Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisesta ihmisestä tulee seksuaaliterapeutti

Vierailija
19.07.2026 |

Ja onko niillä koko ajan seksi mielessä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksologia on oikeasti mielenkiintoista. Ja seksuaalisuus on tosi paljon muutakin kuin itse seksiä. Ihan olen tavallinen ihminen.

T. Seksuaalineuvoja 

Oletko nainen? Miksi seksuaaliterapeutit ovat pääasiassa naisia?

Vanhoja piikoja kiinnostaa miten muilla menee makuuhuoneessa 

Vierailija
22/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksologia on oikeasti mielenkiintoista. Ja seksuaalisuus on tosi paljon muutakin kuin itse seksiä. Ihan olen tavallinen ihminen.

T. Seksuaalineuvoja 

Vanhoja piikoja kiinnostaa miten muilla menee makuuhuoneessa 

Kiitos, olen parisuhteessa. Mutta autan mielelläni ihmisiä pohtimaan makuuhuoneen (tai mikä paikka nyt milloinkin) asioita. Aika kurjaa olisi neuvoa asiassa, josta ei olisi jollakin tasolla kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevästä. Semmoisesta joka ei pärjää yliopistotason opinnoissa.

Vierailija
24/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Seksuaalineuvoja 

Sepä se! Alalle tarvittaisiin enemmän miehiä. Ehkä meidän naisten on jotenkin helpompi ensinnäkin heittäytyä terapiapuolelle ja toisekseen helpompi käsitellä seksuaalisuuden asioita tuntemattomien kanssa? En tiedä, mutta opiskeltavat aiheet koskevat kaikkia sukupuolia.

Kaikkia? Taitaa olla niin etten pysty tekemään seksineuvonta työtä ilman että nielaiset samalla kirjokielen moninaisuuksineen.

Siinä myös syy miksi useimmat miehet pysyvät tuosta kaukana: heitä on vaikeampi korruptoida ideologisella hölynpölyllä. Ainakin kun se on noin sakeaa laatua.

25/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Seksuaaliterapeutti ei ole nimekesuojattu ammatti, joten kuka tahansa voi ryhtyä seksuaaliterapeutiksi. Tämä kannattaa pitää mielessä. Seksuaaliterapeutti ei ole terveydenhuollon ammattihenkilö, eli heillä ei myöskään ole vaitiolovelvollisuutta.

On vaitiolovelvollisuus. Todella tärkeä asia.

Ei ole. Toki olisi eettistä olla kertomatta asiakkaiden asioita eteenpäin,  mutta ei seksuaaliterapeutilla ole sen kummempaa vaitiolovelvollisuutta kuin esim. ennustajalla. 
Ei seksuaaliterapeutti ole Suomessa mikään virallinen koulutus, eivätkä seksuaaliterapeutiksi itseään kutsuvat ihmiset ole terveydenhuollon ammattilaisia. Kuka tahansa voi sanoa itseään seksuaaliterapeutiksi. Näinollen heitä ei sido mikään terveydenhuollon lainsäädäntö. 

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

26/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tärkeä kuin opinto-ohjaaja tai ravintoterapeutti. Kajalia silmiin ja apea ilme.Pitää olla myös tummat hiukset ja otsatukka,. Kuka tuntee ihmistyyppiin. Sitten kerrotaan jonninjoutavia itsestään selvyyksiä ja ollaan olevinaan viisaita. Ei voi sanoa muuta kuin voi ja voi.

Ravitsemusterapeutti on kyllä ihan maisteriksi opiskellut. Opinto-ohjaajilla AMK-tason opinnot.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
27/27 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista, joilla perversio kuunnella ja makustella toisten seksielämällä. Uteliaita, toisten intiimiasioista puhumisesta nauttivista. Puistattaa.