Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollekulle aina avaudutaan?

Vierailija
19.07.2026 |

Minulla on lähipiirissä ihana ihminen, joka tuntuu yleisestikin olevan ihmisten mielestä ihana ja luotettava. Puolitutut ihmiset tai kaukaisemmat kaverit nimittäin haluavat avautua hänelle asioistaan, ihan kuin tämä sukulaiseni olisi joku terapeutti. Usein kuulemma juttu aloitetaan sanoilla "en ole kertonut tätä kenellekään muulle". Ei hän tietenkään kerro näitä asioita eteenpäin (minullekaan), mutta kuulemma hyvin henkilökohtaisista asioista on kyse. 

Mikä ihme tekee ihmisestä niin vastaanottavan oloisen, että useampi työkaveri, naapuri, kaukainen kaveri jne. päättää kertoa syvimmät salaisuutensa juuri hänelle? Tämä sukulaiseni alkaa olla vähän väsynyt tähän vieraiden ihmisten tukemiseen ja murheiden kuunteluun, eli ei mitenkään aktiivisesti kysele toisten asioista. Silti sama tilanne toistuu paikassa kuin paikassa ja vuodesta toiseen. Pitäisikö vaan olla tyly ja ilkeä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä. En edes kysy mitään😊

Vierailija
2/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä. En edes kysy mitään😊

Millainen olet? Tämä sukulaiseni on positiivinen ja puhelias. Kauhean fiksu ja muistaa hyvin asioita. Kohtelias myös, eli tervehtii ihmisiä. Ja kieltämättä luotettava.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoinen olemus hämää.

Vierailija
4/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla tällainen, jolle avaudutaan ainakin työelämässä. Ollut monta kertaa ns. kahden tulen välissä kun toisiaan inhoavat työkaverit ovat uskoutuneet minulle vastapuolesta ja näiden ikävistä puolista. En ole ollut kummankaan osapuolen kannalla vaan yrittänyt pysytellä neutraalina. Ärsyttävää, koska olen aina yrittänyt olla kaikkien kaveri, sen verran, kun työelämässä on vähän pakko olla.

Vierailija
5/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Yleensä vielä se on niin, ettei mun juttuja jakseta kuunnella vuorostaan. 

En jaksaisi aina olla ilmasena terapeuttina :D He eivät yleensä muuten halua tutustua edes, kunhan avautuvat ..

Vierailija
6/6 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan olla tällainen, jolle avaudutaan ainakin työelämässä. Ollut monta kertaa ns. kahden tulen välissä kun toisiaan inhoavat työkaverit ovat uskoutuneet minulle vastapuolesta ja näiden ikävistä puolista. En ole ollut kummankaan osapuolen kannalla vaan yrittänyt pysytellä neutraalina. Ärsyttävää, koska olen aina yrittänyt olla kaikkien kaveri, sen verran, kun työelämässä on vähän pakko olla.

Tuollaisessa tilanteessa voi sanoa, että en halua keskustella X:stä, kun hän ei ole paikalla. Reilua peliä.