Marjanpomijat tienaa jopa 3000€/päivässä eli 90 000€/kk
Toki voi vähemmänkin poimia mut huipputuloihin pääsee ja elelee herroiksi koko vuoden kuukauden töillä. Marjanpoimijoiden faceryhmässä keskustelua tästä. Kenenkään ei tarvi olla köyhä ellei halua. Verotonta tuloa.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaat sitten muistaa ilmoittaa marjojen myynnistä saadut tulot Kelalle!
Marjanpoiminta on verotonta!!
Ei niitä myyntituloja verojen vuoksi ilmoiteta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
Moni tavis kerää tunnissa ämpärillisen eli sen 55-60€ on tuntipalkka helposti tavikselle. Itsestä kiinni montako tuntia poimii. Helposti kuitenkin satasia päivässä. Ahkerimmat saa sen 3000€ pv
En sanoisi, että helposti.
Jos poimit tunnin, niin kauanko puhdistukseen menee aikaa? Montako ämpärillistä jaksat puhdistaa samalle päivälle? 60 euroa ämpärillisestä vaatii hyvälaatuista täysin puhdistettua mustikkaa.
Tässä on nyt "vähän" romantisoitu marjastuksen helpoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa lukee "Koko kesän kaikista marjoista tulevat tienestit voivat nousta viisinumeroisiin summiin eli kymmeneen tuhanteen euroon asti, hän arvioi.", mitä täällä sekoillaan? 😃
Jutussa kerrotaan monen tienaavan 3000€ PÄIVÄSSÄ, mut se vaatii jo ahkeruutta. Toki tunnin poiminnalla ei paljoa tienaa.
Paikallinen ostaja ilmoitti fb-ssä maksavansa mustikoista 3 e/kilo. Jos haluaisi 3000 euroa päivässä, pitäisi poimia 1000 kiloa päivässä. Ämpärillinen painaa noin 7 kiloa, joten ämpäreitä pitäisi olla 143 kpl. Jos tekisi päivässä hommia 12 tuntia, pitäisi poimia yli 10 ämpäriä tunnissa eli yksi ämpäri alle 6 minuutissa. Noinkohan onnistuu?
En edes tajunnut et joku vois myydä välikädelle… mikä järki siinä olisi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti tienaa päivässä 3000😂😂😂 Herätys nyt. Se tarkoittaisi 60 ämpärin keruuta päivässä jos myisi yhden ämpärin 50 eurolla.
Eli valehteleeko tämä Mika esim? Omalla nimellään antaa haastattelun kuitenkin
Varmaan sitten. Ei kukaan todellakaan kerää tuollaista määrää päivässä ja puhdista niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen poiminut hyvänä vuotena mustikkaa 10 litraa tunnissa. Kyllä silläkin palkoille pääsee, kun myy suoraan kuluttajille 60€/ämpäri. Satokausi on lyhyt. Sen jälkeen puolukkaa.
Muutama vuosi sitten oli juttu thai pariskunnasta, jotka säästi 10 vuodessa omakotitalo rahat Jyväskylässä marjan poiminnalla. 120.000
Tässä linkki typerille alapekuttajille. Olivat Myanmarista, mutta tarina on tosi.
Näiden himokerääjien taustatukena on aina puoliso, joka hoitaa kodin sillä aikaa kun marjastajat on metsässä ja käy kotona vain nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että mustikoilla voi tienata 3000 euroa per päivä 😁. Eli siis noita pitäisi kerätä päivässä yli tuhat litraa eli reilut 100 sangollista. 10 tunnin aikana siis keskimäärin yli 10 sangollista tunnissa. Jokainen joskus marjoja kerännyt tietää tuon olevan täysin mahdoton tehtävä.
Moni tavis kerää tunnissa ämpärillisen eli sen 55-60€ on tuntipalkka helposti tavikselle. Itsestä kiinni montako tuntia poimii. Helposti kuitenkin satasia päivässä. Ahkerimmat saa sen 3000€ pv
En sanoisi, että helposti.
Jos poimit tunnin, niin kauanko puhdistukseen menee aikaa? Montako ämpärillistä jaksat puhdistaa samalle päivälle? 60 euroa ämpärillisestä vaatii hyvälaatuista täysin puhdistettua mustikkaa.
Tässä on nyt "vähän" romantisoitu marjastuksen helpoutta.
Jep. Ja tärä romantisointia harrastaa ne jotka ei itse ole koskaan ämpärillistäkään keränneet tai puhdistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti tienaa päivässä 3000😂😂😂 Herätys nyt. Se tarkoittaisi 60 ämpärin keruuta päivässä jos myisi yhden ämpärin 50 eurolla.
Eli valehteleeko tämä Mika esim? Omalla nimellään antaa haastattelun kuitenkin
Varmaan sitten. Ei kukaan todellakaan kerää tuollaista määrää päivässä ja puhdista niitä.
No jo on että ihmiset antaa haastatteluja ja puhuvat täyttä puppua. Marjastusryhmässäkin omilla nimillään ihmiset kertovat sen 3000€ tienaavansa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, vai niin. Ilmeisesti jos jotain lakkoja voi kerätä huippupaikalta aamusta yömyöhään niin varmasti voi tienatakin ihan hyvin. Mutta tuskin millään puolukan keruulla.
Lakkoja voi poimia myös illasta aamuun ja nukkua päivät
No lopputulema on siis ettei kannata poimia ollenkaan kun ei saa sitä 3000€ päivässä kuten huippupoimijat. En tajua logiikkaa ettei kannata. Enempi jää itselle myytävää. Mut kyllä en jaksais kuunnella valitusta köyhyydestä kun jokaisella mahis tienata paljon rahaa.
Sopii mennä itse sinne metsään koittamaan saako tienattua 3000e päivässä :D
Vierailija kirjoitti:
No lopputulema on siis ettei kannata poimia ollenkaan kun ei saa sitä 3000€ päivässä kuten huippupoimijat. En tajua logiikkaa ettei kannata. Enempi jää itselle myytävää. Mut kyllä en jaksais kuunnella valitusta köyhyydestä kun jokaisella mahis tienata paljon rahaa.
Onko esimerkiksi selkävaivaisella mahis kyykkiä metsässä?
Täs on sama ku musiikissa. Tekee vaan bängerin biisin ja saa miljoonia ynnä tushua näteiltä mimmeiltä.
Tekee vaan.
Urpot ei ikinä tajuu, et menee ja tekee.
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähempikin riittää ja voi ostaa talon:
Itse poimin korkeintaan 2 ämpäriä kerralla ja siihen menee jo monta tuntia. Puhdistukseen menee toiset saman verran. Haluaisin kyllä vierestä seurata miten joku kerää jotain 70 ämpäriä päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen poiminut hyvänä vuotena mustikkaa 10 litraa tunnissa. Kyllä silläkin palkoille pääsee, kun myy suoraan kuluttajille 60€/ämpäri. Satokausi on lyhyt. Sen jälkeen puolukkaa.
Muutama vuosi sitten oli juttu thai pariskunnasta, jotka säästi 10 vuodessa omakotitalo rahat Jyväskylässä marjan poiminnalla. 120.000Tässä linkki typerille alapekuttajille. Olivat Myanmarista, mutta tarina on tosi.
Parhaimmillaan poimineet ja siivonneet päivässä 13 ämpärillistä, keskimääräinen hinta ollut 50 euroa/sankko. Tuo tekee 650 euroa/päivässä kahdelta hengeltä. Kaukana ollaan kolmesta tonnista. Nukkuneet 4 tuntia yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähempikin riittää ja voi ostaa talon:
No oletko itse ostanut talon mustikkarahoilla?
No ei kai siinä sit, laittaa vaan ne paperit näytille että on tienannu 3k päivässä🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko esimerkiksi selkävaivaisella mahis kyykkiä metsässä?
Itse ainakin poimin ja myyn marjoja vaikka paha selkävika. Aikaa menee välillä venyttelyyn mut läkärikin sanoi et selkävaivojen vuoksi ei saa jättää tekemättä asioita. Kaikki liike ja tekeminen on hyväksi selkävaivaiselle. Ihmisillä aina selitya miks mieluiten makaa kotona.
Kyllä tuo leiville lyö jos on esitetyt viitearvot tienuusta kohdillaan. Rahaa tarjolla ja verotonta tuloa. Lopettakaa kotvaksi se tyhjien tölkkien metsästys ja menkää marjastamaan. Ketä kykenee ja kuta homma kiinnostaa.
"Sä kasvoit marja tummainen vihreellä mättäällä..."