla vettä jne.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna hillasta maksetaan todella hyvin, joten tuollainen 12 000 e/kk ei olisi lainkaan mahdotonta.
Oletko ikinä hillastanut? Minä olen ja tiedän tämän: marjat pitää noukkia maasta yksitellen. Ei ole nopeaa hommaa.
"Facebookin marjastusryhmässä keskustelua on viime aikoina aiheuttanut väite siitä, että mustikoita poimimalla voisi tienata jopa kolme tuhatta euroa päivässä. Se vaatisi kaiken valoisan ajan hyödyntämisen lisäksi lähes epäinhimillistä nopeutta niin poimimisessa, putsaamisessa kuin liikkumisessakin.
Tavalliselle marjanpoimijalle realistinen tienesti koko kesän marjasadosta onkin ennemmin kymmenistä euroista satoihin euroihin. Näin arvioi MTK:n kuluttajatyön ja ruokamarkkinoiden asiantuntija Heidi Siivonen.
– Tosipoimijat voivat päästä tuhansiin euroihin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa lukee "Koko kesän kaikista marjoista tulevat tienestit voivat nousta viisinumeroisiin summiin eli kymmeneen tuhanteen euroon asti, hän arvioi.", mitä täällä sekoillaan? 😃
Jutussa kerrotaan monen tienaavan 3000€ PÄIVÄSSÄ, mut se vaatii jo ahkeruutta. Toki tunnin poiminnalla ei paljoa tienaa.
Ei kerrottu monen tienaavan.
Savolainen 10l ämpäri on oikeasti 1L ämpäri....
Tietysti rahaa tulee enemmän, jos niiden marjojen kilohintaa nostetaan. Jos kymmenen kilon marjasaaliista maksetaan 200 euroa, tai jos siitä maksetaan 500 euroa, niin ei ole vaikea laskutehtävä päätellä, että kummanko hinnan haluaa saada keräämistään marjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
Moni tavis kerää tunnissa ämpärillisen eli sen 55-60€ on tuntipalkka helposti tavikselle. Itsestä kiinni montako tuntia poimii. Helposti kuitenkin satasia päivässä. Ahkerimmat saa sen 3000€ pv
Jos nyt jollain ilveellä saa ämpärin täyteen tunnissa, niin putsaamiseen menee vähintään 3 h kun napsii myös kannat pois joka mustikasta. Vai myyttekö te mustikat roskineen päivineen 60€ per sanko?
Ei kypsiin mustikoihin tule kantoja napsittavaksi, ja toiseksi tavallisesti niitä ei napsita pois.
Kyllä minä ämpärillisen tunnissa voin poimia kotiportailta lähtien, ja puhdistaa ne 10 minuutissa. Syön ne itse, eikä koskaan ole käynyt mielessäkään alkaa kantoja poistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
Moni tavis kerää tunnissa ämpärillisen eli sen 55-60€ on tuntipalkka helposti tavikselle. Itsestä kiinni montako tuntia poimii. Helposti kuitenkin satasia päivässä. Ahkerimmat saa sen 3000€ pv
Jos nyt jollain ilveellä saa ämpärin täyteen tunnissa, niin putsaamiseen menee vähintään 3 h kun napsii myös kannat pois joka mustikasta. Vai myyttekö te mustikat roskineen päivineen 60€ per sanko?
Ei kypsiin mustikoihin tule kantoja napsittavaksi, ja toiseksi tavallisesti niitä ei napsita pois.
Kyllä minä ämpärillisen tunnissa voin poimia kotiportailta lähtien, ja puhdistaa ne 10 minuutissa. Syön ne itse, eikä koskaan ole käynyt mielessäkään alkaa kantoja poistelemaan.
Me nypimme aina isoimmat kannat pois, myymme vaan todella puhdasta mustikkaa. Ei kukaan osta 50€ ämpäriä jos se on kantoja täynnä. Kenenkään kotiportailta ei saa kerättyä satoja litroja eli jossain vaiheessa on pakko lähteä kauemmas, mihin menee aikaa. Sen lisäksi suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa, mistä lähtökohtaisesti jo täytyy lähteä autolla ajamaan ennen kuin on metsässä mistä kerätä: ja silloinkin pitää tietää ne paikat mihin mennä. Nämä jankuttajat eivät itse ole olleet keräämässä eivätkä ymmärrä todellisuutta.
Ja vuositulot siis yli miljoona? Ei muuta kuin metsään keräämään, ap!
Vierailija kirjoitti:
Ei silti kelpaa työttömille.
Luuliisi kelpaavan työssäkäyvällekin, etenkin sellaiselle, joka itkee kun 10 tonnin palkasta menee puolet veroa, mutta ei. Laiskoja ovat työssäkäyvät.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011416261.html
Marjojen välittäminen muuttaa marjatulon verotettavaksi tuloksi. Mikäli toisen keräämiä marjoja välittää eteenpäin, tulosta on maksettava veroa.
Laajamittainen luonnontuotteiden kerääminen ja myynti saatetaan katsoa elinkeinotoiminnaksi, muuksi tulonhankkimistoiminnaksi tai harrastustoiminnaksi.
Arkitisista Aromeista kehotetaan olemaan yhteydessä verottajaan, mikäli epäilee jonkun laiminlyövän verovelvollisuuttaan. Vihjeen voi antaa nimettömästi Verohallinnon nettisivuilla olevalla verkkolomakeella.
Olin kerää hillaa lauantaina ja tienasin 400 euroa. Myin hillat jo. Olen työtön. Aikaisemmin tienassin 200 euroa. Ihan hyvin päivän työstä lauantaina.
Ja jos on töissä, eikä huvita poimia, niin suoraan poimijalta ostettuna halpaa, 5-7 euroa litra.
Ei huvita myydä halvalla niille, joita ei huvita poimia itse.
Lakasn poimiminen on työlästä lilluvalla suolla. Omiin tarpeisiin olen poiminut. Samoin juuri syksyn ekat pakkaset ovat parasta karpalon poimintaan.
Ei taida olla kykenevää porukkaa täällä isojen kaupunkien liepeillä.
Osaan ja tunnen marjastukset ja sienestykset. Ne jutut opetettiin minulle kun olin lapsi.
Miten teillä?
jaa, hauki puri pikku noelia jalkapohjaan jutut on nyt vaihtuneet näihin marjanpoimija tienaan 5000 marjoillaan.