Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksittömyydestä ja haluttomuudesta puhutaan kuin sairaudesta?

Vierailija
19.07.2026 |

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000012020746.html

Minulle tämä on ollut vain ja ainoastaan hyvä asia, ettei seksi ole mielessä, enkä todellakaan HALUA "hoidattaa" tätä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa? 

Vierailija
2/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? 

seksiäkö se parisuhdekin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? 

Parisuhteessa on toinenkin ihminen johon se haluttomuus ja seksittömyys vaikuttaa. Jos on itse vain tyytyväinen haluttomuudestaan seksittömyydestään, mikäs siinä. Mutta jos sen seurauksena se parisuhteen toinen osapuoli kärsii, onhan se itsekästä. 

Vierailija
4/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? 

Tätä ihmettelen myös. Joo, varmasti osalle se seksi on iso osa suhdetta, mutta on paljon ihmisiä, joilla seksi on hyvin pienessä sivuroolissa. 

Kahden matalalibidoisen ihmisen parisuhde voi olla erinomainen, vaikka seksiä olisi hyvin harvoin tai ei ollenkaan.  En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seksiä ja seksuaalisuutta tuputetaan joka suunnalta ja ihan kuin siitä olisi jotain "väärää", jos ei vana kiinnosta tai ei saa siitä seksistä yksi tai kumppanin kanssa oikein mitään tuntemuksia. Seksiä voi harjoittaa kyllä vähän samalla ajatuksella kun tiskaamista, ei se kivaa ole, mutta pitäähän se välillä hoitaa pois alta. Siis jos kumppani ei ole täysin aseksuaali. 

Vierailija
5/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona ei ole ruokaa ja uuni on hitsattu kiinni niin pitää mennä muualle syömään.

Vierailija
6/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järvi soutamalla kulu.

Vierailija
7/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillekin se on kuin sairaus. Jos se ei ole sinulle sitä, niin miksi sinä tällä pientä päätäsi vaivaat? 

Vierailija
8/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta jos jokin asia on tympeää tai tuntuu suorastaan paskalta, niin miksipä sitä silloin harrastaisi jos ei ole pakko?

Vierailija
9/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järvi? 

Vierailija
10/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta jos jokin asia on tympeää tai tuntuu suorastaan paskalta, niin miksipä sitä silloin harrastaisi jos ei ole pakko?

Mutta et voi kieltää kumppanilta sitä harrastusta vain koska itseäsi ei kiinnosta. 

Vierailija
11/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? 

Parisuhteessa on toinenkin ihminen johon se haluttomuus ja seksittömyys vaikuttaa. Jos on itse vain tyytyväinen haluttomuudestaan seksittömyydestään, mikäs siinä. Mutta jos sen seurauksena se parisuhteen toinen osapuoli kärsii, onhan se itsekästä. 

No meillä se olin minä joka kärsin kun mies oli haluton ja todellakin hoidin itseäni mutta kun esivaidhevuodet minunkin iski niin nyt ollaan kummatkin tyytyväisiä vaikka haluttomia ollaan kumpikin, hyvin menee meillä.

Vierailija
12/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä pariutua niin ruman kanssa ettei pysty ollenkaan, tai pettää sitten salaa 😄 Tai kieltää sopimatta asiasta toisen osapuolen kanssa. 

Vierailija
13/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehen ulkonäkö voi olla liian vastenmielinen.

Vierailija
14/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et voi kieltää kumppanilta sitä harrastusta vain koska itseäsi ei kiinnosta. 

Voihan sen asian hoitaa muutoinkin. Yleensä seksiä haluava osapuoli voi käydä vieraissa, koska totaalisen aseksuaali harvemmin väittää siitä lihallisesta puolesta. Jos parisuhde perustuu pelkälle seksille toisen osapuolen mielestä eikä haluta millään tasolla kohtaa, niin eipä sellainen suhde kyllä pitkään kestäkään. 

Vierailija
15/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti voi, ainakin jos mies on se haluton osapuoli niin ei varmana anna vaimolle vapautta toteuttaa seksuaalisuuttaan.

Vierailija
16/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehet ikä ja ulkonäkö ollut riittävän kunnossa alun alkaen 😁

Vierailija
17/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti voi, ainakin jos mies on se haluton osapuoli niin ei varmana anna vaimolle vapautta toteuttaa seksuaalisuuttaan.

Nai set saa ttaa  siloin  hyvin kin pet tää. Just saying.

Vierailija
18/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? 

No meillä se olin minä joka kärsin kun mies oli haluton ja todellakin hoidin itseäni mutta kun esivaidhevuodet minunkin iski niin nyt ollaan kummatkin tyytyväisiä vaikka haluttomia ollaan kumpikin, hyvin menee meillä.

Miehenkin haluttomuuteen on hoitoja ja jos mies on kieltäytynyt niitä kokeilemasta niin onhan hän ollut itsekäs. Itse en ymmärrä miten joku voi kylmästi vain katsoa puolisonsa kärsimystä ja kieltäytyä kaikesta tarjolla olevasta avusta. 

Kiva sinulle että olette nyt molemmat haluttomia. Itse en ehkä olisi päässyt yli siitä että minun hyvinvointini merkitsi puolisolleni niin vähän että ei edes kokeillut mitään apuja silloin kun minä kärsin. 

Vierailija
19/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä ei ole elämässä mitään muuta kuin seksi. Eivät tajua, että muutakin kivaa kuuluu elämään. Ja joillekin se seksikin on ihan addiktio. Se ei ole enää terveen touhua ollenkaan. Ei kannata välittää. Elää vaan omaa elämäänsä.

Vierailija
20/42 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös miehen ulkonäkö voi olla liian vastenmielinen.

Tämä taitaa naisilla olla se päälimmäinen syy. Mulle ainakin on sanottu, että sun ulkonäkö ei riitä mulle🤷‍🤷‍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän