Marjanpomijat tienaa jopa 3000€/päivässä eli 90 000€/kk
Toki voi vähemmänkin poimia mut huipputuloihin pääsee ja elelee herroiksi koko vuoden kuukauden töillä. Marjanpoimijoiden faceryhmässä keskustelua tästä. Kenenkään ei tarvi olla köyhä ellei halua. Verotonta tuloa.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
On pirun hyvä saavutus jos kerää päivässä 10 sangollista ja puhdistamattomina noista saa noin 30 euroa per sangollinen. Eli sellainen 300 euroa on mahdollista tienata päivässä, mutta vaatii jo kovaa kuntoa ja pitkää päivää. Täytyy myös muistaa, että hyviä mustikkamaita on ainoastaan alle prosentin verran kaikesta metsämaasta.
300 päivässä nettona on enemmän kuin erikoislääkärillä
No erikoislääkäri voi tehdä työtään ympäri vuoden. Marja-aika on muutaman viikon.
Vierailija kirjoitti:
Marjafirmoille poimineet thaikut, ovat keränneet mustikkaa 2000-3500kg kesässä. Suoraan kuluttajille myytynä kympin kilo se on 20-35.000 netto. Kovaa työtä, mutta kirurgin ansiot.
Mahtoikohan se olla siivottua marjaa se 2000-3500 kg? Nimittäin en oikein usko, että kuluttaja ostaa kympin kilo siivoamatonta marjaa.
Saanko tulla ap sinun mukaan metsään katsomaan kun tienaat 90 000e marjoilla kuukaudessa?
Mitä sä täällä sitä uliset, painele sinne metsään jo.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011368000.html
Hyvä juttu marjapoimijoiden palkoista, tosiaan jopa 3000€ päivässä mut alkaa olla maksimi. Kuitenkin 90 000€/kk
Toinen kysymys,kuka jaksaa painaa kuukauden ilman vapaapäiviä? Pitää olla melko hyvä kunto.
Ei kannata. Puolet palkasta menee hyttysmyrkkyyn kerta siellä metsässä ollaan aamusta yömyöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti tienaa päivässä 3000😂😂😂 Herätys nyt. Se tarkoittaisi 60 ämpärin keruuta päivässä jos myisi yhden ämpärin 50 eurolla.
Eli valehteleeko tämä Mika esim? Omalla nimellään antaa haastattelun kuitenkin
Kyllä se taitaa valehdella. Ainahan tuollaisia liiottelijoita on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen poiminut hyvänä vuotena mustikkaa 10 litraa tunnissa. Kyllä silläkin palkoille pääsee, kun myy suoraan kuluttajille 60€/ämpäri. Satokausi on lyhyt. Sen jälkeen puolukkaa.
Muutama vuosi sitten oli juttu thai pariskunnasta, jotka säästi 10 vuodessa omakotitalo rahat Jyväskylässä marjan poiminnalla. 120.000Tässä linkki typerille alapekuttajille. Olivat Myanmarista, mutta tarina on tosi.
6000 e vuodessa ei ole ihan hirveä raha vuodessa per henkilö. Työpäivät on yleensä15-18 tuntisia.
Eivät tehneet sitä kokopäivätyönä ympäri vuoden, vaan muun elämän, opiskelun ja työn ohessa.
Jos poimii, kuten marjafirmojen thai poimijat, tienaa suoraan myymällä kesässä 20-30 tuhattaPaskat. En usko hetkeäkään. Numerot eivät täsmää. Tuo tarkoittaisi todella montaa ämpärillistä, jotka pitäisi puhdistaa ja myydä.
Ihan minkä tahansa myymiseen menee aikaa. Kaikkeen menee. Ei vaan natsaa ei sit ei niin vaan mitenkään.
Saat ehkä 5 donaa jos raadat ja löydät marjaa.
Ei siinä - hyvä raha sekin ja arvostan jokaista joka kerää edes kourallisen rahkansa sekaan :)
Olen ostanut poimijoilta. Kaikki menee sitä mukaa, kun ehtivät poimia. Yhdellä tori tai face ilmoituksella.
Sinä et usko, koska et pysty samaan kuin myanmar pariskunta. Minä uskon, koska olen poiminut itselle pikku poumurilla 10ltr tunnissa.
Juu en ja jutun heistä luettuani tuli hyvä mieli. Ahkeria ihmisiä ja huonoista lähtökohdista on ponnistettu omanlaiseen menestykseen ja onneen. Hattua nostan.
Mulla ei myöskään ole lapsia ja en osaa tehdä kevätkääryleitä.
Usein sitä miettii, että turha. Täysin turha rikka ämpärissä. Joutaisi imuriin mokoma.
Ai että. Jos ei tarvisi huolehtia lapsista ja kodista, mä kyllä voisin koluta metsiä muutaman myydyn marjaämpärin toivossa aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti tienaa päivässä 3000😂😂😂 Herätys nyt. Se tarkoittaisi 60 ämpärin keruuta päivässä jos myisi yhden ämpärin 50 eurolla.
Eli valehteleeko tämä Mika esim? Omalla nimellään antaa haastattelun kuitenkin
Kyllä se taitaa valehdella. Ainahan tuollaisia liiottelijoita on ollut.
"Kerran poimin tosi nopeasti ämpärin täyteen. Jos sen olis joku ostanut siivotun marjan kilohinnalla, ja olisin koko päivän poiminut samaa vauhtia, olisin tienannut 3000 € sinä päivänä. Vau!" Ja siitä se sit lähti...
Ehdottomasti työttömien kannattaa poimia marjoja ja pakastaa ne itselleen. Todella terveellinen osa ruokavaliota ja kallista ostaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu marjapoimijoiden palkoista, tosiaan jopa 3000€ päivässä mut alkaa olla maksimi. Kuitenkin 90 000€/kk
Vain "tosi poimijat" eivät kaikki. Vähän sama ku että ministerin palkka on vähän alle 12 000/kk. mutta ei jokaisen suomalaisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu marjapoimijoiden palkoista, tosiaan jopa 3000€ päivässä mut alkaa olla maksimi. Kuitenkin 90 000€/kkVain "tosi poimijat" eivät kaikki. Vähän sama ku että ministerin palkka on vähän alle 12 000/kk. mutta ei jokaisen suomalaisen...
Jos joku tosipoimija jonain päivänä kolmeen tonniin yltääkin (miten ihmeessä?), niin taatusti ei ainakaan tasaisesti päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Vaikka tienais puolta vähemmän eli tekis vaan osan aikaa päivästä niin saa 45 000€/kk
Lopettakaa ny tollaiset paska jutut, jos se olis noin helppoo ku annetaaan ymmärtää ni menkää heti keräämään...Lupaan että mieli muuttuu! Näillä jutuilla ruokitaan vain ihmisten mielikuvitusta...Tolla laskentakaavalla vaikka ei lähtis mihkään niin silti tienaa satasia...Idiootit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
On pirun hyvä saavutus jos kerää päivässä 10 sangollista ja puhdistamattomina noista saa noin 30 euroa per sangollinen. Eli sellainen 300 euroa on mahdollista tienata päivässä, mutta vaatii jo kovaa kuntoa ja pitkää päivää. Täytyy myös muistaa, että hyviä mustikkamaita on ainoastaan alle prosentin verran kaikesta metsämaasta.
300 päivässä nettona on enemmän kuin erikoislääkärillä
No erikoislääkäri voi tehdä työtään ympäri vuoden. Marja-aika on muutaman viikon.
On se kyllä pari kolme kuukautta, muttei tietenkään päätoimiseksi riitä. Voi sillä silti tienata kivasti ekstraa hyvällä tuntipalkalla muutamasta tonnista pariinkymmeneen tonniin.
Ei tuo suurimmalle osalle ole realistista. Kyllä kai koko Suomi olisi metsässä eikä kukaan tekisi muita töitä, jos kuukaudessa tienaa 90 000.
Olen vanha ukko,2 kymmenen litran ämpäriä mustikkaa noin 6-tuntia putsaus marjukalla imuriin liitettävä noin tunti satanen päivässä puhtaana,2-tonnia puhdasta on tavoite.Ite myyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna hillasta maksetaan todella hyvin, joten tuollainen 12 000 e/kk ei olisi lainkaan mahdotonta.
Siis mustikasta saa ton 90 000€/kk, hillasta maksetaan 4 kertaa enemmän eli jopa 360 000€/kk
Ja sitten ku menee ja kerää kultakimpaleita ni tienaa tunnissa ainaski 1 000 000, ja joku kaveri jossakin oli poiminut kuulemma jopa timantteja ja tienannut minuutissa uuden Lambon ja....
Todennäköisesti vähintään yksi ellei jopa kaikki naapurisi ole marjamiljonäärejä. Sinä se vaan kitkutat pikku firmassasi tai toisen renkinä. Lopeta se ja ryhdy marjanpoimijaksi. Se ei ole mies eikä mikään, jos ei ole marjanpoimija.
Olen ostanut poimijoilta. Kaikki menee sitä mukaa, kun ehtivät poimia. Yhdellä tori tai face ilmoituksella.
Sinä et usko, koska et pysty samaan kuin myanmar pariskunta. Minä uskon, koska olen poiminut itselle pikku poumurilla 10ltr tunnissa.