Miksi seksittömyydestä ja haluttomuudesta puhutaan kuin sairaudesta?
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000012020746.html
Minulle tämä on ollut vain ja ainoastaan hyvä asia, ettei seksi ole mielessä, enkä todellakaan HALUA "hoidattaa" tätä.
Kommentit (42)
Jos olet sinkku, tai aseksuaalin kanssa parisuhteessa, eihän tuohon tarvitsekaan puuttua.
Jos se toinen on itsekäs siinä halussaan ja kaikki läheisyys johtaa joko seksiin tai toisen mökötykseen syö se halut totaalisesti.
Seksi on alunperin tarkoitettu avioliittoon ja pysyväksi ja säännölliseksi osaksi liittoa. Jos toinen kärsii haluttomuudesta, asiaa olisi syytä tutkia. Muuten ei ole huolta. Luulen, että por*no vaikuttaa kielteisesti monen parin seksuaalisuuteen, sille ehdoton ei.
Kun kumppani on tarpeeksi haluttavan näköinen, ei tarvitse haluttomuudesta kärsiä. Sanonpahan vain.
m
Artikkeli käsittelee naisten halun kylmenemistä vaihdevuosien takia ja tarjoaa siihen toimimatonta puoskarointia jota vuoden parin välein rummutetaan feministien taholta. Yksikään ei-feministin tekemä tutkimus ei ole vahvistanut mitään hyötyä puoskaroinnista. Naisen libido kylmenee täysin, kun munasarjoissa olevat munat ovat ehtyneet, noin 45v ikäisen.
Miten paljon säästyykään aikaa ja vaivaa.
Onhan se kurja toiselle osapuolelle suhteessa jos äkkiä ei olekaan ollenkaan sellaista intiimiyttä mihin on totuttu, ja pitäisi olla vallan ilman, kun toista ei kiinnosta. Toinen voi tuntea itsensä huonoksi ja että ei kelpaa ollenkaan toiselle enää.
Toki voi olla jaksoja jolloin sitä ei ole, mutta monille ihmisille seksuaalisuus on olennainen osa suhdetta ja elämää, eikä sekään ole väärin. Eri asia sitten aseksuaalit tai muutoin alusta alkaen matalan libidon omaavat
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli käsittelee naisten halun kylmenemistä vaihdevuosien takia ja tarjoaa siihen toimimatonta puoskarointia jota vuoden parin välein rummutetaan feministien taholta. Yksikään ei-feministin tekemä tutkimus ei ole vahvistanut mitään hyötyä puoskaroinnista. Naisen libido kylmenee täysin, kun munasarjoissa olevat munat ovat ehtyneet, noin 45v ikäisen.
Ei pidä kyllä paikkaansa, monet 50+-60+ naisetkin kyllä nauttivat hyvästä seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko parisuhteessa?
seksiäkö se parisuhdekin on?
Parisuhteessa on toinenkin ihminen johon se haluttomuus ja seksittömyys vaikuttaa. Jos on itse vain tyytyväinen haluttomuudestaan seksittömyydestään, mikäs siinä. Mutta jos sen seurauksena se parisuhteen toinen osapuoli kärsii, onhan se itsekästä.
No meillä se olin minä joka kärsin kun mies oli haluton ja todellakin hoidin itseäni mutta kun esivaidhevuodet minunkin iski niin nyt ollaan kummatkin tyytyväisiä vaikka haluttomia ollaan kumpikin, hyvin menee meillä.
Olettehan kuitenkin keskustelleet asiasta, ja molemmat on sanoneet sen olevan hieno juttu, että loppui seksi ja läheisyys? Muuten se aihe kummittelee ja roikkuu ilmassa, siitä puhumista vältellään, tai vain toinen pukee tilanteen sanoiksi, että meistä kumpikaan ei kaipaa, eikös niin, markku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko parisuhteessa?
seksiäkö se parisuhdekin on?
Trolli
Elämme yliseksualisoitunutta aikaa. Media tuuttaa joka päivä kuvia ja kirjoituksia, joissa ihannoidaan seksiä.
Jos ikänsä puolesta lisääntymiskyvyttömät kaipaa seksiä, niin mikäs siinä. Mutta ei minusta olisi biologisesti mikään ihme, että vietti katoaisi siinä vaiheessa, kun siitä ei olisi enää mitään "hyötyä". Meillä on onnellinen parisuhde riippumatta seksin määrästä. Joskus sitä on ja joskus ei.
On normaalia ettei halua olla jonkun "patjana". Jos kaksipuolista kiinnostusta rakkaudessa, kai toimii paremmin heillä. Osa voi haluta vähemmän.
Halujen vähentyminen naisilla vaihdevuosien aikana on ihan normaalia ja luonnollista. Jos ei pysty lisääntymään, ei luonnollisesti tarvitse haluja mihinkään. Näin niin kuin biologian kannalta.
Se, että miesten halut hiipuu myöhemmin aiheuttaa varmasti ongelmia. Näin myös omassa parisuhteessani. Miehelle olen yrittänyt selittää että kuuluu ikään, mutta syyttelee vain ja on varma että käyn vieraissa. Huoh. Ei voi mitenkään ymmärtää että jos itse haluaa koko ajan, joku muu voi elää vuoden edes ajattelematta seksiä. (Meillä sitä kuitenkin on kerran viikossa riitojen välttämiseksi)
Olen myös miettinyt miksi sitä halutonta pitäisi hoitaa? Eikö voitaisi kehittää lääkitys joka vähentää sen toisen haluja? Näin ongelma ratkeaisi.
Mitä jos vaan todettaisiin että se on tapauskohtaista ja ihmiset on erilaisia ja niin on myös parisuhteet.
No ehkä siksi, että tuollainen ihminen ei ole parisuhdekelpoinen.
Pelkästään verenpaine tauti vie sitten erektiot sitten pikkuhiljaa ja tiettyjen sairauksien lääkkeet.
Ennen homous ja pervoilu oli sairauksia
Vierailija kirjoitti:
Elämme yliseksualisoitunutta aikaa. Media tuuttaa joka päivä kuvia ja kirjoituksia, joissa ihannoidaan seksiä.
🤮🤮🤮🤮🤮
N25
Mun halut katosivat jo 10 vuotta sitten, eivätkä enää koskaan palaa. Ei ole haitannut mun elämää mitenkään ja en myöskään halua enää ikinä parisuhteeseen.
Elämäni on hektistä töiden takia yms. N47